Μα είναι κάτι πιο βαθύ…

Πρέπει να διαβάσετε

Γιώργος Παπαδάκης
Γιώργος Παπαδάκης
Δημοσιογράφος
Ο Γιώργος Παπαδάκης είναι δημοσιογράφος

Θα μπορούσα να συζητήσω για τα πέρι της ..αισθητικής του θέματος. Ούτως ή άλλως η «αισθητική» είναι απολύτως υποκειμενική έννοια. Δεν πρόκειται ωστόσο για τέτοιο θέμα, αλλά για κάτι εξαιρετικά ουσιώδες και βαθύ, τόσο που πληγώνει:

«ο κτίριο του βασικού θεσμού της Δημοκρατίας καλύφθηκε από εικόνες πολεμικής κινητοποίησης και από θρησκευτικές απεικονίσεις, κάτι εντελώς ανεπίτρεπτο.

Πρόκειται για ατόπημα πρώτης γραμμής, πολιτικά και αισθητικά αποκρουστικό. Για στυγνή προσβολή της Δημοκρατίας. Όλοι αντιλαμβάνονται τι σηματοδοτεί η προβολή στην κεντρική όψη του Κοινοβουλίου στρατιωτικών ασκήσεων. Λίγες μέρες μάλιστα μετά την απόπειρα της κυβέρνησης να εμποδίσει με τη βία και να αμαυρώσει τον συμβολικό, λόγω συνθηκών, εορτασμό του Πολυτεχνείου…»

Πληγώνει γιατί προέρχεται από προβεβλημένο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργό της Παιδείας και όχι από το φίλο μου τον Μιχάλη που κάνει αντιπολίτευση στο facebook…

Και βέβαια ,πάλι θα το συζητούσα αν ο Νίκος Φίλης είχε ομοίως αντιδράσει για την πρόσκαιρη απαγόρευση του εορτασμού-κατά τον συνήθη τρόπο -των άλλων δύο θεμελιωδών Εθνικών εορτών.

Αλλά δεν…

Σπεύδει ωστόσο να μιλήσει για «στυγνή προσβολή της Δημοκρατίας» ,επειδή στην όψη του κτιρίου της βουλής προβλήθηκαν «θρησκευτικές απεικονίσεις» και «εικόνες στρατιωτικών ασκήσεων».

Τι ενόχλησε ακριβώς και τον ίδιο ,αλλά και τους ακολούθους του στις αστείες σελίδες του fb;

Οι θρησκευτικές απεικονίσεις με τις οποίες έχει κοινωνικοποιηθεί το 98% του πληθυσμού της χώρας και το οποίο ανεξάρτητα από τον παραμένει πιστό στον Χριστιανισμό ,δηλώνει πίστη στον…αθεϊσμό, στον αγνωστικισμό ή έχει απλά …αλλαξοπιστήσει, έχει μάθει να σέβεται την έννοια της Δημοκρατίας χάρη σ αυτήν ακριβώς την πλέον ανεκτική κοινωνικά θρησκεία ;

Ενοχλήθηκε ο κ Φίλης και οι συν αυτώ από τις εικόνες «στρατιωτικών ασκήσεων»;

Γιατί ; Μήπως απεικόνιζαν απεικόνιζαν ασκήσεις ξένης στρατιωτικής δύναμης κάποιου ενδεχομένως αυταρχικού καθεστώτος;

Ηταν ή δεν ήταν εικόνες του ένοπλου τμήματος του ελληνικού λαού ,το οποίο είναι ταγμένο να υπερασπίζεται την ελληνική Δημοκρατία από κάθε εξωτερική επιβουλή ;

Είχε ασκήσει και ο κ Φίλης κριτική στην «ανεκτικότητα» της κυβέρνησης έναντι στην τουρκική προβολή ισχύος κατά την πρόσφατη (και συνεχιζόμενη) κρίση ή όχι;

Ξέχασε πως η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη ακριβώς στους άντρες και τις γυναίκες των ενόπλων μας δυνάμεων ; Στους αεροπόρους ,στα πληρώματα των πλοίων ,στα φανταράκια της πρώτης γραμμής;

Το κατάλαβε ότι τους χλεύασε ή όχι;

Όχι .Δεν το κατάλαβε.

Δεν κατάλαβε όμως κάτι χειρότερο.

Ότι τούτη η μέρα δεν ήταν αφιερωμένη μόνο στους ζωντανούς στρατιώτες μας.

Η ημέρα ήταν αφιερωμένη και στους νεκρούς των Ενόπλων Δυνάμεων.

Και κυρίως σ’ αυτούς.

Στους προγόνους του δηλαδή.

Και του ιδίου και των …πνευματικά συγγενών του.

Αυτούς χλεύασε κατεξοχήν με την δική του «περί Δημοκρατίας παρέμβαση», ούτε τον Παναγιωτοπουλο χλεύασε , ούτε την κυβέρνηση.

Κι όσο για τα περί «αισθητικής» ,αν όντως ενόχλησε ο «Καραγκιόζ μπερντές», όπως τον αποκάλεσαν οι επισπέυδοντες θαυμασταί,, γιατί δεν έκανε το ίδιο όταν η Βουλή έγινε παρδαλή για χάρη των gay; Καλώς έγινε και τότε για να πω την γνώμη μου, (και να προλάβω τα συνήθη) αλλά δεν γίνεται να τιμούμε ξέχωρα την ομοφυλοφιλία (η οποία στην χώρα μας μόνο κατ επίφαση είναι περιθωριοποιημενη) και να μην τιμούμε τους νεκρούς στρατιώτες μας.

Χάρη στους οποίους ,κυριολεκτικά ,είμαστε σε θέση να διαφωνούμε και εντός (ευτυχώς)του φωτισθέντος κτιρίου…

Θα κλείσω όμως με τούτο. Σ αυτήν την πολλαπλώς κρίσιμη ώρα τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ εξαντλεί την αντιπολιτευτική του ζέση πλήττοντας τον πυρήνα της ταυτότητας του Έλληνα ,για την οποία πάλεψαν ,ναι ,το σύνολο των Αντιστασιακών οργανώσεων κατά της τριπλής φασιστικής Κατοχής με πρωτοπόρο (αριθμητικά τουλάχιστον ) το ΕΑΜ και τον ΕΛΑΣ ,των οποίων θεωρεί εαυτόν πνευματικό απόγονο;

Τέτοιες απόψεις προσφέρουν σε τι;

Στην Πατρίδα;

Στην Δημοκρατία για την οποία κόπτεται;

Η στην «Αριστερά» (όπως ο ίδιος την αντιλαμβάνεται) και την οποία οδηγεί ολοταχώς πίσω στο 3% και χωρίς πιά τον χαρακτηρισμό της «μικρής αλλά συμπαθούς Αριστεράς»;

Άλλα Πρόσφατα