Σάββατο, 5 Οκτωβρίου, 2024
22.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κρήτη: Αύξηση – φωτιά έως και 50% στην τιμή του ελαιολάδου – Σε ποια προϊόντα «πέφτουν» οι τιμές

Πρέπει να διαβάσετε

Ανατιμήσεις αλλά και υποτιμήσεις θα καταγραφούν το επόμενο διάστημα σε βασικά προϊόντα. Αποκαρδιωτική παραμένει όμως η άνοδος στην τιμή του ελαιολάδου, που σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Creta24 ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Νεκτάριος Κανακαράκης, η αύξηση συνεχίζει να ξεπερνά το 45%-50%.

Σημαντική άνοδος όμως σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη καταγράφεται και στις τιμές στα μπαχαρικά που διαμορφώνεται στο 40%. Στο 5% η αύξηση για τις τιμές στα λουκάνικα, στο 4%-5% στα ποτά.

Υποτιμήσεις σημειώνονται σε ορισμένες κατηγορίες ιδιωτικής ετικέτας, σε γαλακτοκομικά περίπου 4%-5%, σε ψαρικά κατεψυγμένα 3%. «Αναστολές διαπιστώνονται σε άλευρα και παιδικές τροφές που ήταν να αυξηθούν στις 20/10/2023 και με νέα ανακοίνωση θα γίνουν αργότερα  οι προβλεπόμενες ανατιμήσεις, περίπου 5% από 01/12/2023», συμπλήρωσε ο κ. Κανακαράκης.

Ο κ. Νεκτάριος Κανακαράκης, Πρόεδρος Επιστημονικού Σωματείου Logistics

Πάντως η κατάσταση είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ως προς την πορεία των τιμών, καθώς διαπιστώνεται κατά διαστήματα άνοδος αλλά και πτώση σε ορισμένα προϊόντα. Σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη, προβληματισμός επικρατεί εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, της ξηρασίας και της έλλειψης των βροχοπτώσεων που έχει ως  συνεπεία την μη βιωσιμότητα  των καλλιεργειών.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον ίδιο, αν κλιμακωθεί η ένταση του πολέμου στη Μέση Ανατολή, θα καταγραφεί αύξηση στις τιμές του πετρελαίου που εν συνεχεία θα επηρεάσει το κόστος μεταφοράς.

Η ακρίβεια πάντως έχει επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη, οι περισσότεροι πλέον καλύπτουν μόνο τις βασικές τους ανάγκες και έχουν επιδοθεί στο «κυνήγι» των προσφορών και της ιδιωτικής ετικέτας.

«Ο καταναλωτής προβλέπει και προβαίνει στις βασικές ανάγκες  για τις επόμενες 2-3 ημέρες, δηλαδή έχει αυξήσει τον αριθμό επισκέψεων και δεν προχώρα σε αγορές (ψώνια) της εβδομάδος όπως παλαιοτέρα. Επίσης ο καταναλωτής αγοράζει πλέον με προσφορές εστιάζοντας σημαντικά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα