Νέα αρχή για το κρητικό ελαιόλαδο – «Έπεσαν» οι υπογραφές για την ίδρυση του Παγκρήτιου Φορέα

Πρέπει να διαβάσετε

«’Επεσαν» το μεσημέρι της Τρίτης οι υπογραφές για την ίδρυση του νέου Παγκρήτιου φορέα προώθησης του κρητικού ελαιόλαδου.

Εκπρόσωποι εννέα συνεταιριστικών οργανώσεων από όλο το νησί βρέθηκαν σήμερα στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ένωσης Ηρακλείου και υπέγραψαν το καταστατικό της πρώτης Παγκρήτιας συνεταιριστικής οργάνωσης για την τυποποίηση και διακίνηση του «χρυσού» της Κρήτης, με την επωνυμία «ΑΕΣ ΚΡΗΤΩΝ ΕΝΩΣΙΣ ΑΕ».

Σήμερα ορίστηκε και η προσωρινή διοίκηση με την Θεανώ Βρέντζου να ορίζεται Διευθύνουσα Σύμβουλος του φορέα, ενώ στην θέση του προέδρου τοποθετήθηκε Σταύρος Γαβαλάς, της Ένωσης Ηρακλείου. Ως ιδρυτικά μέλη του φορέα το καταστατικό υπέγραψαν επίσης από την Ένωση Πεζών ο Μανόλης Μπέρκης, από την Ένωση Μεσαράς ο Αντώνης Κυριακάκης, από την Ένωση Ρεθύμνου ο Γιάννης Γλεντζάκης, από την Ένωση Μυλοποτάμου ο Μανόλης Κουγιουμτζής, από την Ένωση Μεραμβέλλου ο Νίκος Ζαχαριάδης, από την Ένωση Ιεράπετρας ο Χαράλαμπος Δραγασάκης, από την Ένωση Χανίων ο Χαρίλαος Βλαζάκης και από τον Αγροτικό Σύλλογο Γραμβούσας ο Βασίλης Κουτσαυτάκης. 

Βασικός σκοπός και στόχος του φορέα σύμφωνα με την κα Βρέντζου είναι το κρητικό ελαιόλαδο να διατίθεται στις ευρωπαϊκές αγορές ως ένα ασφαλές και ποιοτικό προϊόν το οποίο θα πληροί όλες τις ποιοτικές προδιαγραφές και βεβαίως τις συνθήκες υγιεινής και διασφάλισης των τροφίμων κάτω από ένα ενιαίο brand.

«Βασική στόχευση είναι η παραγωγή ποιοτικού ελαιόλαδου, η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Κρητικού ελαιόλαδου και η ανάδειξη του ισχυρού brand που λέγεται Κρήτη. Επιτέλους ο παραγωγός πρέπει να πάρει την πολυπόθητη προστιθέμενη αξία που τόσα χρόνια όλοι συζητάμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι ένα εύκολο έργο» σημείωσε η κα Βρέντζου και συμπλήρωσε: «Ως διευθύνων σύμβουλος του φορέα θα καταθέσω την ψυχή μου ώστε σε συνεργασία με όλους τους μετόχους του φορέα να καταφέρουμε να στηρίξουμε τον χρυσό της Κρήτης που είναι το κρητικό ελαιόλαδο».

«Σήμερα πήρε σάρκα και οστά η καινούρια συνεταιριστική οργάνωση που θα προσπαθήσει να μπει στην τυποποίηση και προώθηση του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου Κρήτης», ανέφερε με τη σειρά του ο κ. Σταύρος Γαβαλάς. «Είναι μια ιστορική μέρα για όλους μας. Και οι εννιά που συμμετέχουμε θα σηκώσουμε πολύ βάρος για να προχωρήσει αυτή η προσπάθεια. Πιστεύω ότι σιγά σιγά θα καταφέρουμε να επανατοποθετήσουμε αυτό το προϊόν που έχει χαθεί από τα ράφια, από τις οργανώσεις και ο παραγωγός να πάρει την υπεραξία που πραγματικά αξίζει να πληρώνεται για αυτήν την προσπάθεια που κάνει για να παράξει αυτό το εξαιρετικό προϊόν».

Ο κ. Νίκος Μπουνάκης, διευθύνων Σύμβουλος της Proactive A.E. που είχε αναλάβει την μελέτη και το marketing plan για τη δημιουργία του φορέα δήλωσε: «Είναι μια σημαντική μέρα σήμερα για το κρητικό ελαιόλαδο. Ανοίγονται τεράστιες προοπτικές. Στόχος είναι να υπάρξει μια προσπάθεια ο παραγωγός να πάρει αυτό που του αναλογεί από το μερίδιο αγοράς και την τιμή. Ξέρουμε όλοι ότι το κρητικό ελαιόλαδο έχει μια σημαντική ποιότητα, υπάρχουν όμως τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς από τη στιγμή που το προϊόν τυποποιηθεί, πιστοποιηθεί και δημιουργηθούν και οι προϋποθέσεις για ένα διαφοροποιημένο προϊόν με ειδικές πιστοποιήσεις σύμφωνα με τις απαιτήσεις της που έχει ο καταναλωτής. Ο ανταγωνισμός είναι σημαντικός, αρκεί να πούμε ότι μόνο δύο ισπανικές εταιρείες που είναι ανταγωνιστές μας καλύπτουν σε εξαγωγές, όσο περίπου εξάγουμε ως χώρα, οπότε αυτό σημαίνει ότι ένας φορέας όπως αυτός που δημιουργήθηκε σήμερα είναι αναγκαίος και έχει πεδίο δόξης λαμπρό».

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου Γιάννης Γλεντζάκης δήλωσε: «Ξεκινήσαμε όλοι οι συνεταιρισμοί της Κρήτης έναν αγώνα πριν από ένα δύο χρόνια για να μπορέσουμε αυτό το χρυσάφι της Κρήτης που λέγεται ελαιόλαδο, να δούμε πως μπορούμε να το παράξουμε , να έχουμε ένα καλό προϊόν, να τυποποιηθεί να μην φεύγει χύμα και να νοθεύεται και να μην έχει την υπεραξία που του αρμόζει. Εμείς σαν συνεταιρισμοί έχουμε όλες τις υποδομές, τα τυποποιητήρια, όλα τα μέσα για να παράξουμε ένα προϊόν άριστης ποιότητας».

Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ιεράπετρας Χαράλαμπος Δραγασάκης ανέφερε: «Μέσα από αυτή τη προσπάθεια στόχος είναι να δώσουμε αφενός υπεραξία στο προϊόν και δεύτερον να δώσουμε θάρρος και χαμόγελο στον παραγωγό να παραμείνει στο χωριό, να παραμείνει στο χωράφι και να μην εγκαταλείψει τον ελαιώνα της Κρήτης. Δεν είναι εύκολη η προσπάθεια, χρειάζεται γνώση πλέον, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος».

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Χανίων Χαρίλαος Βλαζάκης δήλωσε: «Είναι μια καινούρια μέρα για τον ελαιοπαραγωγό της Κρήτης. Οι προσπάθειες όλων είναι πως θα βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής του ελαιοπαραγωγού του νησιού. Εμαι σίγουρος ότι θα συμβεί γιατί σήμερα βρεθήκαμε εδώ στελέχη από όλη την Κρήτη οι οποίοι πιστεύουμε στο συνεταιρισμό και στον συνεργατισμό και είμαι σίγουρος ότι τα αποτελέσματα θα είναι άμεσα ώστε ο παραγωγός να έχει κάθε κίνητρο να συνεχίσει την καλλιέργεια της ελιάς με αποτελέσματα θετικά για την οικονομία του τόπου».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Μεραμβέλλου Νίκος Ζαχαριάδης δήλωσε: «Μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα επιτέλους επετεύχθη ο στόχος για έναν ενιαίο φορέα που θα προωθεί και θα διαχειρίζεται το λάδι της Κρήτης. Και ο πρώτος στόχος επιτεύχθηκε με το να υπάρχει τυποποίηση του κρητικού ελαιολάδου στην Κρήτη. Πιστεύουμε πως θα έχουμε καλά αποτελέσματα προς όφελος του προϊόντος και των παραγωγών».

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γραμβούσας Βασίλης Κουτσαυτάκης ανέφερε: «Είμαστε πάρα πολύ αισιόδοξοι διότι κάθε νέο ξεκίνημα, δημιουργεί ελπίδες προσδοκίες και αισιοδοξία. Ο στόχος μας είναι πως θα υπηρετήσουμε και πως θα στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα και τον άνθρωπο της καθημερινότητας και του μόχθου».

Ο αντιπρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μεσαράς Αντώνης Κυριακάκης ανέφερε: «Θα πάμε με ένα κοινό όνομα για όλη την Κρήτη και ελπίζω ότι θα έχουμε θεματικά αποτελέσματα για όλους τους παραγωγούς».

Τέλος ο πρόεδρος της Ένωσης Πεζών Μανώλης Μπέρκης δήλωσε: «Σήμερα παίρνει σάρκα και οστά η προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν ενάμισι χρόνο. Η προσπάθεια που γίνεται είναι η υπεραξία του προϊόντος μέσω των αγορών, και της ανάδειξης των ποιοτικών χαρακτηριστικών του και με ένα όνομα πλέον, να καταλήξει στους παραγωγούς. Θα προσπαθήσουμε στην πορεία να γίνει αυτό και στα υπόλοιπα αγροτικά προϊόντα σιγά σιγά».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα