Κρήτη: Εκτός από αύξηση έρχεται και πτώση τιμών – Δείτε σε ποια προϊόντα

Πρέπει να διαβάσετε

Αύξηση τιμών αλλά και πτώση σε ορισμένες περιπτώσεις, αναμένεται να καταγραφεί σε βασικά προϊόντα τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με τα όσα δηλώνει στο Creta24, ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Κρήτης Νεκτάριος Κανακαράκης, η αύξηση των τιμών το καλοκαίρι θα συνεχιστεί σε μικρότερο βαθμό, ενώ αποκλιμάκωση θα υπάρχει κυρίως στα προϊόντα που αφορούν την προσωπική υγιεινή και στα γαλακτοκομικά. Ιδιαίτερα σημαντικό μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το γεγονός ότι το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν και οι προσφορές.

«Οι ανατιμήσεις πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα εξακολουθούν να υπάρχουν , αποτελούν μέρος της παραγωγικής και εφοδιαστικής  αλυσίδας απλά δεν το αντιλαμβανόμασταν λόγο των χαμηλών ποσοστών. Τις ανατιμήσεις τις καταλάβαμε  από τον Σεπτέμβριο του 2021 εξαιτίας των συνεχών και  μεγάλων ποσοστών, εφόσον τα ποσοστά των ανατιμήσεων από  μονοψήφια νούμερα μετατράπηκαν σε διψήφια λόγω των αλλεπάλληλων και παράλληλων  διαδοχικών κρίσεων (πανδημία ,πόλεμος, ενεργειακή κρίση, κλιματικές αλλαγές)».

Ο κ. Νεκτάριος Κανακαράκης, Πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Κρήτης

Πτώση τιμών και στα γαλακτοκομικά προϊόντα

Αν και τον χειμώνα προηγήθηκε μια περίοδος με ελλείψεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα, πλέον το πρόβλημα έχει αποκατασταθεί, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη, υπάρχει και πτώση στις τιμές.

«Ξεκίνησαν μεμονωμένες μειώσεις σε κάποια γαλακτοκομικά προϊόντα  (από αγελαδινό γάλα), εισαγόμενα τυροκομικά, ορισμένα βρώσιμα έλαια, χαρτικά, καθώς επίσης και αρκετά PL προϊόντα, στα οποία οι μεγάλες παραγωγικές εταιρίες έχουν μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων σε ό,τι αφορά τα περιθώρια κέρδους τους. Επίσης μεγάλη παραγωγική εταιρεία στην Β. Ελλάδα, ανακοινώσε υποτίμηση σε γιαούρτια και γάλατα έως και 15% και εκτιμώ αποτελεί αισιόδοξο γεγονός για να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες. Στην Κρήτη τα στοιχειά δεν δείχνουν αλλαγές στις τιμές,  εκτιμώ το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρχουν μειώσεις τιμών εφόσον η μειωμένη ενεργεία αρχίζει να εμφανίζεται στα τιμολόγια των παροχών, το πετρέλαιο κίνησης διαμορφώνεται σχεδόν στα επίπεδα προ κρίσης απομένει να διαπιστωθούν οι μειώσεις σε ζωοτροφές και  σπόρων και βέβαια ο καλός καιρός. Θα χρειαστεί και άλλος χρόνος για να επανέλθουμε στην κανονικότητα όπως την γνωρίζαμε. Γεγονός είναι ότι η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα  αρχίζει να επανέρχεται θετικά».

«Κυνηγοί» προσφορών οι Κρητικοί

Πανδημία και ακρίβεια, σε κάθε περίπτωση, άλλαξαν άρδην τις καταναλωτικές συνήθειες των Κρητικών, καθώς σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη,  το πρώτο  κριτήριο αγοράς που θέτει ο καταναλωτής είναι το οικονομικό, δηλαδή η αναζήτηση οικονομικότερης τιμής. Πλέον οι καταναλωτές έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το ποσοστό αγορών τους έχει φτάσει στο 30% όταν πριν τρία χρόνια ήταν στο 5%-7%. Επιπλέον, αναζητούν τις προσφορές ακόμα και σε μάρκες προϊόντων που δεν αγόραζαν ή δεν ήταν της προτίμησης τους. Οι καταναλωτές πλέον περιορίζουν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και αγοράζουν κατά την πλειοψηφία τους τρόφιμα, ενώ περιορίζουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου και προτιμούν την φυσική τους παρουσία και επίσκεψη στο κατάστημα.

«Τα αυξημένα κόστη από τις υψηλότερες ενεργειακές τιμές και τις ακριβότερες πρώτες ύλες, τα κόστη μεταφορών, καθώς και του περιορισμού της παραγωγής δεν έχουν περάσει εξολοκλήρου στις τιμές των προϊόντων,   πέρυσι,  αφού οι περισσότερες εταιρείες προτίμησαν να τις περάσουν σταδιακά για να μην επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η κατανάλωση, απορροφώντας παράλληλα ένα μέρος του κόστους. Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ απορρόφησαν μέρος των ανατιμήσεων. Αντιλαμβάνεστε πόσο πιο αυξημένες θα ήταν οι τιμές αν δεν υπήρχαν οι παραπάνω απορροφήσεις από τους ενδιάμεσους της εφοδιαστικής αλυσίδας», συμπλήρωσε ο κ. Κανακαράκης.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα