Άνοιξε η πλατφόρμα εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού για όσους είναι από 80 έως 84 ετών, παράλληλα ξεκίνησαν από το απόγευμα της Παρασκευής, 22 Ιανουαρίου, να έρχονται τα πρώτα μηνύματα με ραντεβού για όσους έχουν άυλη συνταγογράφηση. Πρόκειται για τη δεύτερη κατά προτεραιότητα ομάδα του γενικού πληθυσμού που θα κάνει το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού.

«Είναι ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού των ηλικιωμένων που δεν έχει δυνατότητα πρόσβασης. Έπρεπε να κλείνουν πχ ραντεβού και μετά από μια ημέρα διαπίστωναν ότι δεν μπορούσαν να πάνε και το ακύρωναν. Τα εμβολιαστικά κέντρα στο Ρέθυμνο είναι λίγα. Εμείς ως φαρμακοποιοί κάναμε ένα διαδικτυακό σεμινάριο, είμαστε στα πόστα μας, έτοιμοι να προσφέρουμε συμβουλές και να συμβουλεύσουμε ανθρώπινα και επιστημονικά τον κόσμο» ανέφερε ο κ. Αντωνίου, ο οποίος παράλληλα σχολίασε πως οι ρυθμοί εμβολιασμού στην Ελλάδα είναι αργοί αλλά στο Ρέθυμνο ακόμη παραπάνω λόγω της δύσκολης πρόσβασης των ηλικιωμένων στο εμβολιαστικό κέντρο.

Ο κ. Αντωνίου υποστήριξε πως υπάρχουν ηλικιωμένοι, των οποίων οι συγγενείς δεν μένουν στο νησί και αυτό καθιστά ακόμη πιο δύσκολη τη μετάβαση τους στο εμβολιαστικό κέντρο. «Υπάρχουν κι άνθρωποι που δεν μπορούν καν να φύγουν από το σπίτι και δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη γι’ αυτό. Εμείς κάνουμε ότι μπορούμε από την πλευρά μας».

Τα εμβολιαστικά κέντρα που υπάρχουν στο Ρέθυμνο μέχρι και σήμερα, είναι το Νοσοκομείο, το ΤΟΜΥ Ρεθύμνου και το Κέντρο Υγείας Περάματος ενώ όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου υπάρχει η πληροφορία ότι 4 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει η λειτουργία του Κέντρου Υγείας Σπηλίου ως εμβολιαστικό κέντρο. Παρόλα αυτά μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση. Μάλιστα, λόγω του περιορισμένου αριθμού εμβολιαστικών κέντρων, υπάρχουν περιπτώσεις όπου το ραντεβού ενός πολίτη μπορεί να οριστεί και 20 ημέρες μετά.

Ο προγραμματισμός των ραντεβού για το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού μπορεί να γίνει ακόμη μέσω των φαρμακείων και των ΚΕΠ. Όσοι είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση θα λάβουν μήνυμα στο κινητό τους σχετικά με την προκράτηση του ραντεβού, το οποίο θα πρέπει να επιβεβαιώσουν ακολουθώντας τις οδηγίες. Σε περίπτωση που θέλουν να αλλάξουν το ραντεβού, τότε θα μπορούν να το πράξουν μέσω της πλατφόρμας ή απευθυνόμενοι σε φαρμακείο ή ΚΕΠ.

Το μόνο πρόβλημα, σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, που αντιμετωπίζει μέχρι τώρα η πλατφόρμα είναι ότι αρκετοί ηλικιωμένοι δεν έχουν κάποιο συγγενή τους εξοικειωμένο με την τεχνολογία ώστε να μπορέσει να τους βοηθήσει να κλείσουν το ραντεβού τους. Για το λόγο αυτό, επιλέγουν τον φαρμακοποιό τους καθώς τον εμπιστεύονται και μπορούν να του εκμυστηρευτούν οποιαδήποτε αμφιβολία έχουν σχετικά με το εμβόλιο.

Ο κ. Αντωνίου δήλωσε πως οι φαρμακοποιοί είναι έτοιμοι να συμβάλλουν κι εκείνοι στον εμβολιασμό, με την προϋπόθεση ότι θα εγκριθούν εμβόλια για τον κορωνοϊό με συμβατική συντήρηση, δηλαδή τα εμβόλια να μπορούν να φυλαχθούν στα ψυγεία των φαρμακείων. «Είμαστε έτοιμοι και πρόθυμοι να συμμετέχουμε σε αυτή την προσπάθεια, προκειμένου να οδηγήσουμε τον κόσμο στην καθημερινότητα του». 

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, ήδη γίνονται συζητήσεις γι’ αυτό καθώς θα αυξηθεί η προσέλευση του κόσμου, η ταχύτητα των εμβολιασμών και θα φτάσουμε πιο γρήγορα στα επιθυμητά ποσοστά ανοσίας. 

Ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε και στην «κόντρα» που έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στο προσωπικό και στη διοίκηση του Νοσοκομείου Ρεθύμνου, λέγοντας πως τα τελευταία χρόνια το νοσηλευτικό ίδρυμα έχει υποστεί μια στελεχιακή υποβάθμιση. Όχι στο επιστημονικό κύρος όσων εργάζονται εκεί, αλλά στον αριθμό τους. «Το τελευταίο διάστημα γίναμε μάρτυρες μιας άτυπης κόντρας που έχει αναπτυχθεί μεταξύ προσωπικού και διοίκησης. Οφείλουν οι αρμόδιοι και κυβερνητικοί φορείς να κοιτάξουν το συγκεκριμένο ζήτημα και εν μέσω πανδημίας δεν μπορεί να γίνονται τέτοια πράγματα. Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα προκειμένου το νοσοκομείο να μπει ξανά σε μια τροχιά κανονικής λειτουργίας».