Kρήτη: Πώς ο τουρισμός «ανέβασε» τις πωλήσεις των εποχιακών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ

Προϊόντα που καταναλώνονται κατά κύριο λόγο το καλοκαίρι όπως παγωτά, μπύρες, αναψυκτικά αλλά και προϊόντα αντιηλιακής φροντίδας εμφάνισαν το φετινό καλοκαίρι σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων σε σύγκριση με πέρσι, στα σούπερ μάρκετ της χώρας. Ακόμη μεγαλύτερη ωστόσο ήταν η άνοδος των πωλήσεών τους στα αντίστοιχα σουπερ μάρκετ στις τουριστικές περιοχές, όπως στα νησιά, την Πελοπόννησο και την Κρήτη.

Η άνοδος του τουρισμού φέτος έδωσε εξάλλου ώθηση και συνολικά στο τζίρο των σούπερ μάρκετ, ο οποίος αυξήθηκε κατά 11% το τρίμηνο του καλοκαιριού με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ να παρατηρεί, ότι πέραν της επίδρασης των πληθωριστικών πιέσεων φέτος, το τρίμηνο Ιούνιου-Αυγούστου, καταγράφηκε παράλληλα και άνοδος της ζήτησης, με τις περιοχές που προσελκύουν τουρίστες να «πρωταγωνιστούν» στην αύξηση των πωλήσεων.
Σε ό, τι αφορά τα επιμέρους προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και «γεμίζουν το καλάθι» συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες, στις μπύρες ενώ συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6%, στις τουριστικές περιοχές (νησιά, Κρήτη, Πελοπόννησος) η αύξηση ήταν σχεδόν διπλάσια φτάνοντας το 10,8%. Στα αναψυκτικά τα ποσοστά διαμορφώθηκαν στο 11,2% και 16,7% αντίστοιχα.

Μικρότερη ήταν η διαφορά, στην κατηγορία των παγωτών καθώς οι πωλήσεις τους αναπτύχθηκαν συνολικά με ρυθμό της τάξεως του 11,5% και στις τουριστικές περιοχές με 13,3%.

Πέραν των τροφίμων, στην κατηγορία των προϊόντων αντιηλιακής φροντίδας, στο σύνολο της χώρας καταγράφηκε αύξηση 6,4% ενώ σε Πελοπόννησο -Κρήτη – νησιά η ανάπτυξη των πωλήσεων εκτοξεύτηκε στο 26,4%. Τέλος στα εντομοαπωθητικά η αύξηση διαμορφώθηκε στο 5% στο σύνολο και στο 12,1% στις τουριστικές περιοχές.

Από την πλευρά τους πάντως οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βλέποντας τη συνεισφορά του τουρισμού στις πωλήσεις τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ενισχύουν τα τελευταία χρόνια περαιτέρω το δίκτυά τους στα νησιά και τις περιοχές της χώρας που προσελκύουν πολλούς τουρίστες. Είτε μέσω εξαγορών μικρότερων αλυσίδων που ήδη διαθέτουν «μερίδιο» στον συνολικό τζίρο είτε δημιουργώντας νέα καταστήματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εκάστοτε περιοχής.

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα