Μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ο ΒΟΑΚ – Στο Περιφερειακό Συμβούλιο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, αφού από το μεσημέρι βρίσκεται σε εξέλιξη η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το οποίο αποφασίζει επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και τον Σωτήρη Μεταξά ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και εισηγητής της πρότασης της Περιφέρειας Νίκος Ξυλούρης έκανε λόγο για μια πολύ σημαντική ημέρα για την Κρήτη. «Ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, το οποίο έχει καθυστερήσει πολύ και είναι απαίτηση όλων των Κρητικών. Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική ημέρα γιατί μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, τελειώνοντας η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η εισήγηση και η απόφαση του Περιφερειακού συμβουλίου θα απαντήσει επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τι επιπτώσεις μπορεί να έχει στο περιβάλλον, στην κοινωνική και οικονομική ζωή της Κρήτης η δημιουργία του νέου ΒΟΑΚ, ανέφερε ο κ. Ξυλούρης ο οποίος τόνισε πως εισηγήσεις έχουν γίνει και από το τεχνικό επιμελητήριο, από δήμους, φορείς αλλά και ιδιώτες οι οποίες εξετάζονται προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή χάραξη.

Παράλληλα σημείωσε πως «από την εισήγηση μπαίνουν θέματα όπως το ότι πρέπει να εξυπηρετηθούν και εκτός ΒΟΑΚ οι ενδοδημοτικές και διαδημοτικές μετακινήσεις, τα προβλήματα που δημιουργούνται σε ρέματα και συνδέσεις σε οικισμούς απ’ όπου περνάει, οι αλλαγές σε σημεία χάραξης που δημιουργούν καλύτερες προϋποθέσεις για την τοπική κοινωνία».

«Εμείς απαιτούμε να υπάρχει παράλληλο δίκτυο στα σημεία που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή, ώστε να μην είναι υποχρεωμένος ο πολίτης που δεν το επιθυμεί να μπαίνει στον ΒΟΑΚ με τα διόδια», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Το κομμάτι για το οποίο σήμερα αναμένεται να αποφασίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο είναι από τα Λινοπεράματα μέχρι το Ρέθυμνο  και από το Ρέθυμνο και μέχρι τη Σούδα και αφορά σε 107 χλμ καινούριου δρόμου. «Τα κομμάτια που παρακάμπτουν τις πόλεις δεν είναι μέσα στη μελέτη, είναι υφιστάμενες, έχει πει όμως το υπουργείο ότι θα γίνει μια μελέτη για αναβάθμιση των τετράιχνων τμημάτων».

«Η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι το τελευταίο στάδιο για να μπει σε τροχιά υλοποίησης το έργο. Είναι το τελευταίο τμήμα που κλείνει τον φάκελο των αδειοδοτήσεων», κατέληξε ο κ. Ξυλούρης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΚ Λευτέρη Κοπάση. «Πραγματικά σήμερα είναι ένα σταθμός, μια σημαντική μέρα. Είναι το πρόκριμα ώστε να βγουν οι περιβαλλοντικοί όροι για το συγκεκριμένο κομμάτι. Υπάρχει ένα ακόμα τμήμα που θα ακολουθήσει και είναι το κομμάτι των κόμβων που περνάτε από τις μητροπόλεις», ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε:

«Γίνεται ένα μεγάλο βήμα σχετικά με το μεγαλύτερο έργο υποδομής που θα αλλάξει την εικόνα του νησιού».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα