Μακράκης στον ΣΚΑΪ Κρήτης: Μαθησιακά κενά για τους μαθητές φέτος λόγω της τηλεκπαίδευσης

Πρέπει να διαβάσετε

Επιστρέφουν αύριο Δευτέρα στα σχολεία, οι μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων σε όλη τη χώρα μετά από μήνες τηλεκπαίδευσης.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και στην Μαρία Μπινιχάκη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργος Μακράκης, ανέφερε πως τα self test είναι ένα μέσο που βοηθάει και λειτουργεί επικουρικά για την πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού. «Επιβεβαιώνει την πάγια θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των επιστημόνων που από την αρχή είχαμε επισημάνει ότι θα ήταν πολύ σημαντικό να κρατηθούν ανοιχτά τα σχολεία. Να υπάρξει μια κεντρική διαχείριση του κράτους μέσω του ΕΟΔΥ, να υπάρχουν συνέχεια δειγματοληψίες στα σχολεία. Φτάσαμε να ανοίξουν τα σχολεία στις 10 Μαΐου για να έχουμε τα self test στα σχολεία και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Νομίζω ότι θα πρέπει να πιο μεθοδικά να είχε κινηθεί το Υπουργείο και να έχει πάρει την πρωτοβουλία να εφαρμοστεί νωρίτερα, όσον αφορά την κεντρική διαχείριση του ΕΟΔΥ». 

Τόνισε δε, πως οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς προμηθεύτηκαν αυτές τις ημέρες τα self test όμως θα έπρεπε να υπάρχει σίγουρα μια μεγαλύτερη εκστρατεία ενημέρωσης. «Μεμονωμένα προβλήματα σίγουρα θα αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, όπως συνέβη και στα λύκεια, όπου ορισμένοι γονείς αντιδρούν σε αυτή την εφαρμογή για πολλούς λόγους. Σίγουρα όμως είναι ένα συνεπικουρικό μέσο που μπορεί να βοηθήσει». 

Σύμφωνα με τον κ. Μακράκη, υπήρχαν ορισμένα προβλήματα στην προμήθεια των self test. «Από χθες κάποιοι μας ενημέρωσαν ότι είχε κλείσει η πλατφόρμα και δεν μπορούσαν να το προμηθευτούν. Είχαμε θέματα κυρίως στο νομό Λασιθίου όπου υπήρχε έλλειψη στα φαρμακεία των τεστ και κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούσαν να το προμηθευτούν. Υπάρχει επίσης άλλη μια κατηγορία προβλημάτων όπου κάποιοι εκπαιδευτικοί κυρίως αναπληρωτές, δεν τους βρίσκει το ΑΜΚΑ η πλατφόρμα και δεν μπορούν να το προμηθευτούν δωρεάν. Ελπίζουμε να λυθούν αυτά τα θέματα προκειμένου να λειτουργεί η διαδικασία ομαλά. Επίσης, μια ασάφεια που υπήρχε στις οδηγίες του υπουργείου είναι ότι η ΚΥΑ αναφέρει για ένα self test την εβδομάδα ενώ οι οδηγίες που στάλθηκαν αναφέρουν για δύο τεστ».

Τα υπόλοιπα μέτρα, είναι ακριβώς στο ίδιο πλαίσιο με όταν έκλεισαν τα σχολεία το προηγούμενο διάστημα, τόνισε ο κ. Μακράκης. «Η χρήση μάσκας, ο καιρός βοηθάει να έχουν ανοιχτά τα παράθυρα, υπάρχει μεγαλύτερος αερισμός, θα υπάρχει ο αύλειος χώρος να αξιοποιείται για τα διαλλείματα. Αυτά είναι βοηθητικά μέσα αυτό το διάστημα, υπάρχει κι ο εμβολιασμός που δεν έχει φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ναι μεν, έχει ανοίξει η πλατφόρμα αλλά σε πολλές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί έχουν ραντεβού για το τέλος του σχολικού έτους». 

Τέλος, ο κ. Μακράκης σχολίασε πως τα μαθησιακά κενά για τους μαθητές φέτος λόγω της τηλεκπαίδευσης είναι πολλά. «Ο διδακτικός χρόνος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 40 – 45 λεπτά, αν υποθέσουμε ότι ο καθαρός χρόνος που γίνεται μάθημα είναι στα 30 – 35 λεπτά σε ένα διδακτικό χρόνο που λειτουργούσε με τηλεκπαίδευση, με όλα τα τεχνικά προβλήματα. Ο κάθε χρόνος είναι 15 – 20 λεπτά το πολύ, επομένως οι εκπαιδευτικοί με δικά τους μέσα και όλες τις δυνατότητες που παρείχαν, σίγουρα η εκπαιδευτική διαδικασία έγινε με διαφορετικό τρόπο και λιγότερα αποτελέσματα. Άρα σίγουρα υπάρχουν επιπτώσεις και στο συναισθηματικό επίπεδο καθώς τα παιδιά ήταν πολλές ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή. Δεν υπήρχαν σχολικές δραστηριότητες άρα όλα αυτά δίνουν αρνητικό αποτέλεσμα».

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα