Κρήτη: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των γονέων για τις μάσκες στα σχολεία

Πρέπει να διαβάσετε

«Διαφορετική» τουλάχιστον ως προς την έναρξή της είναι σίγουρα ο πλέον κατάλληλος χαρακτηρισμός που θα μπορούσε να αποδοθεί στη φετινή σχολική χρονιά.

Μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και οι γονείς, όπως φαίνεται κινούνται σε «αχαρτογράφητα πεδία» με αποτέλεσμα τον έντονο προβληματισμό τους για το σήμερα, αλλά και το αύριο.

Πρόκειται για διαπίστωση, που κατεγράφη και στην Σητεία με το άνοιγμα των σχολείων. Όπως ανέφερε στην ΑΝΑΤΟΛΗ και στη δημοσιογράφο Μαρίζα Ψαράκη, η Πρόεδρός της κ. Κατερίνα Τσούκη, η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Σητείας  δέχθηκε αρκετά τηλεφωνήματα από γονείς από όλη την επαρχία Σητείας, που είχαν θορυβηθεί και δεν ξέρουν πώς να διαχειριστούν την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση λόγω συνθηκών κορονοϊού.

Η Ένωση μπήκε στην διαδικασία και ζήτησε από τους Συλλόγους -μέλη της να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις ώστε να καταγραφεί η φωνή και η οπτική των γονιών και να κατατεθεί στην Ένωση. «Πράγματι αυτό έγινε. Άλλοι το έκαναν εγγράφως, άλλοι με email, άλλοι τηλεφωνικά. Υπήρξε πάντως συμμετοχή στην διαδικασία».

 

Αντίθετοι στη μάσκα

«Είναι», συνέχισε η κ. Τσούκη, «κάθετα αντίθετοι όλοι με την χρήση μάσκας στα παιδιά όσον αφορά τα σχολεία μας. Και από τα χωριά και από την πόλη της Σητείας. Αυτό στηρίζεται στο γεγονός ότι αφ’ ενός δεν έχουμε κρούσματα, οπότε θεωρείται ότι είναι μία υπερβολή, αφ’ ετέρου θεωρείται ότι στην πράξη δεν θα είναι εφαρμόσιμο αυτό, κάτι που πιστεύω κι εγώ.

Δεν μπορεί να είναι εφαρμόσιμο διότι είναι δύσκολο να κρατήσεις 90 λεπτά τα παιδιά -του Δημοτικού- μέσα στην τάξη φορώντας μάσκα. Τα παιδιά δυσανασχετούν, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν. Είναι μία κατάσταση περίεργη. Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να τηρήσουν τις επιταγές των αρμόδιων φορέων. Έρχονται όμως κι εκείνοι σε δύσκολη θέση έχοντας μπροστά τους παιδιά και δεν μπορούν να κάνουν ούτε τη δουλειά τους ούτε να επιβληθούν στο βαθμό που απαιτείται. Έχουν έρθει στη δύσκολη θέση να κάνουν λίγο τον αστυφύλακα: Κρατάτε αποστάσεις, ξανάβαλε την μάσκα, φόρα τη σωστά κλπ.

Επιπλέον υπάρχει και πρακτικό πρόβλημα, ειδικά για τους εκπαιδευτικούς της Α΄ Δημοτικού που πρέπει να μάθουν συλλαβές στα παιδιά, που σημαίνει ότι δουλεύουν συλλαβίζοντας με τα χείλη. Όταν ο εκπαιδευτικός φοράει τη μάσκα είναι δύσκολο να δείξει στο παιδί, άρα τίθενται θέμα μη λειτουργίας του έργου τους.

Κατατίθεται λοιπόν η γνώμη των γονιών ως διαμαρτυρία. Γιατί σε έναν τόπο που δεν έχει κανένα κρούσμα, δεν υπάρχει κάτι σε έξαρση μπαίνουν τέτοιου είδους μέτρα και απαιτείται η επιβολή τους με ένα τρόπο όχι τόσο δημοκρατικό.

Τίθενται κι άλλα ζητήματα σε ό,τι αφορά την χρήση μάσκας, όπως η χρησιμότητά της εντός της τάξης κι όχι στα διαλείμματα ή εκτός σχολείου. Επίσης ο σωστός τρόπος χρήσης της μάσκας που είναι δύσκολο αν όχι ακατόρθωτο να εφαρμοστεί και δη από μικρά παιδιά, όλες τις ώρες του σχολικού προγράμματος. Δεν είναι εφικτό να γίνει σωστή χρήση της μάσκας από τα παιδιά, εδώ οι ενήλικες και δυσκολευόμαστε».

 

Με αποδέκτη το Υπουργείο

«Η θέση των Συλλόγων των σχολείων της περιοχής, όπως εκφράστηκε μέσα από τις γενικές τους συνελεύσεις και μεταφέρθηκε στην Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Σητείας, προωθήθηκε εγγράφως από την Ένωση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και με επιστολή της προς την Υπουργό Παιδείας. «Μεταφέραμε τη φωνή των γονιών γιατί ο ρόλος μας είναι ακριβώς αυτός. Αν εισακουστούμε ή όχι είναι το τελευταίο. Όμως εκτιμούμε ότι είναι δύσκολη η εφαρμογή του μέτρου στην πράξη γιατί κάποια πράγματα για τα χαρτιά είναι εφικτά, στην πραγματικότητα όμως ανέφικτα», πρόσθεσε η κ. Τσούκη.

Όπως έκανε επίσης γνωστό, και στην περιοχή της Σητείας κατέφθασαν ακατάλληλες μάσκες, δυσανάλογες με τα πρόσωπα των παιδιών τις οποίες προφανώς δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν.

 

Δύσκολος ο ρόλος του εκπαιδευτικού

Σχολιάζοντας το πρόσφατο περιστατικό επιθετικότητας από γονέα προς εκπαιδευτικό, τόνισε ότι «τέτοιου είδους ενέργειες είναι καταδικαστέες. Οι εκπαιδευτικοί ακολουθούν τις επιταγές, υπάρχουν άλλοι που προΐστανται της δουλειάς τους. Δεν είναι οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που αποφασίζουν, είναι εκείνοι που εκτελούν. Θεωρώ ότι αν οι εκπαιδευτικοί αποφάσιζαν θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα, πιο κοντά στην λογική διότι είναι γνώστες και βιώνουν την κατάσταση».

Διαφορετική λοιπόν η φετινή σχολική χρονιά με τους γονείς και στη Σητεία να μην κρύβουν τον προβληματισμό τους για το τί μέλλει γενέσθαι.

«Χρειάζεται όμως ψυχραιμία και προσοχή. Στην δική μας περιοχή υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία δεδομένου ότι δεν έχουμε κρούσματα. Όμως δεν ξέρουμε τί θα γίνει αύριο. Από την άλλη διανύουμε μία περίοδο που ξεκινάνε οι ιώσεις και δυσκολεύει η διαχείριση της κατάστασης, δηλαδή με ένα απλό πυρετό, που μπορεί στο παρελθόν να μην ήταν ανησυχητικός, τώρα οπωσδήποτε ο γονιός θα είναι πιο υποψιασμένος, θα τρέξει στον γιατρό, θα έχει άλλη αντιμετώπιση. Καλό είναι να προσέχουμε, σίγουρα, όμως από την άλλη η υπερβολή δεν νομίζω να βοηθήσει κανένα. Χρειάζεται διαρκής ενημέρωση.

Είναι βέβαια πολλές οι παράμετροι, όπως προαναφέραμε κινούμαστε σε αχαρτογράφητα νερά. Είναι διαφορετικά τα δεδομένα πλέον, χρειάζεται προσοχή αλλά και ψυχραιμία, μυαλά και αυτιά ανοικτά.

Έχουμε ένα μέλλον μπροστά μας που δεν ξέρουμε πώς θα είναι, αλλά πιστεύω ότι με ηρεμία, προσοχή και αισιοδοξία θα αντιμετωπίσουμε καλύτερα την κατάσταση», κατέληξε η κ. Τσούκη.

 

 

 

Πηγή: anatolh.com

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα