Την αβεβαιότητα που κυριαρχεί για το μέλλον της Εγνατία Οδός ΑΕ και του προσωπικού της αναδεικνύουν με Κοινή Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών οι Βουλευτές και Τομεάρχες της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Οικονομικών & Ανάπτυξης Χάρης Μαμουλάκης και Μεταφορών και Υποδομών & Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, με την συνυπογραφή 12 ακόμη Βουλευτών.
Στην Ερώτηση γίνεται αναφορά στο ιστορικό και τους σκοπούς της εταιρείας έργων υποδομής «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η οποία έχει ως μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο και αποτελεί επιχείρηση κοινής ωφελείας, καθώς και σε πρόσφατα δημοσιεύματα που αποκαλύπτουν το αμφίβολο μέλλον τόσο της εταιρείας, όσο και του προσωπικού που απασχολείται σε αυτήν.
Τονίζεται ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. διαθέτει μοναδική τεχνογνωσία σε ζητήματα κατασκευής και άσκησης αρμοδιοτήτων που της μεταβιβάστηκαν από το Δημόσιο όπως επί παραδείγματι η διοίκηση, μελέτη, επίβλεψη κατασκευής, παραλαβή, διενέργεια ποιοτικού ελέγχου κ.λπ. επί εργολαβικών συμβάσεων σχετιζόμενων με το έργο της Εγνατίας Οδού, σημειώνεται ότι από το 2014 έχει ενταχθεί στο Μητρώο Φορέων γενικής Κυβέρνησης και ότι σήμερα το προσωπικό της αριθμεί περί τα 100 άτομα.
Με δεδομένα τα παραπάνω η επικείμενη θέση σε εκκαθάριση της εταιρείας δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες σχετικά με την ετοιμότητα του Υπουργείου να αναλάβει τις υποχρεώσεις της, γι’ αυτό και οι Βουλευτές ζητούν απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό, σχετικά με:
Θα εξέταζε, σε αντιδιαστολή με το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», την ανάθεση σε αυτήν της αρμοδιότητας εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης με δεδομένο ότι διαθέτει την πλέον κατάλληλη τεχνογνωσία για την αποτελεσματικότερη άσκησή της; Σε αντίθετη περίπτωση από ποιον θα ασκείται η εποπτεία;
Ποιο μέλλον σχεδιάζει για το προσωπικό της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε.;
Ποιο ποσοστό των εισπράξεων από τα διόδια θα αποδίδεται πλέον στο Δημόσιο;
Πως σχεδιάζει να υλοποιηθούν τα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα;