To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα, προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χανιά – Χερσόνησος του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ., κατασκευαστικού κόστους 1,32 δις. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε μέσω του Περιφερειακού Τηλεοπτικού Σταθμού CRETA, ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. 

«Ήδη από τον Ιανουάριο είχαμε στείλει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο τις επόμενες εβδομάδες θα λάβει έγκριση και θα ξεκινήσουν οι εργασίες στις αρχές του 2022. Άρα η κατασκευή του ΒΟΑΚ ξεκινάει από το 2022 για το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη. Για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος απαιτείται μια διαδικασία 6 με 7 μήνες, ώστε μέχρι τέλος του χρόνου να έχουμε λάβει τους όρους. Άρα και αυτό το τμήμα θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2023», εξήγησε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θεωρούν ως ένα ενιαίο έργο από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, ενώ ταυτόχρονα ωριμάζουν τις μελέτες για το Άγιος Νικόλαος – Σητεία, την παραχώρηση που αφορά την Κίσσαμο μέχρι τα Χανιά, και το τμήμα του αεροδρομίου Χανίων μέχρι τον ΒΟΑΚ.

«Ελπίζω ότι σε αντίθεση με το κομμάτι Χερσόνησος – Κίσαμος, το Χερσόνησος – Νεάπολη, θα προχωρήσει με πιο ευέλικτη διαδικασία, με μια σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Η συνολική χρηματοδότηση του έργου του ΒΟΑΚ ανέρχεται στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ και την έχουμε εξασφαλίσει μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης», εξήγησε ο κ. Κεφαλογιάννης, ενώ τόνισε ότι «είναι ευθύνη μας να παραδώσουμε στους Κρητικούς έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με νησίδα στη μέση, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να θρηνήσουμε άλλα θύματα».

Το έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνει:

·       2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

·         26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.

·       10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

·       20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και

·       αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

·       Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

·       Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.

·       Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.

·       Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.

·       Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.