Η φετινή παγκόσμια Ημέρα κατά των ναρκωτικών είναι πολύ διαφορετική από τα προηγούμενα χρόνια με την πανδημία covid-19 να δημιουργεί μία πρωτόγνωρη συνθήκη άμεσης απειλής της υγείας, να δημιουργεί άγχος, ανασφάλεια και αβεβαιότητα.
Όσοι ασχολούνται με την Πρόληψη των Εξαρτήσεων γνωρίζουν καλά πως η καλύτερη απάντηση ενάντια στις σύγχρονες απειλές κατά της ζωής είναι η ενίσχυση της έννοιας της «κοινότητας» σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς.
Κοινότητα σημαίνει συνεργασία, αλληλοκατανόηση, αλληλοϋποστήριξη, σεβασμός, μοίρασμα και συμμετοχή. Η κοινότητα ενδυναμώνει ψυχικά και συμβάλλει στην ανθεκτικότητα μικρών και μεγάλων ώστε να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες της καθημερινής ζωής.
Η μεγαλύτερη πρόκληση και το μεγάλο ζητούμενο αυτής της περιόδου (του covid 19) ήταν – και εξακολουθεί να είναι φυσικά – η αναζήτηση νέων τρόπων σύστασης και ενδυνάμωσης των κοινοτήτων.
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών σηματοδοτεί για το ΚΕΣΑΝ – Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ηρακλείου, ένα καινούριο νόημα στις υγιείς σχέσεις που προαπαιτούν νέα «όρια» – αποστάσεις, νέους κανόνες επικοινωνίας και οδηγούν τους ανθρώπους του ΚΕΣΑΝ στη διερεύνηση και υιοθέτηση νέων τρόπων «σύνδεσης» μεταξύ τους. Το ευτύχημα είναι ότι αυτοί οι νέοι τρόποι σύνδεσης προϋποθέτουν τις νέες τεχνολογίες που είναι στοιχεία πολύ φιλικά στους εφήβους και τους νέους.
Το ΚΕΣΑΝ – Κέντρο Πρόληψης Ηρακλείου, από τον Ιούλιο 2019 έως τον Ιούνιο 2020 συνεργάστηκε με 2.397 άτομα: γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές, νέους και πολίτες. Το τελευταίο τετράμηνο όλες οι προγραμματισμένες δράσεις υλοποιήθηκαν εξ αποστάσεως με τη χρήση των νέων τεχνολογιών ενώ πρόσθεσε νέες δραστηριότητες που απαντάνε σε ανάγκες οι οποίες προέκυψαν από τις σύγχρονες συνθήκες.
Απολογισμός δράσεων ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης Ηρακλείου
Β’ εξάμηνο 2019 (1.046 εξυπηρετούμενοι)
Α. Επιμόρφωση Γονέων Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(97 γονείς)
- Δύο (02) Ομάδες Γονέων με παιδιά προσχολικής – σχολικής ηλικίας (3-12 ετών), 8 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη (32 άτομα). (15/10-26/11/2019 και 09,16/12/2019)
- Δύο (02) Ομάδες Γονέων με παιδιά σε προεφηβεία – εφηβεία (10-18 ετών), 4 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη (43 άτομα). (10,13, 17, 20/12/2019)
- Μια (01) Ενημερωτική Συνάντηση, διάρκειας 03 ωρών, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – Ο ρόλος του γονέα”, σε γονείς μαθητών Ε’ και Στ’ τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (10 άτομα). (05/12/2019)
- Ένα (01) Διαδραστικό Εργαστήριο για Μικρούς και Μεγάλους, διάρκειας 02 ωρών, σε γονείς και παιδιά, με θέμα: “Πόσο θυμό κουβαλάς;” [MOVERE] (12 γονείς). (19/10/2019)
Β. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Β.1. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
(174 εκπαιδευτικοί)
- Μια (01) Ομάδα Νηπιαγωγών, 5 συναντήσεις, διάρκειας 03 ωρών έκαστη, με θέμα: “Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών”. Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 3ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ60 (24 άτομα). (15, 29/10, 12, 26/11, 10/12/2019)
- Ένα (01) Επιμορφωτικό Εργαστήριο Θεάτρου Σκιών, με θέμα: “Το μπαούλο του Καραγκιόζη. Το Ελληνικό Θέατρο Σκιών ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση“. Πέντε (05) Συναντήσεις. Σε συνεργασία με το Θέατρο Σκιών Κρήτης, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, το Δήμο Ηρακλείου, τη Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηρακλείου, το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων Πολυτεχνείου Κρήτης, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος“ (22 άτομα). (13, 20, 27/11, 04, 18/12/2019)
- Έξι (06) Ενδοσχολικές Επιμορφωτικές Ημερίδες, σε εκπαιδευτικούς της 9ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 5 ωρών έκαστη, με θέμα: “Συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών: μέθοδοι και εργαλεία”. Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 9ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ70 (21+27+ 22 + 19 + 16 + 23 άτομα = 128). (29/11, 13/12/2019)
Β.2. Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
(13 εκπαιδευτικοί)
- Δύο (02) Συναντήσεις, με θέμα: “Ενίσχυση συνεργασίας των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί-γονείς-μαθητές)” διάρκειας 2 ωρών έκαστη, με εκπαιδευτικούς του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (13 άτομα). (16, 23, 30/10, 14, 22, 28/11/2019)
Γ. Εκπαίδευση Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γ.1. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
(127 μαθητές)
- Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε παιδιά Α’ τάξης, του 53ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: “Ο κύριος «Κενός»”. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (17 άτομα). (17/12/2019)
- Δύο (02) Βιωματικά Εργαστήρια [MOVERE], σε παιδιά Δ’ τάξης, του 21ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: “Θυμός… ένα μεγάλο παγόβουνο”. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (33 άτομα). (10/12/2019)
- Μια (01) Ενημερωτική Συνάντηση, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο”, σε μαθητές Ε’ και Στ’ τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (27άτομα). (03/12/2019)
- Δύο (02) Βιωματικά Εργαστήρια [MOVERE], σε παιδιά Γ’ τάξης, του 41ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: “Θυμός… ένα μεγάλο παγόβουνο”. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (37 άτομα). (19/11/2019)
- Ένα (01) Διαδραστικό Εργαστήριο για Μικρούς και Μεγάλους, διάρκειας 02 ωρών, σε γονείς και παιδιά, με Θέμα: “Πόσο θυμό κουβαλάς;” [MOVERE] (13 άτομα). (19/10/2019)
Γ.2. Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
(78 μαθητές)
- Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο, σε μαθητές Α’ τάξης, του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, διάρκειας 4 ωρών, με θέμα: “Οι σχέσεις των δύο φύλων”, στο πλαίσιο σχολικού project. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (24 άτομα). (20/12/2019)
- Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο, σε μαθητές Α’ τάξης, του 13ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: “Εξαρτήσεις και Εφηβική Ηλικία”, στο πλαίσιο σχολικού project. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (14 άτομα). (11/12/2019)
- Συμμετοχή σε καλλιτεχνική ομάδα εφήβων, με θέμα: “Άγχος και Εφηβεία”, διάρκειας 2 ωρών, σε μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου και την υπεύθυνη καθηγήτρια (15 άτομα). (06/12/2019)
- Μια (01) Ομάδα Εφήβων για ενίσχυση – ενδυνάμωση σχέσεων, 6 συναντήσεις, διάρκειας 2 ωρών έκαστη, σε μαθητές Γ’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (25 άτομα). (16, 23, 30/10, 14, 22, 28/11/2019)
Δ. Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(4 φοιτητές)
- Εκπαίδευση σπουδαστών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, της Σχολής Επιστημών Υγείας, του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο της εργαστηριακής τους άσκησης (03 άτομα). (10-12/2019)
- Εκπαίδευση μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Κοινού Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Εφαρμοσμένη – Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη”, των Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Κοινωνιολογίας και Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (01 άτομο) (10-12/2019)
Ε. Δικτύωση με Κοινότητα – Φορείς
(548 άτομα περίπου)
- Χριστουγεννιάτικο Διήμερο Διάδρασης και Διασκέδασης “Μικροί Μεγάλοι” (260 άτομα). (20,21/12/2019)
- Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε ενήλικες, διάρκειας 3 ωρών, με θέμα: “Σχεδιάζοντας το χάρτη της καρδιά μου!” (11 άτομα). (16/10/2019)
- Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε ενήλικες, διάρκειας 3 ωρών, με θέμα: “Θυμός …ένα μεγάλο παγόβουνο” (13 άτομα). (30/10/2019)
- Διοργάνωση – Υλοποίηση – Αξιολόγηση – Πρακτικά της 12ης Πανελλήνιας Συνάντησης Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης “Πρόληψη: Επιστήμη και Τέχνη της Ζωής”. Σε συνεργασία με το Πανελλήνια Δίκτυο Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης (204 άτομα). (06-09/11/2019)
- Διοργάνωση Εσπερίδας, με θέμα: “Παίζουμε Καραγκιόζη; Το Ελληνικό Θέατρο Σκιών ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση“. Σε συνεργασία με το Θέατρο Σκιών Κρήτης, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, το Δήμο Ηρακλείου, τη Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηρακλείου, το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων Πολυτεχνείου Κρήτης, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος“. Στο πλαίσιο των δράσεων “Ηράκλειο: Η Πόλη που Μαθαίνει“ του Παγκοσμίου Δικτύου της UNESCO (5 ώρες) (60 άτομα). (15/10/2019)
- Συμμετοχή στη Συντονιστική του Πανελλήνιου Δικτύου Φορέων Πρόληψης και την Επιστημονική Επιτροπή της 12ης Πανελλήνιας Συνάντησης Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης.
- Συμμετοχή σε Συνέδρια και Ημερίδες (εκπαίδευση – επιμόρφωση στελεχών).
ΣΤ. Ατομικά ραντεβού
(5 άτομα, 6 ραντεβού)
- Επίσης: Ατομικά ραντεβού με σχολικούς συμβούλους, υπεύθυνους γραφείων σχολικών δραστηριοτήτων, διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, νέους και παρεμβάσεις σε θέματα όπως χρήση ουσιών, επιθετική συμπεριφορά, προβλήματα /δυσκολίες στην οικογένεια, στο σχολείο κ.λπ..
Απολογισμός δράσεων ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης Ηρακλείου
Α’ εξάμηνο 2020 (1.351 εξυπηρετούμενοι)
Α. Επιμόρφωση Γονέων Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(192 γονείς)
- Δύο (02) Ομάδες Γονέων με παιδιά προσχολικής – σχολικής ηλικίας (3-12 ετών), 8 συναντήσεις, διάρκειας 2 ωρών έκαστη (27 άτομα). (13, 20, 27/01, 03, 10, 17, 24/02, 09/03/2020)
- Δύο (02) Ομάδες Γονέων με παιδιά σε προεφηβεία – εφηβεία (10-18 ετών), 9 συναντήσεις, διάρκειας 2 ωρών έκαστη (22 άτομα). (10, 14, 17, 21, 24, 28, 31/01, 11, 14/02/2020)
- Μια (01) Συνάντηση με Γονείς Εφήβων, με θέμα: “Διαχείριση Θυμού”, διάρκειας 3 ωρών (15 άτομα). (10/03/2020)
- Τρεις (03) Ενημερωτικές Συναντήσεις, διάρκειας 03 ωρών, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – Ο ρόλος του γονέα”, σε γονείς των εξής Δημοτικών Σχολείων: 37ο, 45ο, 49ο Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (67 άτομα). (15/01, 11, 19/02/2020)
- Μια (01) Ενημερωτική Συνάντηση, διάρκειας 02 ωρών, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – Ο ρόλος του γονέα”, σε γονείς του Γυμνασίου Χερσονήσου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (13 άτομα). (26/02/2020)
- Εννιά (09) Διαδικτυακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Γονέων Μαθητών Δημοτικού, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – Ο ρόλος της οικογένειας” (48 άτομα). (12, 14, 20, 22, 27, 29,/05, 03, 05, 17/06/2020)
Β. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Β.1. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
(273 εκπαιδευτικοί)
- Μια (01) Ομάδα Νηπιαγωγών, 1 συνάντηση, διάρκειας 03 ωρών, με θέμα: “Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών”. Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 3ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ60 (24 άτομα). (28/01/2020)
- Συνέχεια του Επιμορφωτικού Εργαστηρίου Θεάτρου Σκιών με θέμα: “Το μπαούλο του Καραγκιόζη. Το Ελληνικό Θέατρο Σκιών ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση“. Έξι (06) Συναντήσεις, διάρκειας 4 ωρών έκαστη (22 άτομα). (22, 29/01, 05, 12, 19, 26/02/2020)
- Τέσσερις (04) Ενδοσχολικές Επιμορφωτικές Ημερίδες, σε εκπαιδευτικούς της 9ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 5 ωρών έκαστη, με θέμα: “Συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών: μέθοδοι και εργαλεία”. Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 9ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ70 (128 άτομα). (21, 24/01/2020)
- Μια (01) Ενδοσχολική Επιμορφωτική Ημερίδα, σε εκπαιδευτικούς της 7ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 5 ωρών, με θέμα: “Συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών: μέθοδοι και εργαλεία”. Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 7ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ70 (25 άτομα). (11/01/2020)
- Ένα (01) Επιμορφωτικό Σεμινάριο Νηπιαγωγών, διάρκειας 3 ωρών, με θέμα: “Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών”.Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 3ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ60 (10 άτομα). (25/02/2020)
- Ένα (01) Επιμορφωτικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης[MOVERE], 2 συναντήσεις, συνολικής διάρκειας 08 ωρών, με θέμα: “Ενισχύοντας τη συναισθηματική αυτορρύθμιση στη σχολική τάξη” (10 άτομα). (06, 07/03/2020)
- Τρία (03) Διαδικτυακά Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης [MOVERE], 9 συναντήσεις (3 ανά Ομάδα), διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: “Συζητώντας για τα συναισθήματα …σε έναν κόσμο που αλλάζει” (24 άτομα). (04, 07, 08, 11, 14, 15, 18, 21, 22/05/2020)
- Τέσσερα (04) Διαδικτυακά Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Στ’ τάξης, Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, 5 συναντήσεις, διάρκειας 03 ωρών έκαστη, με θέμα: “Προετοιμάζοντας το ταξίδι της μετάβασης σε γνώριμα και άγνωστα τοπία: Η βαλίτσα μου”. Σε συνεργασία με τους Συμβούλους Εκπαιδευτικού Έργου με παιδαγωγική και επιστημονική ευθύνη στις Σχολικές Μονάδες Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου(30 άτομα). (04, 09, 10, 11, 12/06/2020)
Γ. Εκπαίδευση Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γ.1. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
(559 μαθητές)
- Επτά (07) Βιωματικά Εργαστήρια [MOVERE], διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: “Ο κύριος «Κενός»”, σε μαθητές Α’ και Β’ τάξης των εξής Δημοτικών Σχολείων: 6ο, 11ο, 12ο, 44ο Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (104 άτομα). (10, 24/01, 07/02, 06/03/2020)
- Επτά (07) Βιωματικά Εργαστήριο [MOVERE], διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: “Θυμός… ένα μεγάλο παγόβουνο”, σε μαθητές Γ’ και Δ’ τάξης των εξής Δημοτικών Σχολείων: 11ο, 12, 18ο, 31ο Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (108 άτομα). (28/01, 04, 11, 18, 25/02/2020)
- Τέσσερα (04) Βιωματικά Εργαστήρια [MOVERE], διάρκειας 2 ωρών έκαστο, με θέμα: “Ο Γύρος του Κόσμου των Συναισθημάτων σε ένα παιχνίδι!”, σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης του 1ου, 6ου, 11ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (73 άτομα). (16/01, 20/02, 05/03/2020)
- Έντεκα (11) Ενημερωτικές Συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο”, σε μαθητές Ε’ και Στ’ τάξης των εξής Δημοτικών Σχολείων: 21ο, 45ο, 49ο Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (234 άτομα). (22, 23/01, 04, 05, 06, 19/02/2020)
- Πέντε (05) Διαδικτυακές Ομάδες Μαθητών Δημοτικού, 10 συναντήσεις (2 ανά Ομάδα), διάρκειας, 2 ωρών έκαστη, με θέμα: “Συζητάμε για την Υγεία …με αφορμή μια ταινία (Supa Modo)”. Σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέουςκαι το Νεανικό Πλάνο (40 άτομα). (04-05/2020)
Γ.2. Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
(137 μαθητές)
- Συμμετοχή σε καλλιτεχνική ομάδα εφήβων με θέμα: “Άγχος και Εφηβεία”, 2 συναντήσεις, διάρκειας 2 ωρών έκαστη, σε μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου και τις υπεύθυνες καθηγήτριες (14 άτομα). (20/01, 24/02/2020)
- Τέσσερις (04) Ενημερωτικές Συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο”, σε μαθητές Α’ τάξης του Γυμνασίου Χερσονήσου. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (85 άτομα). (24, 26/02/2020)
- Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], διάρκειας 3 ωρών, με θέμα: “Συζητώντας για τα συναισθήματα”, σε μαθητές της Φωτογραφικής Ομάδας του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου(25 άτομα). (04/03/2020)
- Τρεις (03) Διαδικτυακές Ομάδες Μαθητών Γυμνασίου – Λυκείου, 6 συναντήσεις (2 ανά Ομάδα), διάρκειας, 2 ωρών έκαστη, με θέμα: “Συζητάμε για την Υγεία …με αφορμή μια ταινία (Supa Modo)”. Σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέουςκαι το Νεανικό Πλάνο (13 άτομα). (04-05/2020)
Δ. Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(4 φοιτητές)
- Εκπαίδευση σπουδαστών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, της Σχολής Επιστημών Υγείας, του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο της εργαστηριακής τους άσκησης (03 άτομα). (02-03/2020)
- Εκπαίδευση μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Κοινού Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Εφαρμοσμένη – Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη”, των Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Κοινωνιολογίας και Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (01 άτομο) (01-06/2020)
Ε. Δικτύωση με Κοινότητα – Φορείς
(176 άτομα περίπου)
- Αξιολόγηση – Πρακτικά της 12ης Πανελλήνιας Συνάντησης Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης “Πρόληψη: Επιστήμη και Τέχνη της Ζωής”. Σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης. (01-04/2020)
- Δημιουργικές κοινότητες: “Ενδυνάμωση της σχολικής ζωής μέσω της παρεμβατικής Τέχνης και της συμμετοχικής δράσης”. Σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των 36ου και 52ου Δημοτικών Σχολείων Ηρακλείου.
Α’ Φάση: Δύο (02) Ομάδες Εστίασης και τρεις (03) συναντήσεις με την κάθε μικτή ομάδα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς), 12 ώρες σε κάθε σχολείο. Ακολούθησαν συμμετοχικές εικαστικές παρεμβάσεις σε χώρους των σχολείων (36ο Δημοτικό Σχολείο: 60 άτομα και 52ο Δημοτικό Σχολείο: 54 άτομα).
Β’ Φάση: Σύσταση ομάδας: «Καλλιεργώ και ΖΩγραφίΖΩ: το ταξίδι μιας ελπίδας που ριζώνει και απλώνει τα κλαδιά της στον κόσμο». (25 άτομα) Τρεις (03) διαδικτυακές συναντήσεις (15 – 9 – 8 άτομα), Δύο (02) διά ζώσης συναντήσεις (23 άτομα) (27/01 – 04/06/2020). Η δράση συνεχίζεται.
- Συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δράσεις ανταλλαγής καλών πρακτικών για στελέχη πρόληψης, με θέμα: “Η αξιοποίηση των εκφραστικών μέσων στις παρεμβάσεις πρόληψης. Το παράδειγμα της συνεργασίας στην κοινότητα, με εικαστικούς καλλιτέχνες“, που διοργάνωσε το Κέντρο Εκπαίδευσης και Εποπτείας ΟΚΑΝΑ. Παρουσίαση εργαστηρίου, με θέμα: “Εργαστήρι MOVERE: Ένα πρωτότυπο πιλοτικό πρόγραμμα για τα συναισθήματα για μικρούς και μεγάλους“ (23 άτομα). (14/02/2020)
- Συνεργασία για τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και αναβάθμιση ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην πρόληψη. (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Ο.ΚΑ.ΝΑ, ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης, ΕΚΤΕΠΝ, ΚΕΣΑΝ – Κ.Π. Ηρακλείου). (Τηλεδιάσκεψη: 23/04/2020)
- Τρία (03) Διαδικτυακά Εργαστήρια Ενηλίκων [MOVERE], 7 συναντήσεις (2 ανά εργαστήριο και 1 follow up), διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: “Αλλαγές, άγχος, αγωνίες…” (22 άτομα). (11, 18, 20, 25, 27/05, 01, 22/06/2020)
- Μια (01) τηλεδιάσκεψη για οργάνωση – σχεδιασμό δράσεων με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου με παιδαγωγική και επιστημονική ευθύνη του ΠΕΚΕΣ Κρήτης (17 άτομα). (16/06/2020)
- “Μένουμε σπίτι… μένουμε δημιουργικοί!” [MOVERE]. Διαδικτυακό κάλεσμα για ιδέες, σε μορφή video, κειμένου ή εικόνας, για το πώς μπορούμε να παραμείνουμε δημιουργικοί “μένοντας σπίτι”. (03-04/2020)
- Δημιουργία – διαχείριση πλατφόρμας “Κε-σαν …στο σπίτι σου!“, με προτάσεις έγκυρης ενημέρωσης για τον Covid-19 και δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου για τις ήμερες εγκλεισμού στο σπίτι (https://kesanstospitisou.wordpress.com/).
- Διαχείριση Blog και Μέσω Κοινωνικής Δικτύωσης του Πανελλήνιου Δικτύου Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης (https://diktyoorg.wordpress.com/).
- Δημιουργία πλατφόρμας με πληροφορίες – έντυπο υλικό για την Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση στο Blog του Πανελλήνιου Δικτύου Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης (https://diktyoorg.wordpress.com/ex-apostaseos-ekpaideush/).
- Συμμετοχή στις συναντήσεις της Συντονιστική Επιτροπή του Πανελλήνιου Δικτύου Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης (6 συναντήσεις, διάρκειες 5 ωρών έκαστη). (01-06/2020)
- Συμμετοχή στο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα: “Νευροβιολογία και Ψυχοφαρμακολογία της Εξάρτησης“. Διοργάνωση: Κέντρο Εκπαίδευσης και Εποπτείας του ΟΚΑΝΑ, σε συνεργασία με την Πρότυπη Μονάδα Θεραπείας Εξαρτήσεων του ΟΚΑΝΑ Ρεθύμνου και το Εργαστήριο Εξαρτήσεων του Τμήματος Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης (2 στελέχη πρόληψης). (17, 18/02/2020)
- Παρουσίαση των δράσεων του ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης στην εκπομπή “Καλό Μεσημέρι“, του Κρήτη TV, με τον Αναπληρωτή Προέδρου της Αστικής Εταιρείας, κ. Νικόλαο Αγγελάκη, Αντιδήμαρχο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς Δήμου Ηρακλείου.
- Συμμετοχή σε Συνέδρια και Ημερίδες (εκπαίδευση – επιμόρφωση στελεχών).
ΣΤ. Ατομικά ραντεβού
(10 άτομα, 24 ραντεβού)
- Επίσης: Ατομικά ραντεβού με σχολικούς συμβούλους, υπεύθυνους γραφείων σχολικών δραστηριοτήτων, διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, νέους και παρεμβάσεις σε θέματα όπως χρήση ουσιών, επιθετική συμπεριφορά, προβλήματα /δυσκολίες στην οικογένεια, στο σχολείο κ.λπ..