Κρήτη: Σε αναμμένα κάρβουνα οι αγρότες για την απεργία της ΠΝΟ – Παρέμβαση σε Πλακιωτάκη

Πρέπει να διαβάσετε

Δυναμώνουν οι αντιδράσεις των αγροτών της Κρήτης εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων της ΠΝΟ.

Συγκεκριμένα η ΠΝΟ έχει προκηρύξει 48ωρη απεργία για τις 10 και 11 Δεκεμβρίου ενώ υπάρχει προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης, κάτι που θα σημανει πολύημερο αποκλεισμό των νησιών.

Η διοίκηση της ΠΝΟ ζητά μισθολογικές αυξήσεις στις Συλλογικές Συμβάσεις για τα έτη 2020 και 2021, αλλά και επίλυση των προβλημάτων του κλάδου όπως ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, εκπαίδευση, Υπηρεσίες Γενικών Μητρώων, ΓΕΝΕ, ανεργία, μαύρη ανασφάλιστη εργασία, οργανικές συνθέσεις πληρωμάτων, κ.λπ. Ζητά την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των εργαζομένων διότι, όπως αναφέρει, ο αγώνας «δεν είναι αγώνας που αφορά μόνο τους Έλληνες ναυτεργάτες αλλά αφορά όλη την τάξη των εργαζομένων».

Ωστόσο οι αγρότες της Κρήτης ανησυχούν για τη διάθεση των προϊόντων τους.

Η κατάσταση θυμίζει έντονα το σκηνικό που είχε διαμορφωθεί το Δεκέμβριο του 2016 όταν στο Λιμάνι του Ηρακλείου είχαν συμβεί επεισόδια από εξαγριωμένους αγρότες που ήθελαν να σπάσουν την απεργία των ναυτεργατών.

Για αυτό το λόγο ήδη γίνονται παρεμβάσεις προς την πολιτεία ώστε να μην διαταραχτεί η διάθεση των προϊόντων. Χθες είχαμε συνάντηση του Δημάρχου Ιεράπετρας κ. Καλαντζάκη με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό της Ομάδας Παραγωγών «Ανατολή» για το θέμα (Δείτε ΕΔΩ).

Νέα παρέμβαση

Αλλά και ο Ενιαίος Αγροτικός Συναιτερισμός Ιεραπετρας απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για το θέμα με την οποία του ζητάει να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει αποκλεισμός των νησιωτικών περιοχών πέραν των 48 ωρών

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Καθολικός αποκλεισμός νησιωτικών περιοχών λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων ΠΝΟ »

Κε Υπουργέ,

Σας στέλνουμε αυτή την επιστολή για να σας αναδείξουμε μία ακόμα φορά το τεράστιο πρόβλημα που ανακύπτει στην αγροτική δραστηριότητα (και όχι μόνο) από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου των ναυτικών.

Ειλικρινά μας στεναχωρεί το γεγονός ότι έπειτα από δεκαετίες πού προκύπτει αυτό το ζήτημα, αναγκαζόμαστε για άλλη μία φορά να ζητήσουμε τα αυτονόητα για μία ευνομούμενη Πολιτεία. Το δικαίωμά μας ως κάτοικοι και επαγγελματίες σε νησιωτική περιοχή να μπορούμε απρόσκοπτα να μετακινούμαστε προς την ηπειρωτική Ελλάδα και Ευρώπη ( εμείς και τα προϊόντα μας) χωρίς να γινόμαστε αντικείμενο εκμετάλλευσης για εξυπηρέτηση οποιονδήποτε συμφερόντων αλλού κλάδου.

Αναγκαζόμαστε για πολλαπλή φορά να ζητήσουμε την τροποποίηση του νόμου όπου θα διαφυλάσσει την μετακίνηση ασθενών, ευπαθών προϊόντων και άλλων  έκτακτων περιστατικών από την νησιωτική Ελλάδα προς την ηπειρωτική.

Αναγκαζόμαστε για πολλαπλή φορά να ζητήσουμε το  αναφαίρετο δικαίωμά μας ως φορολογούμενοι αυτής της χώρας και κάτοικοι νησιωτικών περιοχών να διεκδικούμε ισότιμη μεταχείριση με τους κατοίκους της υπόλοιπης ηπειρωτικής Ελλάδας.

Αναγκαζόμαστε για πολλαπλή φορά να αντιδράσουμε στην οικονομική καταστροφή του τόπου μας στο βωμό της διεκδίκησης και ευημερίας άλλων κλάδων. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι η πολιτεία είναι αρωγός σε μία οικονομική καταστροφή του κλάδου μας, δείχνοντας αδυναμία να εφαρμοστεί ένας νόμος παρωδία που η ίδια έφτιαξε και το μοναδικό αποτέλεσμα που έχει επιφέρει έως σήμερα, είναι να κρατάει ομήρους ολόκληρες κοινωνίες αποκλεισμένες στην νησιωτική χώρα.
Αναγκαζόμαστε για πολλαπλή φορά να υπενθυμίσουμε ότι για δεκαετίες ο εργασιακός κλάδος του εμπορικού ναυτικού χρησιμοποιεί κατά κόρον την χειμερινή περίοδο για να διεκδικήσει τα αιτήματα του, περίοδος που η Κρήτη και άλλες νησιωτικές περιοχές παράγουν στο μέγιστο τα πολύτιμα για την τοπική οικονομία αγροτικά τους προϊόντα.

Από τα παραπάνω σας καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή να δεσμευτείτε  προσωπικά ότι δεν υπάρχει αποκλεισμός των νησιωτικών περιοχών πέραν των 48 ωρών.

Σας καλούμε επίσης να εκκινήσετε άμεσα τις διαδικασίες, ώστε με Νόμο του κράτους να αποπλέει καράβι ασφαλείας κάθε 48 ώρες και όχι όπως ισχύει σήμερα κάθε 72 ώρες να γίνεται προσπάθεια να συγκληθεί το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ώστε να αποφανθεί εάν και εφόσον θα αποπλεύσει. Αυτό δεν αναδεικνύει την σοβαρότητα όπου η ηγεσία του ΥπΕΝ αντιμετωπίζει ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για κάθε τοπική οικονομία και κατ’ επέκταση την ελληνική οικονομία, όπου αναμένει τα μέγιστα από τον πρωτογενή τομέα για την ανάκαμψη της.

Ευελπιστούμε ότι θα ενεργήσετε άμεσα και αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση”.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα