Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κρήτη: Η ακρίβεια στα καύσιμα «χτυπά» τα τουριστικά λεωφορεία – Δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες

Πρέπει να διαβάσετε

«Καμπανάκι κινδύνου» χτυπούν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων στην Κρήτη, οι οποίοι μετά το ισχυρό πλήγμα που υπέστησαν από την πανδημία είναι πλέον αντιμέτωποι με το αυξημένο κόστος των καυσίμων.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης Στράτος Μαγκουσάκης, σημείωσε πως η ενεργειακή κρίση έχει πλήξει τον κλάδο. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αυτές τις τιμές, με την ραγδαία αύξηση των τιμών και μη μπορώντας να απορροφήσουμε τις τιμές, μετά από δύο χρόνια ακινησίας, κορωνοϊού, μια σεζόν που ήταν μισή, είχαμε εναποθέσει όλες τις ελπίδες μας να δουλέψουμε για να βγάλουμε τις υποχρεώσεις που είχαν συσσωρευτεί. Ο κόσμος υπάρχει, όμως δεν αποτυπώνεται στις επιχειρήσεις έξω από τα μεγάλα ξενοδοχεία. Πέρσι το πετρέλαιο το βάζαμε 1,40 ευρώ και φέτος έχει πάει 2,13-2,14 ευρώ, το λίτρο. Ένα λεωφορείο τουριστικό, 50 θέσεων που παίρνει 500 και 600 λίτρα που χρειάζεται 1.300 και 1.400 ευρώ ο ιδιοκτήτης για να γεμίσει το ρεζερβουάρ είναι αδιανόητο, δεν πιστώνονται πλέον από τις επιχειρήσεις που πωλούν τα καύσιμα».

Πρόσθεσε δε, πως σε αυτό δεν μπορούν να συμπεριληφθούν τα υπόλοιπα έξοδα ενώ σχολίασε πως είναι αδιανόητα τα όσα συμβαίνουν. «Μας λυπεί ως επαγγελματίες διότι έχουμε μάθει να προσφέρουμε επαγγελματικές υπηρεσίες σε δύσκολες συνθήκες, διότι μαθηματικά τα λεωφορεία θα σταματήσουν, οι άνθρωποι δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στο να κινήσουν τα οχήματα τους».

Σύμφωνα με τον κ. Μαγκουσάκη, υπάρχουν περιπτώσεις όπου ιδιοκτήτες έχουν 2 – 3 λεωφορεία και λόγω της ακρίβειας, κινούν μόνο το ένα και τμηματικά το δεύτερο, το τρίτο δεν χρησιμοποιείται καν. «Δεν μπορούν να θέλουν 5 χιλ. ευρώ για να γεμίσουν τα λεωφορεία, αλλά το ρεζερβουάρ κάνει 1.000 χιλιόμετρα, μπορεί να χρειαστεί να το γεμίσουν δύο και τρεις φορές την εβδομάδα που θα βρεθούν τα χρήματα;».

Ο κ. Μαγκουσάκης αναφέρθηκε στο fuel pass 2 λέγοντας πως ακόμη και τώρα, τα τουριστικά λεωφορεία δεν έχουν έχουν ενισχυθεί. «Είναι μόνο τα 15 λεπτά με το ΦΠΑ από την αντλία που ισχύει μέχρι τώρα, έχει εξαϋλωθεί όμως, έχει πάρει τέτοια ανοδική πορεία που τα 15 λεπτά έχουν χαθεί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εικόνα του λεωφορείου είναι αυτό που βλέπει ο τουρίστας όταν πάει στον προορισμό του».

Κλείνοντας, ο κ. Μαγκουσάκης αποκάλυψε πως αύριο θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιο για τα θέματα των μεταφορών κ. Παπαδόπουλο, προκειμένου να βρεθούν λύσεις για τον κλάδο. «Διαφορετικά θα γίνει μια Παγκρήτια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, να παρθούν αποφάσεις και μη φανεί παράξενο αν δούμε μέσα στη σεζόν τα τουριστικά λεωφορεία να σταματούν, θα είναι υπό τη μορφή διαμαρτυρίας, διότι δεν γίνεται ο ιδιοκτήτης του τουριστικού λεωφορείου να απορροφήσει μόνος του, την αύξηση του πετρελαίου. Κάνουμε έκκληση οι αρμόδιοι να το ακούσουν, κάνουμε δράσεις αλλά δεν βλέπουμε αποτέλεσμα».

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα