Μεγάλος προβληματισμός επικρατεί στους τοπικούς φορείς του Ηρακλείου, έπειτα από την πρόθεση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου να αποκτήσει το χώρο του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» μετά την μετεγκατάσταση του στο νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στον Σωτήρη Μεταξά, ο αντιπρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταβερναράκης, έκανε λόγο για μια «ξαφνική απόφαση» που όχι μόνο βρήκε εξαπίνης τους φορείς και ιδιαίτερα το δήμο Ηρακλείου και την Περιφέρεια Κρήτης αλλά και όλους τους φορείς που από την αρχή προσπάθησαν να δώσουν τις απόψεις τους και να κινητοποιήσουν τόσο τους φορείς όσο και την κοινωνία, ώστε το φιλέτο αυτό να μπορέσει να αξιοποιηθεί προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας του Ηρακλείου.

«Το ΤΕΕ/ΤΑΚ, δημιουργώντας αντανακλαστικά άμεσα κινητοποιώντας τα μέλη μας και τις ομάδες εργασίες, κάναμε συναντήσεις με την μελετητική ομάδα με το δήμο, με τηλεδιασκέψεις λόγω του κορωνοϊού, αλλά μια πληροφόρηση που ήταν ανοιχτή, στην οποία στηρίξαμε το δήμο όσον αφορά τη σύνταξη της αιτιολογικής έκθεσης όπου θα αναλάμβανε ο δήμος Ηρακλείου, τη διαβούλευση και τη σύνταξη του ειδικού χωρικού σχεδίου, που αφορά το συγκεκριμένο οικόπεδο. Να τονίσω ότι είναι μια έκταση που είναι όσο η παλιά πόλη του Ηρακλείου, μιλάμε για ένα πολεοδομικό συγκρότημα που βρίσκεται ανάμεσα στη Νέα Αλικαρνασσό και στο Ηράκλειο, όπου ουσιαστικά θα εκτονώσει όλες τις ανάγκες που αυτή τη στιγμή, είχαμε ανάγκη να εκτονωθούν και τις πιέσεις που δέχονταν τα δύο πολεοδομικά συγκροτήματα» τόνισε ο κ. Ταβερναράκης.

Όπως ανέφερε, πρόκειται για ένα φιλέτο, ίσως το μεγαλύτερο της Μεσογείου, που θα μπορέσει να αξιοποιηθεί. «Ποτέ δεν είπαμε ότι δεν θα μπουν δραστηριότητες, οι οποίες προφανώς θα αξιοποιούν οικονομικά το όλο εγχείρημα αλλά θα πρέπει να αξιοποιηθούν πρώτα οι ανάγκες του πολεοδομικού συγκροτήματος του δήμου. Είναι μια υπερτοπική επένδυση που αφορά όλη την Κρήτη και ιδιαίτερα τους πολίτες της Νέας Αλικαρνασσού που για πολλές δεκαετίες έχουν υποστεί την υποβάθμιση, τους θορύβους, την κίνηση παρά τις οικονομικές δραστηριότητες που είχαν αναπτυχθεί στην περιοχή».

Σύμφωνα με τον κ. Ταβερναράκη το ΤΕΕ/ΤΑΚ από το 2007 είχε συντάξει και είχε κάνει τις προτάσεις του. «Προσπαθήσαμε να βγάλουμε το πρώτο που κανείς δεν πίστευε τότε, ότι θα γίνει το αεροδρόμιο Καστελίου αλλά όλο αυτό είναι προφανές, ότι εμείς σαν τεχνικός κόσμος, μπορεί να περιοριστήκαμε στη συζήτηση όμως η τοπική κοινωνία ήταν υποψιασμένη, από τη στιγμή που υπογράφηκε η σύμβαση, η τοπική αυτοδιοίκηση ενεργοποιήθηκε».

Κλείνοντας, ο κ. Ταβερναράκης αναφέρθηκε και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, λέγοντας πως σαν ΤΕΕ/ΤΑΚ έχουν τεθεί προβληματισμοί όσον αφορά τα δύο τμήματα που τέθηκαν σε διαβούλευση για τα Χανιά – Λινοπεράματα και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. «Θεωρώ ότι βρίσκεται σε ένα δρόμο στον οποίο θα πρέπει εμείς πρωτίστως σαν τεχνικός κόσμος να μπορέσουμε να δώσουμε σε συνεργασία με τα δύο τεχνικά επιμελητήρια τους προβληματισμούς και τις θέσεις όσον αφορά τη χάραξη και τη λειτουργία, τόσο για τους κόμβους, αντιπλημμυρικά έργα, τις παράπλευρες οδούς αλλά και την τοποθέτηση διοδίων που μας έχει προεξοφλήσει η κυβέρνηση ότι θα τοποθετήσει. Έχουμε τονίσει ιδιαίτερα τα προβλήματα τα αντιπλημμυρικά, που θα πρέπει να πάνε σε αποδέκτες τους οποίους θα πρέπει να παραλειφθούν στο εν λόγω έργο, οι παρακαμπτήριές οδοί θα πρέπει να λειτουργούν ως συμπληρωματικά στον ΒΟΑΚ και στη νέα χάραξη ως προς τους κόμβους των πόλεων. Σήμερα η διαβούλευση των ΜΠΕ δεν περιλαμβάνει παρακαμπτήριές οδούς των πόλεων».