του Σωτήρη Μεταξά
Σημαντικές επενδύσεις για μέσα σταθερής τροχιάς σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών “ανασταίνοντας” ξεχασμένα project δεκαετιών, διατηρώντας παράλληλα το αίτημα της Κρήτης εκτός συζήτησης.
Το Υπουργείο σχεδιάζει να αξιοποιήσει ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, που διατίθενται αποκλειστικά για επενδύσεις σε μέσα σταθερής τροχιάς, και σε αυτό το πλαίσιο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε από την Πάτρα την υπεραστική σιδηροδρομική διασύνδεση της πόλης και τη δημιουργία Τραμ στην παραλιακή.
Την ίδια ώρα, δεν γίνεται η παραμικρή συζήτηση είτε για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη είτε για τη σιδηροδρομική διασύνδεση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Kαστέλι με το Ηράκλειο.
H Κρήτη χάνει το… τρένο των σιδηροδρόμων καθώς, όπως έχει γράψει το Creta24.gr στο επικαιροποιημένο επενδυτικό πλάνο των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, δεν προβλέπεται ούτε σεντ για το νησί.
Η κυβέρνηση βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να διασφαλιστούν χρηματοδοτήσεις για το νέο “οδικό χάρτη” των σιδηροδρόμων, με επέκταση του δικτύου, εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση υποδομών και έργα εμπορευματικών διασυνδέσεων.
Η Κρήτη, με την ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσουν τα μεγάλα project υποδομών του νέου αεροδρομίου και του ΒΟΑΚ, μοιάζει να χάνει οριστικά το… τρένο των εξελίξεων.


