Mαμουλάκης: Η προχειρότητα των «αρίστων» της ΝΔ δημιουργεί αξίωση αποζημιώσεων για την Flyover της Θεσσαλονίκης

Πρέπει να διαβάσετε

Την προχειρότητα του σχεδιασμού στην κατασκευή του έργου της Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover) που έχει ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις, κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και την αξίωση αποζημιώσεων από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την κατάθεση Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με την συνυπογραφή 16 ακόμη Βουλευτών.

Στην Ερώτηση γίνεται αναφορά σε όλα τις Κυβερνητικά λάθη και τις παραλείψεις και ζητούνται απαντήσεις στα ερωτήματα:

1. Πώς ορίζεται / περιγράφεται και πού οφείλεται η καθυστέρηση υπαιτιότητας της Αναθέτουσας Αρχής (Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) στην έναρξη εργασιών του έργου της Αναβάθμι-σης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover);

2. Πώς εξηγείται η πεντάμηνη «νεκρή» περίοδος μεταξύ, αφενός, της αίτησης του ΙΦΣ για «έγκριση της Μελέτης Διασφάλισης κυκλοφορίας […] όπως αυτή έχει υποβληθεί», σε απάντηση της απαίτησης της Αναθέτουσας Αρχής μέσω δύο διαδοχικών εγγράφων για επανυποβολή τόσο του Χρονοδιαγράμματος Εργασιών όσο και της Μελέτης Διασφάλισης κυκλοφορίας (23-5-2023) και, αφετέρου, της εκ νέου απαίτησης της Αναθέτουσας Αρχής για επανυποβολή αναθεωρημένου Χρονοδιαγράμματος Εργασιών και επικαιροποιημένης Μελέτης Διασφάλισης κυκλοφορίας (24-10-2023);

3. Με ποια πρόσθετη αιτιολόγηση έγινε αποδεκτή, τον Φεβρουάριο του 2024, η υπαιτιότητα του Δημοσίου όταν τον Νοέμβριο του 2023 η Αναθέτουσα Αρχή ζητούσε επιβεβαίωση από τον ΙΦΣ ότι δεν θεμελιώνεται αξίωση αποζημίωσης;

4. Ποιο είναι το ύψος της αποζημίωσης που έχει αιτηθεί ο ΙΦΣ και, να εν τω μεταξύ έχει οριστικοποιηθεί, ποια είναι η αποζημίωση αποφάσισε να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο ως απόρροια της καθυστέρησης υπαιτιότητάς του;

Καθώς και να κατατεθούν στη Βουλή:

1. Το με αρ. πρωτ. FLY/ΚΛ-ΑΑ/Η/0048/18.4.2023 (αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ 121374/18-04-2023) έγγραφο του ΙΦΣ, με το οποίο υπέβαλε το Χρονοδιάγραμμα Εργασιών του έργου του θέματος.

2. Το με αριθμ. πρωτ. Β/ΣΕΡ379/ΟΔ/148090/10-05-2023 έγγραφο της Αναθέτουσας Αρχής, με το οποίο επεστράφη το υποβληθέν Χρονοδιάγραμμα Εργασιών προς ανασύνταξη.

3. Το με αριθμ. πρωτ. Α/ΣΕΡ379/ΟΔ/154664/15-5-2023 έγγραφο της Αναθέτουσας Αρχής, με το οποίο επεστράφη η Μελέτη Διασφάλισης κυκλοφορίας κατά την κατασκευή.

4. Το με αρ. FLY/ΚΛ-AA/Η/0071/23-5-2023 (αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ 165000/23-5-2023) έγγραφο του ΙΦΣ.

5. Το με αριθμ. πρωτ. Α/ΣΕΡ379/ΟΔ/317650/24-10-2023 έγγραφο της Αναθέτουσας Αρχής, με το οποίο ζητήθηκε επανυποβολή αναθεωρημένου Χρονοδιαγράμματος Εργασιών.

6. Το με αρ. πρωτ. FLY/ΚΛ-ΑΑ/Η/0246/09.11.2023 (αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ ΚΣΣΥ 336682/09-11-2023) έγγραφο του ΙΦΣ, με το οποίο επανυπέβαλε τη Μελέτη Διασφάλισης κυκλοφορίας κατά την κατασκευή (φάσεις κατασκευής του έργου) 1ου Σταδίου και το αναθεωρημένο Χρονοδιάγραμμα Εργασιών του Έργου.

7. Το με αριθμ. πρωτ. A/ΣΕΡ379/ΟΔ/363644/30-11-2023 έγγραφο της Αναθέτουσας Αρχής.

8. Το με αρ. πρωτ. FLY/ΚΛ-AA/Η/0288/08.12.2023 (αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ ΚΣΣΥ 374573/08-12-2023) έγγραφο του ΙΦΣ.

9. Το με αρ. πρωτ. FLY/ΚΛ-ΑΑ/Η/0334/10.01.2024 (αρ. πρ. ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ 6690/10-01-2024) έγγραφο του ΙΦΣ με θέμα Γνωστοποίηση Γεγονότος Αποζημίωσης.

10. Τα δεκατρία (13) Παραρτήματα της Σύμβασης Σύμπραξης για το έργο Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ.Δ.Ι.Τ. (23SYMV011973496 2023-01-11).

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα