Την πεποίθηση ότι η φετινή τουριστική χρονιά ήταν περίεργη, εξέφρασε μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στον Σωτήρη Μεταξά, ο καθηγητής του Τμήματος Διοίκησης Τουρισμού στο ΕΛΜΕΠΑ Μάρκος Κουργιαντάκης.

Όπως ανέφερε ο κ. Κουργιαντάκης, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει με απόλυτη ακρίβεια τι θα γίνει φέτος. «Πήγαμε σε μια ομαλοποιήση μετά τον Ιούλιο με αποτέλεσμα να έχουμε αυξημένο αριθμό αφίξεων στην χώρα και στην Κρήτη και δείχνουν τα έσοδα ότι τον Ιούλιο εκτοξεύτηκαν στο 60% του 2019 και σε επίπεδο 7μήνου έχουμε φτάσει στο 31% του 2019, αν όλα πάνε καλά στο τέλος του χρόνου θα έχουμε φτάσει στο 50% του 2019 που ήταν μια καλή χρονιά για τον τουρισμό».

Ο κ. Κουργιαντάκης επεσήμανε πως θα μπορούσε η φετινή χρονιά να είναι ένα νέο ξεκινήματα ωστόσο ακόμη βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο. «Πρέπει να δούμε τι θα γίνει το 2022 και το 2023. Αναμένεται το 2022 η δυναμική του τουρισμού να συνεχίσει ανοδικά και να φτάσουμε τα δεδομένα του 2019, αλλά επειδή όλες οι μελέτες δείχνουν ότι αλλάζει το προφίλ του τουρίστα, εκείνων που επιλέγουν να κάνουν διακοπές, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να βάλουμε τη στρατηγική ξανά στο παιχνίδι και να εστιάσουμε για τα επόμενα χρόνια στον τουρισμό και στην Ελλάδα και στην Κρήτη, ενισχύοντας τον τουρισμό της βιωσιμότητας του περιβάλλοντος και τον ευφυή τουρισμό. Ο τουρίστας είναι διατεθειμένος να πληρώσει το κάτι παραπάνω όταν βλέπει τέτοιες πρακτικές».

Σύμφωνα με τον κ. Κουργιαντάκη, έχει αλλάξει ο τρόπος που καταναλώνουμε διακοπές και ταξίδια σε παγκόσμιο επίπεδο. «Πήγαμε απελπιστικά καλά, δεν ήμουν τόσο αισιόδοξος αλλά τελικά βγήκε πολύ ωραία. Άλλοι ανταγωνιστικοί προορισμοί δεν πήγαν τόσο καλά. Έβλεπα από χθες τα δεδομένα στην Ισπανία, δεν είχαν τόσο μεγάλη αύξηση, άρα πήγαμε εξαιρετικά καλά. Επειδή αλλάζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών και έρχονται νέες γενιές στο νησί και στη χώρα πρέπει να προσαρμοστούμε στις δικές τους απαιτήσεις».

Κλείνοντας, ο κ. Κουργιαντάκης τόνισε ότι το καινούριο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η αξιοποίηση του «Ν. Καζαντζάκης» και ο ΒΟΑΚ, είναι κρίσιμες υποδομές για το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. «Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πάντα στο τραπέζι και να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμα που θέλουμε να φτάσει το νησί. Νομίζω γίνεται δουλειά, συνεργαζόμαστε με την Περιφέρεια, με τουριστικούς πράκτορες και έχω την αίσθηση ότι υπάρχει μια καλή συζήτηση από τους φορείς του τουρισμού».