Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης παρουσίασε το βράδυ της Τετάρτης το νέο της σήμα «Κρητικό Δεκατιανό – Cretan brunch», σε μια εκδήλωση που τράβηξε τα βλέμματα Κρητικών επιχειρηματιών.

«Παρουσιάσαμε το νέο σήμα της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης «Κρητικό Δεκατιανό – Cretan brunch». Είναι μια προδιαγραφή που αφορά καταστήματα όπως φούρνους καφέ και γενικά όσα καταστήματα προσφέρουν υπηρεσίες take away. Είναι μια καινοτόμα πρόταση γιατί δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες της Κρήτης αλλά και τους επισκέπτες να δοκιμάσουν τοπικά προϊόντα από το  πρωί», δήλωσε στο Creta24 o πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Σταύρος Τζεδάκης.

«Φτιάξαμε 50 προτάσεις συνταγών , όπως σάντουιτς, παραδοσιακές πίτες, σαλάτες από τις οποίες μπορούν να επιλέξουν οι επιχειρηματίες ή να μας προτείνουν δικές τους με την προϋπόθεση τα προϊόντα να είναι Κρητικά», συμπλήρωσε ο κ. Τζεδάκης σημειώνοντας παράλληλα πως προϋπόθεση για να λάβει το σήμα μια επιχείρηση είναι  των 30% των κωδικών που πουλά να είναι Κρητικά προϊόντα.

«Οι παραγωγοί του αγροδιατροφικού τομέα του νησιού μας έχουν κάνει βήματα προς τα εμπρός καθώς έχουν τυποποιήσει ποιοτικά προϊόντα που μπορούν με ασφάλεια τα καταστήματα να εντάξουν στα μενού τους. Αυτό που θέλουμε να αναδείξουμε μέσα από το «Κρητικό Δεκατιανό» είναι η μοναδική γεύση των τοπικών μας προϊόντων αλλά και τα οφέλη που έχουν στην ανθρώπινη υγεία», κατέληξε ο κ. Τζεδάκης.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA, Τεχνικός Σύμβουλος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης και διευθύνων σύμβουλος της PROACTIVE, Νίκος Μπουνάκης, που ήταν ομιλητής στην εκδήλωση παρουσίασης του νέου σήματος, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους ένα τέτοιο σήμα είναι αναγκαίο για την κρητική οικονομία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα σπαταλά κάθε χρόνο έξι με επτά δισεκατομμύρια ευρώ στην εισαγωγή τροφίμων από άλλες χώρες του εξωτερικού. «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης του διατροφικού τομέα της ελληνικής οικονομίας, ώστε, αφενός να καλύψει αυτό το κενό που παρατηρείται και αναγκάζει τις ελληνικές επιχειρήσεις να εισάγουν τρόφιμα και αφετέρου να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε εξαγωγές, περισσότερες από αυτές που έχουμε. Αυτό δε θα γίνει από τη μία μέρα στην άλλη, θα ξεκινήσει με προσπάθειες, όπως αυτές που οργανώνει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, που έχει στόχο να βάλει τα κρητικά προϊόντα στο δεκατιανό».

Ο κ. Μπουνάκης τόνισε ότι η ένταξη του νέου σήματος του «Κρητικού Δεκατιανού – Cretan brunch» στην αγορά, θα τονίσει την τοπική οικονομία και την οικονομία της υπαίθρου, ενώ παράλληλα, οι επιχειρήσεις που θα το αποκτήσουν θα έχουν μια επωνυμία. 

«Πρέπει να καταφέρουμε τα κρητικά προϊόντα να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στα ράφια του σούπερ μάρκετ, αλλά και στις κουζίνες και στα τραπέζια των ξενοδοχείων», τόνισε ο κ. Μπουνάκης, ενώ πρόσθεσε ότι, «μελέτες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές είναι δύσπιστοι. Τα προϊόντα που έχουν κάποια πιστοποίηση και συνοδεύονται από σήματα ποιότητας, έχουν αυξημένη ζήτηση και τα εμπιστεύονται οι καταναλωτές».

Κλείνοντας, ο ίδιος ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα κρητικά προϊόντα από τους τουρίστες, πολλοί εκ των οποίων επισκέπτονται το νησί για να γευτούν την κρητική κουζίνα.