Τετάρτη, 16 Απριλίου, 2025
13.3 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Και τυπικά η Χερσαία Ζώνη στον Δήμο Ηρακλείου | H ενημέρωση του Δημάρχου Αλέξη Καλοκαιρινού και για την συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών

Πρέπει να διαβάσετε

Και τυπικά στον Δήμο Ηρακλείου πέρασε η χερσαία ζώνη του λιμανιού, καθώς ο σχετικός νόμος έγινε ΦΕΚ.

Την ενημέρωση έκανε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός, πριν την έναρξη της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου την Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου.

Πρόκειται για πολύ σημαντική στιγμή καθώς ολοκληρώνεται με αίσιο τρόπο η προσπάθεια που ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν και κορυφώθηκε κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο.

Η ενημέρωση του Δημάρχου προς το Δ.Σ.

“Εκδόθηκε σε ΦΕΚ ο νόμος 5193, ο οποίος στο άρθρο 238 αναφέρεται στην παραχώρηση των αποχαρακτηρισμένων εκτάσεων από την χερσαία ζώνη Λιμένος Ηρακλείου προς τον Δήμο Ηρακλείου.

Σας διαβάζω την αρχή της παραγράφου

«παραχωρούνται από το Ελληνικό Δημόσιο στον Δήμο Ηρακλείου της Π.Ε Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης, χωρίς αντάλλαγμα για λόγους δημόσιας ωφέλειας η χρήση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση έκτασης εμβαδού 98.287 τ.μ, δηλ πλέον των 98 στρεμμάτων όπως είχα την ευκαιρία να αναφέρω επανειλημμένα σε συζητήσεις που βρίσκεται εντός της χερσαίας ζώνης του Λιμένα Ηρακλείου».

Όπως γνωρίζετε εμείς δεν περιμέναμε. Και αυτό όμως μας δίνει την αρμοδιότητα για να επιχειρήσουμε στην χερσαία ζώνη, είχαμε ήδη επέμβει και για τους φωτεινούς σηματοδότες και για την βασική καθαριότητα επίσης των δρόμων. Αυτό μάλιστα έγινε και πολύ πρόσφατα, ήμασταν ωστόσο έτοιμοι και ξεκινάμε τώρα πλέον να επεμβαίνουμε στο σύνολο της χερσαίας ζώνης και των αντικειμένων της που είναι η καθαριότητα, τα θέματα της ασφάλειας που εκτός από τους φωτεινούς σηματοδότες περιλαμβάνουν προφανώς τον φωτισμό και το πράσινο”.

Νωρίτερα ο κ. Καλοκαιρινός ενημέρωσε το σώμα και για την συνάντηση που είχε με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο: 

“Θα ήθελα να σας ενημερώσω για την συνάντηση που έγινε την Παρασκευή 11 Απριλίου με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών με συμμετοχή του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υποδομών και Βιώσιμης Κινητικότητας Γιώργου Σισαμάκη, της Γενικής Γραμματέως του Δήμου, Μαρίας Σκραφνάκη και τριών τεχνικών και νομικών στελεχών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το θέμα ήταν το έργο του ΒΟΑΚ Κρήτης ενόψει του έργου παραχώρησης το οποίο προετοιμάζεται από την κυβέρνηση και για το οποίο έχουμε συζητήσει διεξοδικά εδώ. Θα ήθελα να σας πω ότι από την πλευρά του Υφυπουργού εκδηλώθηκε η πρόθεση για μια ταχεία έναρξη του έργου, μάλιστα με προτεραιότητα στα τμήματα των λεγόμενων παρακάμψεων. Λεγόμενης παράκαμψης βέβαια σε ότι αφορά το Ηράκλειο, διότι όπως είχα την ευκαιρία να τονίσω ξανά, η χάραξη του ΒΟΑΚ προφανώς δεν συνιστά εδώ και δεκαετίες παράκαμψη της πόλης του Ηρακλείου.

Αφενός λοιπόν ο Υφυπουργός εκδήλωσε την πρόθεση της κυβέρνησης για την όσο το δυνατόν ταχύτερη έναρξη του έργου, πράγμα το οποίο όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι έχει αρκετές προϋποθέσεις, αφετέρου επιβεβαιώθηκε από την πλευρά της κυβέρνησης ότι οι απαιτήσεις, και δεν λέω διεκδικήσεις, λέω απαιτήσεις, τις οποίες εμείς εν προκειμένω προβάλλουμε, για το τμήμα της λεγόμενης παράκαμψης Ηρακλείου, είναι εύλογες. Και στην βάση αυτή, ότι υπάρχει η πρόθεση να ενσωματωθούν στο έργο μετά από συγκεκριμενοποίηση η οποία θα έχει και ένα τεχνικό χαρακτήρα.

Στην βάση αυτών των δύο δεδομένων, οδηγούμαστε σε μια συνεργασία η οποία θα πρέπει να είναι εντατική στο επόμενο διάστημα ώστε να συγκεκριμενοποιηθεί αυτό το αντικείμενο το οποίο δεν καλύπτεται από την σύμβαση παραχώρησης όπως προδιαγράφεται και στη βάση βεβαίως των αμφισβητήσεων μας που έχουν διατυπωθεί στην αίτηση ακύρωσης που έχει κατατεθεί όπως γνωρίζετε στο ΣτΕ και της οποίας η συζήτηση έχει επαναπροσδιοριστεί στις αρχές Οκτωβρίου.

Πολύ συνοπτικά τα 6 σημεία τα οποία συνιστούν τις δέσμες των απαιτήσεων μας και αυτά είναι ο επανασχεδιασμός και κατασκευή κόμβων, σχεδιασμός και κατασκευή στεγάστρων-γεφυρώσεων τα γνωστά μας covers, επανασχεδιασμό και συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, κατασκευή-βελτίωση του παράπλευρου οδικού δικτύου, σχεδιασμό και κατασκευή υδραυλικών έργων για την απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων και τοποθέτηση ηχοπετασμάτων.

Το περιεχόμενο της δέσμης των απαιτήσεων μας δεν έχει μεταβληθεί από την συζήτηση και την αναλυτική παρουσίαση και διεξοδική συζήτηση που έγινε εδώ συνεπώς δεν επανέρχομαι σε αυτά.

Ωστόσο, οι τεχνικοί προσδιορισμοί αυτού του έργου θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερης εργασίας. Συνεπώς στη βάση αφενός της βούλησης της κυβέρνησης να επισπεύσει και της παραδοχής της κυβέρνησης ότι οι απαιτήσεις που έχουμε προβάλει είναι εύλογες, οδηγούμαστε προς την κατεύθυνση, μέσω μιας συνεργασίας, μιας συμπληρωματικής προμελέτης η οποία θα πρέπει να καταλήξει σε ένα συμφωνημένο, συγκεκριμένο αντικείμενο και το οποίο θα γίνει εγγράφως και ενυπογράφως αποδεκτό από το Υπουργείο Υποδομών, από την Ελληνική Κυβέρνηση. Αυτό είναι το γενικό σχήμα. Υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να προσδιοριστούν και θα προσδιοριστούν στην πορεία.

Αυτό το οποίο έχει καταστεί σαφές είναι ότι χωρίς ισχυρή δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης δεν είναι δυνατό να αποσυρθεί η αίτηση ακύρωσης. Πρέπει να πω ότι κατά τη συνάντηση δεν ζητήθηκε η απόσυρση της αίτησης, εκφράστηκε ωστόσο η επιθυμία της κυβέρνησης να προχωρήσουμε χωρίς δικαστική διένεξη. Από τη δική μας την πλευρά έχει καταστεί αυτό σαφές και στις συζητήσεις που έχουν γίνει συμπεριλαμβανομένης και αυτής της τελευταίας και φυσικά σε δημόσιες τοποθετήσεις.

Ένα δεύτερο ζήτημα που μας απασχολεί και εκ παραλλήλου έχουμε θέσει είναι το ζήτημα των ελεύθερων αστικών μετακινήσεων στο ΒΟΑΚ. Και αυτό παρόλο που δεν περιλαμβάνεται στο τεχνικό μέρος εύλογα, είναι μια διεκδίκηση η οποία με μεγάλη έμφαση διατυπώνεται και στους πρόσθετους λόγους τους οποίος έχουμε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο θέμα αυτό, ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι οι αστικές μετακινήσεις θα είναι ελεύθερες. Και αυτό όμως το ζήτημα θα πρέπει να εξασφαλιστεί και δεν εξασφαλίζεται στη βάση μιας προφορικής δέσμευσης διότι από τη γνώση που έχουμε προβλέπεται πράγματι η εξασφάλιση της ελευθερίας των αστικών μετακινήσεων όμως με την προϋπόθεση ότι θα λειτουργεί το εθνικό σύστημα χρέωσης των ηλεκτρονικών διοδίων το οποίο προϋποθέτει το σύστημα με χρήση των σημείων καταγραφής των ηλεκτρονικών διοδίων τα οποία δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή. συνεπώς και εδώ θα πρέπει να δοθούν διευκρινήσεις και να αναληφθούν δεσμεύσεις. Αυτό είναι το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε και στη βάση αυτή μπαίνουμε σε μια θεωρώ εντατική συζήτηση αλλά με οριοθετημένες τις απαιτήσεις μας και τα σημεία που ταυτοχρόνως συνιστούν τα σημεία από τα οποία δεν υποχωρούμε. Αυτό το οποίο πρέπει να έχει καταστεί σαφές και νομίζω ότι έχει καταστεί σαφές, όπως είχα την ευκαιρία να το πω και στην τελευταία συνάντηση με τον Υπουργό, είναι ότι το γεγονός ότι και αυτό συνιστά μια πολιτική η οποία χαράχθηκε πριν από την ανάληψη αυτής της Δημοτικής Αρχής, παραμένουμε στη χάραξη του ΒΟΑΚ όπως αυτή υφίσταται σήμερα, συνιστά μια πάρα πολύ μεγάλη παραχώρηση. Συνεπώς δεν υπάρχει από τη δική μας την πλευρά περιθώριο υποχώρησης από τις απαιτήσεις. Να συγκεκριμενοποιήσουμε το αντικείμενο τεχνικά; Να προσδιορίσουμε μεγέθη; Να ορίσουμε ιδιαίτερες παραμέτρους; Αυτό είναι αναγκαίο προφανώς αν και έχει γίνει αρκετή πολύ θα έλεγα τεχνική δουλειά στη στοιχειοθέτηση των απαιτήσεων μας από τη δική μας την μεριά, αυτό προφανώς μένει να γίνει και προς την κατεύθυνση αυτή είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε στο επόμενο διάστημα”.

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα