Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων συνιστά τις «Αλκυονίδες ημέρες» του λιανικού εμπορίου λειτουργώντας ως το διάστημα της ενδυνάμωσης των σχέσεων των εμπόρων και των καταναλωτών. Παράλληλα, οι χειμερινές εκπτώσεις συνήθως προετοιμάζουν την αγορά για τη μετάβαση προς την καλοκαιρινή- τουριστική περίοδο, η οποία είναι ένα διάστημα ευφορίας για την ελληνική οικονομία. Όμως η υγειονομική κρίση και ο φαύλος κύκλος των lockdowns, έχουν προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στη διάρθρωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα δεδομένα της ΕΛ.ΣΤΑΤ. ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά -8.6% το διάστημα 2020/2019. Όμως η υποχώρηση αυτή δεν είναι οριζόντια αλλά αντανακλά τις ενδότερες κλαδικές ανισότητες του οικοσυστήματος του λιανικού εμπορίου. Παραδοσιακές «εκπτωτικές κατηγορίες» όπως τα καλλυντικά (-39,4%), η ένδυση (-36,6%) και η υπόδηση (-34,9%) καταγράφουν σημαντική πτώση. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο η ένδυση απώλεσε τζίρο της τάξης του 1,7 δις ευρώ εντός του 2020.

Στο Ρέθυμνο, όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρεθεμνιώτικα Νέα» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου, η πτώση του τζίρου υπολογίζεται σε 60% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο των εκπτώσεων, ενώ ο κ. Πολιουδάκης έκανε λόγο για καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά του Ρεθύμνου. Οι έμποροι αγωνιούν για το μέλλον και εκφράζουν φόβους για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.

Διαβάστε περισσότερα στο rethnea.gr