Επιφυλακτικοί και προβληματισμένοι είναι οι δάσκαλοι με την απόφαση να ανοίξουν τη Δευτέρα τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, όπως ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης και στον Χάρη Λεοντάκη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργος Μακράκης.

Ο κ. Μακράκης, δήλωσε πως την Παρασκευή ήταν η πρώτη ημέρα που βρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες μετά από σχεδόν δύο μήνες ενώ πρόσθεσε πως είναι έντονος ο προβληματισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στους γονείς των παιδιών καθώς τα σχολεία «ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν». «Τα σχολεία ανοίγουν σε μια περίοδο που δεν γνωρίζουμε ακριβώς την αποτύπωση των επιδημιολογικών δεδομένων λόγω της κινητικότητας που υπήρχε στις γιορτές. Τα σχολεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν. Δεν υπάρχουν ουσιαστικές λύσεις στα ζητήματα που έχουν θιχτεί από πολλές πλευρές». 

Η προσέλευση των παιδιών στα σχολεία, είναι το μοναδικό μέτρο που έχει πάρει το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με τον κ. Μακράκη. «Έπρεπε να έρθει ολόκληρη εγκύκλιος από το Υπουργείο που λέει ότι παίρνει ένα μέτρο. Αυτό ήταν τα ανοιχτά παράθυρα. Μας αναφέρει το χρόνο κατά τον οποίο τα παράθυρα πρέπει να μένουν ανοιχτά και παραμένουν ανοιχτά γύρω στα 20 λεπτά. Θα πρέπει να υπάρχει ο κατάλληλος ρουχισμός των παιδιών σε περίπτωση που ο καιρός δεν είναι καλός. Ανεξάρτητα δηλαδή από τις καιρικές συνθήκες τα παράθυρα θα μένουν ανοιχτά». 

Όπως σημείωσε ο κ. Μακράκης ακόμη ένας προβληματισμός που υπήρξε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση των εκπαιδευτικών, ήταν πως δεν υπάρχουν ουσιαστικά μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων. «Αυτά που είχαμε προτείνει εμείς, όπως η αραίωση των τμημάτων μέσω αξιοποίησης αιθουσών δεν έγιναν. Άλλο ένα μέτρο ήταν η ενίσχυση του προσωπικού καθαρισμού, επειδή στην παρούσα φάση είναι μια χειμερινή περίοδος που απαιτεί περισσότερο από ποτέ τον καθαρισμό των αιθουσών» ενώ ο κ. Μακράκης όσον αφορά το κλιμακωτό ωράριο, τόνισε πως θα μπορεί να εφαρμοστεί σε λίγες περιπτώσεις σχολείων καθώς πολλά δεν διαθέτουν δεύτερη είσοδο ή έξοδο για την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών.

Σύμφωνα με τον κ. Μακράκη, τα τεστ στους εκπαιδευτικούς δεν λύνουν το πρόβλημα. «Τα τεστ γίνονται λόγω των εορτών καθώς είχαμε μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Ο νομός Ηρακλείου, είναι μια περιοχή η οποία έχει πολλούς εκπαιδευτικούς που ο τόπος μόνιμης κατοικίας τους δεν είναι στην Κρήτη. Πολλοί μετακινήθηκαν σε περιοχές με έντονο ιικό φορτίο και από προχθές γυρνάνε πίσω. Θα έπρεπε να υπάρξει μέριμνα για μαζικά τεστ, πριν πάνε στα σχολεία. Είχαμε στείλει επιστολή στην 7η ΥΠΕ Κρήτης, στον ΕΟΔΥ, στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και στην Περιφερειακή Διεύθυνση. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Ο μόνος τρόπος για τεστ είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα». 

Τέλος, ο κ. Μακράκης αναφέρθηκε στο θέμα της ύλης, λέγοντας πως αυτό είναι ακόμη ένα μεγάλο ζήτημα της παιδαγωγικής διάστασης των συνεπειών λόγω του διαστήματος που λειτούργησε η τηλεκπαίδευση. «Η μόνη αναπροσαρμογή ύλης είναι στην Γ’ Λυκείου και πάλι άργησε. Από εκεί και πέρα εμείς, αυτό που έχουμε θέσει εδώ και ένα μήνα, είναι η αναπροσαρμογή της ύλης αυτό το χρόνο. Μην σας πω μάλιστα, ότι δεν πρέπει να εστιαστεί μόνο στη φετινή σχολική χρονιά, γιατί μην ξεχνάμε πως από το πρώτο κύμα της πανδημίας τα παιδιά είχαν ελλείψεις όσον αφορά τη διδακτέα ύλη. Ξεκινήσαμε τη χρονιά πάλι με πολλές ελλείψεις και υπάρχουν αλληλένδετες αδυναμίες όσον αφορά το γνωστικό πεδίο».