Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου, 2025
14.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ηράκλειο: Οι φορείς προσφεύγουν κατά του Δήμου για την αύξηση των τελών

Πρέπει να διαβάσετε

Προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης κατέθεσαν φορείς του Ηρακλείου και ζητούν την ακύρωση της πρόσφατης απόφασης του Δήμου για την αύξηση των τελών. Την προσφυγή υπογράφουν η ΟΕΒΕΝΗ, το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου και η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης. Πρόκειται για μια αναμενόμενη εξέλιξη η οποία έρχεται σε συνέχεια της ανάλογης προσφυγής που έχει καταθέσει ήδη και ο Σύλλογος των εργαζομένων στην καθαριότητα του Δήμου.

Στο σχετικό κείμενο οι φορείς αναφέρουν μια σειρά από λόγους για ακύρωση της απόφασης, όπως, μεταξύ άλλων:

– Την έλλειψη οικονομοτεχνικής – τεχνικής μελέτης που να συνοδεύει τη σχετική εισήγηση

– Την απαξίωση της υπηρεσίας καθαριότητα,

– Την πλημμελή διαδικασία λόγω παράλειψης διαβούλευσης πριν τη λήψη της απόφασης

– Την εσφαλμένη επίκληση των διατάξεων του νόμου

– Την ελλιπή τεκμηρίωση για τις αυξήσεις.

Στην προσφυγή γίνεται και αναφορά και στην επιλογή του Δήμου να συνεργαστεί με ιδιώτη στην αποκομιδή των απορριμμάτων: “Η δημοτική αρχή πριν εισάγει το θέμα προς συζήτηση όφειλε να έχει προχωρήσει σε διαβούλευση με τους εργαζόμενους του δήμου, ειδικά όταν η αύξηση των τελών έχει ως αιτία την ανάθεση της υπηρεσίας καθαριότητας σε ιδιώτη. Πέρα από τη διαβούλευση με τους εργαζόμενους έπρεπε να προηγηθεί διαβούλευση με φορείς, όπως εμείς οι προσφεύγοντες, αλλά και ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα διάφορα μοντέλα καθαριότητας, το κόστος αυτών τα οφέλη και τις αρνητικές συνέπειες καθώς το ζήτημα τόσο της καθαριότητας όσο και των τελών είναι φλέγον και ενδιαφέρει όλους, πολίτες και φορείς”.

Θυμίζουμε ότι ειδικά στα επαγγελματικά τέλη που αφορούν σε πολλά από τα μέλη των φορέων που προσφεύγουν στην Αποκεντρωμένη, οι αυξήσεις σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και το 500%!

Με δεδομένο ότι η δημοτική αρχή σκοπεύει να φέρει στις 29 Δεκεμβρίου στο δημοτικό συμβούλιο προς ψήφιση τον προϋπολογισμό του 2026, ο οποίος έχει καταρτιστεί με βάση φυσικά τις αυξήσεις στα τέλη, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πότε θα βγουν οι αποφάσεις επί των δυο προσφυγών.

Εδώ όλες οι αιτίες που επικαλούνται οι φορείς στην προσφυγή τους για την ακύρωση των αυξήσεων στα δημοτικά τέλη:

“Η προσφυγή μας νόμιμα ασκείται ενώπιόν σας σύμφωνα με τα παραπάνω, διότι έχουμε έννομο συμφέρον για την άσκησή της, όπως αυτό ορίζεται από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το έννομο συμφέρον μας έχει τις απαιτούμενες από τις αποφάσεις του ΣτΕ ιδιότητες και συγκεκριμένα είναι :

α. Είναι προσωπικό και σπουδαίο. Δηλαδή υπάρχει ειδικός δεσμός του προσφεύγοντος με την προσβαλλόμενη πράξη, η οποία θίγει συγκεκριμένη νομική ή πραγματική κατάσταση που μας αφορά (ΣτΕ 605/2008). Και σπουδαίο γιατί ουσιαστικά με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου βάλλεται όχι μόνο κάθε δημότης αλλά η τοπική οικονομία συνολικά, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μέλη μας, και κάθε μεμονωμένος επαγγελματίας, όπως και κάθε πολίτης ή εργαζόμενος, που ζει στο Δήμο Ηρακλείου, των οποίων τα συμφέροντα και την προαγωγή έχουμε ως ένα από τους σκοπούς μας, όπως προκύπτει από το καταστατικό μας.

β. Είναι άμεσο. Δηλαδή τη βλάβη από τις συγκεκριμένες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου την υπόκεινται τα μέλη μας αλλά και όλοι οι τοπικοί επιχειρηματίες, έμποροι, βιοτέχνες, εργαζόμενοι του Ηρακλείου.

γ. Είναι ενεστώς. Δηλαδή η βλάβη των μελών μας και των τοπικών επιχειρηματιών, εμπόρων και βιοτεχνών και εργαζομένων του Δήμου Ηρακλείου από την παραπάνω απόφαση υφίσταται συγχρόνως και κατά το χρόνο λήψης της κάθε απόφασης και σήμερα που ασκούμε την προσφυγή και θα υφίσταται κατά το χρόνο που προβλέπει ο νόμος, μέσα στον οποίο θα εξεταστεί η προσφυγή μας. (ΕλΣυν. 55/2007, 33, 59, 99/2005, 47/2003, ΣτΕ ολ. 1002/2007.

Αιτιολόγηση της ύπαρξης εννόμου συμφέροντος :

Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Νομού Ηρακλείου είναι δευτεροβάθμια οργάνωση με μέλη της πρωτοβάθμιες οργανώσεις επαγγελματιών, εμπόρων και βιοτεχνών, που δραστηριοποιούνται εντός της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου σε τομείς που αφορούν το εμπόριο ή τη βιοτεχνία. Ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου είναι πρωτοβάθμια οργάνωση με μέλη της φυσικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική δραστηριότητα. Η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης είναι δευτεροβάθμια επαγγελματική οργάνωση με μέλη της τις πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις εμπορικών συλλόγων σε όλη την Κρήτη. Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ηρακλείου είναι δευτεροβάθμια οργάνωση με μέλη της εργατοϋπαλληλικά σωματεία του νομού και τοπικά παραρτήματα πανελλήνιων σωματείων ή πρωτοβάθμιων ενώσεων.

Οι παραπάνω επαγγελματικές οργανώσεις έχουμε καταστατικό σκοπό, μεταξύ άλλων την προάσπιση των οικονομικών, κοινωνικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών μας, τη συστηματική μελέτη των προβλημάτων των σχετικών κλάδων, για την προσφορότερη συλλογική διεκδίκηση και επίλυση αυτών. Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω η εφαρμογή της προσβαλλόμενης απόφασης θα προκαλέσει την ασφυξία της τοπικής αγοράς, που ήδη έχει πληγεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση, τις συνέπειες των μέτρων περιορισμού του covid-19, την αύξηση των τιμών της ενέργειας αλλά και τον ανταγωνισμό των όλο και περισσότερων πολυκαταστημάτων-υπεραγορών. Η συνδικαλιστική οργάνωση Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου έχουμε καταστατικό σκοπό μεταξύ άλλων την ενιαία και συλλογική μελέτη και αντιμετώπιση και προαγωγή των κοινωνικών, οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών μας αλλά και γενικά την προάσπιση, κατοχύρωση και προαγωγή των οικονομικών, κοινωνικών, συνδικαλιστικών, πολιτικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων και κοινωνικών ελευθεριών. Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω η εφαρμογή της προσβαλλόμενης απόφασης θα προκαλέσει την ασφυξία της τοπικής αγοράς, που ήδη έχει πληγεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση, τις συνέπειες των μέτρων περιορισμού του covid-19, την αύξηση των τιμών της ενέργειας αλλά και τον ανταγωνισμό των όλο και περισσότερων πολυκαταστημάτων-υπεραγορών, με άμεσο αντίκτυπο τις απολύσεις, την αύξηση της ανεργίας, την οικονομική ανέχεια όχι μόνο των επαγγελματιών αλλά και των εργαζομένων.

Λόγοι προσφυγής

Οι λόγοι ακύρωσης συνοπτικά αφορούν την παραβίαση της αρχής της ανταποδοτικότητας (ν 25/1975), την αναιτιολόγητη διόγκωση του προϋπολογισμού, τη δυσαναλογία που διακρίνει τον προϋπολογισμό του Δήμου Ηρακλείου σε σχέση με άλλος όμοιους σε μέγεθος και πληθυσμό δήμους, την έλλειψη οικονομοτεχνικής – τεχνικής μελέτης που να συνοδεύει τη σχετική εισήγηση, την παράνομη δέσμευση της επόμενης δημοτικής αρχής, την απαξίωση της υπηρεσίας καθαριότητας, την κακή διαχείριση του δημοτικού στόλου απορριμματοφόρων, την πλημμελή διαδικασία λόγω παράλειψης διαβούλευσης πριν τη λήψη της απόφασης, την εσφαλμένη επίκληση των διατάξεων του νόμου, που συνολικά οδηγούν σε ελλιπή και εσφαλμένη αιτιολογία αλλά και σε έλλειψη νομιμότητας.

Ειδικότερα, κάθε διοικητική πράξη πρέπει να περιέχει αιτιολογία σαφή, ειδική, επαρκή και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου. Η αιτιολογία μιας διοικητικής πράξης συνίσταται αφενός στην έκθεση των ρυθμιζόντων την έκδοσή της κανόνων δικαίου και της ερμηνείας αυτών, και αφετέρου στη συνδρομή των πραγματικών ή νομικών καταστάσεων καθώς και των κριτηρίων επί τη βάσει των οποίων η Διοίκηση κατέληξε στην κρίση και απόφασή της. Η ουσιαστική εκτίμηση καθώς και η αξιολόγηση των πραγματικών δεδομένων αποτελούν τη βάση επί της οποίας ερείδεται το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει το διοικητικό όργανο. Επομένως, η «καρδιά» της αιτιολογίας της διοικητικής πράξης συνίσταται στην παράθεση των αξιολογικών σκέψεων του διοικητικού οργάνου για το συγκεντρωθέν πραγματικό υλικό που στηρίζουν τη δοθείσα λύση.

Όσον αφορά την με αρ. 534/2025 απόφαση γίνεται αναφορά στη με απ 130.079/20-11-2025 εισήγηση της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών (Τμήμα Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων – Δημοτική Επιτροπή) του Δήμου, η οποία όμως περιορίζεται στην αυτολεξεί αναφορά της με αρ. 1035/2025 και χρονολογία 18-11-2025 της Δημοτικής Επιτροπής (ΑΔΑ: ΡΠΛΔΩ0Ο-3ΥΛ) μαζί με το σχετικό πρακτικό συνεδρίασης με αριθμό 74/7ο με θέμα: «Εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο καθορισμού συντελεστών Δημοτικών Τελών και Φόρων για το έτος 2026». Η απόφαση αυτή της Ο.Ε. περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό μέρος σχετικά με τις εφαρμοζόμενες διατάξεις για τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, περί προσόδων Δήμων, την απόδοση των εσόδων για το έτος 2025 και την πρόβλεψη δαπανών ανταποδοτικού χαρακτήρα για το έτος 2026. Επικαλείται τις οδηγίες του ΥΠΕΣ για την σύνταξη του προϋπολογισμού του 2026, σύμφωνα με τις οποίες ισχύουν οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 15 του ν. 4915/2022 και το τριακοστό άρθρο του ν. 4917/2022 και καταλήγει στο συμπέρασμα «Συνεπώς υπάρχει η δυνατότητα στήριξης των δαπανών καθαριότητας από τακτικά έσοδα και αντίστροφα. Όμως θα πρέπει να στηριχθεί το σύνολο του προϋπολογισμού του Δήμου Ηρακλείου με αύξηση των εσόδων, τακτικών και ανταποδοτικών». Αυτό το συμπέρασμα αποτελεί στην ουσία το λόγο της αύξησης τόσο των γενικών συντελεστών αλλά και των επιμέρους κατηγοριών μέχρι του ισοσκελισμού των εσόδων με τις δαπάνες.

Περαιτέρω όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΟΕ, ο Πρόεδρος της ΟΕ ανέφερε «Εισηγούμαστε την συνολική αλλαγή της φιλοσοφίας χρέωσης των Δημοτικών Τελών εφαρμόζοντας ισόνομη αντιμετώπιση που βασίζεται στην κατανομή του πληθυσμού, των επιχειρήσεων, της αποκομιδής των απορριμμάτων και της γενικότερης πολιτικής της Δημοτικής Αρχής στο θέμα της καθαριότητας και του ηλεκτροφωτισμού. Προτείνουμε τον διαχωρισμό της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου Ηρακλείου σε τρεις διακριτές ζώνες». Στη συνέχεια ακολουθεί το μέρος της απόφασης που αποτελεί την εισήγηση για τους συντελεστές δημοτικών τελών ανά κατηγορίες όπως φαίνονται στο συνημμένο στην απόφαση πίνακα.

Στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη

1. την υπ’ αριθμ. πρωτ. 127599/14-11-2025 εισήγηση του Αντιδημάρχου Οικονομικών.

2. Το υπ’ αριθμ. 126366/12-11-2025 έγγραφο της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης Α.Ε.

3. Το υπ’ αριθμ. 122896/03-11-2025 έγγραφο του Τμήματος Προϋπολογισμού.

4. Τα άρθρα 63, 72, 73 και 74Α του Ν. 3852/2010.

5. Τον Ν. 1080/1980, τα άρθρα 21 & 22 του ΒΔ 24/9–20/10/1958, τον Ν. 25/1975, τον Ν. 1828/1989.

6. Τις διατάξεις των Ν. 4915/2022 (άρθρο 15 παρ. 1–2) και Ν. 4917/2022 (άρθρο 30).

Κατόπιν αυτών, το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία ενέκρινε την αύξηση των δημοτικών τελών για το έτος 2026.

Με την προσβαλλόμενη απόφαση δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ο τρόπος υπολογισμού των νέων τελών, ενώ δεν αποδείχθηκε ότι οι αυξήσεις ήταν αναγκαίες και αναλογικές. Σύμφωνα με την αρχή της ανταποδοτικότητας (Ν. 25/1975 & πάγια νομολογία ΣτΕ) τα ανταποδοτικά τέλη επιτρέπεται να αυξάνονται μόνο όταν υπάρχει πραγματικό και υφιστάμενο έλλειμμα της υπηρεσίας καθαριότητας. Στην περίπτωση του Δήμου Ηρακλείου ο ισολογισμός του Δήμου είναι θετικός και δεν προκύπτει κανένα έλλειμμα της υπηρεσίας καθαριότητας. Επιπλέον με την εισήγηση και το αιτιολογικό της απόφασης δεν τεκμηριώνεται ανάγκη αύξησης από 43% έως και 515% σε ορισμένες κατηγορίες. Επομένως η αύξηση αντίκειται στο άρθρο 1 παρ. 4 Ν. 25/1975, στην αρχή της ανταποδοτικότητας και η απόφαση είναι ακυρωτέα.

Στην προσβαλλόμενη απόφαση γίνεται εσφαλμένα επίκληση των άρθρων 30 (Ν. 4917/2022) & 15 παρ. 1–2 (Ν. 4915/2022). Το άρ. 30 Ν. 4917/2022 αναφέρει «Κατά παρέκκλιση της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 25/ 1975 (Α’ 74), περί της χρήσης του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, έως την 30ή.6.2022, οι δήμοι μπορούν να χρησιμοποιούν έσοδα από ανταποδοτικά και πάσης φύσεως τέλη και δικαιώματα για την κάλυψη άλλων αναγκών τους, συμπεριλαμβανομένης της ισοσκέλισης ανταποδοτικών υπηρεσιών τους, κατά την κατάρτιση ή αναμόρφωση του προϋπολογισμού τους. Η απόφαση της οικονομικής επιτροπής και η σχετική απόφαση τεχνικού προγράμματος, όπου απαιτείται, αποτελούν δεσμευτική εισήγηση για την κατάρτιση ή αναμόρφωση του προϋπολογισμού, η οποία εγκρίνεται υποχρεωτικά από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο». Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση το άρθρο αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί διότι απαιτεί την ύπαρξη πραγματικού ελλείματος, το οποίο πρέπει να εξισορροπηθεί. Στο Δήμο Ηρακλείου δεν υπάρχει έλλειμα, η αύξηση που γίνεται για τον ισοσκελισμό του προϋπολογισμού αφορά μελλοντικό κόστος, επομένως δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής. Ομοίως η επίκληση του αρ. 15 του ν. 4915/2022 είναι νομικά αβάσιμη αφού στο δήμο Ηρακλείου δεν υπάρχει έλλειμα ούτε αδυναμία κάλυψης λειτουργικών ή επενδυτικών αναγκών των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα, δεν υπάρχει πραγματική μεταβολή του κόστους της υπηρεσίας, ούτε αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού παρά μόνο εξαιτίας της πρόβλεψης ανάθεσης της υπηρεσίας καθαριότητας σε ιδιώτη, συνεπώς δεν υπάρχει η απαραίτητη τεκμηρίωση για την επίκληση του άρθρου αυτού. Οι επικαλούμενες διατάξεις των άρθρων 30 (Ν. 4917/2022) & 15 παρ. 1–2 (Ν. 4915/2022) δεν μπορούν να εφαρμοστούν στη συγκεκριμένη περίπτωση και χρησιμοποιούνται καταχρηστικά. Δεν μπορούν τόσο μεγάλη αύξηση και σίγουρα δεν υπερισχύουν της αρχής της ανταποδοτικότητας.

Με την προσβαλλόμενη απόφαση πραγματοποιείται μία αναιτιολόγητη διόγκωση προϋπολογισμού από 22,8 εκ. σε 34,4 εκ. σε 1 έτος. Οι δαπάνες καθαριότητας τα προηγούμενα έτη ήταν για το 2021: 15 εκ €, για το 2022: 20 εκ. €, για το 2023: 20 εκ. €, για το 2024: 23 εκ. €, για το 2025: 24 εκ. με αδιάθετα ποσού 1.800.000 €. Για το 2026 προϋπολογίζονται 34.400.000 €, δηλαδή αύξηση 12.200.000 € χωρίς να υπάρχει ανάλογη τεκμηρίωση. Πρόκειται για υπερκοστολόγηση των δαπανών καθαριότητας, που οφείλονται αποκλειστικά στην πρόβλεψη ανάθεσης της υπηρεσίας σε ιδιώτη. Η κανονιστική απόφαση των δημοτικών τελών για να είναι επαρκώς αιτιολογημένη έπρεπε να συνοδεύεται από Οικονομοτεχνική μελέτη, αναλυτική κοστολόγηση, ανάλυση αναγκών, σύγκριση με προηγούμενα έτη και εξήγηση πού οφείλεται η τεράστια αύξηση 12.200.000 €. Η έλλειψη των παραπάνω συνιστά παράβαση ουσιώδους τύπου κατά τη λήψη της απόφασης.

Αναφορικά με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού και συγκρίνοντας αυτές με άλλους μεγάλους δήμους της χώρας διαπιστώνεται μεγάλη δυσαναλογία. Στο Δήμο Πατρέων ο προϋπολογισμός καθαριότητας είναι 36 εκ. € με μισθοδοσία: 12,3 εκ. €. Διαθέτει διπλάσιο προσωπικό από Ηράκλειο, δεν έχει αναθέσει σε ιδιώτη σχετική σύμβαση αποκομιδής και τα τέλη είναι 1,00 €/τ.μ. Αντίστοιχα στο Δήμο Ηρακλείου ο προϋπολογισμός του 2026 είναι 34,4 εκ. €, η μισθοδοσία: 6,3 εκ. και η αμοιβή του ιδιώτη 10,4 εκ. €. Δηλαδή με λιγότερο προσωπικό και με ιδιώτη ανάδοχο για την καθαριότητα τα τέλη 1,50 €/τ.μ. Σύμφωνα με την πάγια τέτοια δυσαναλογία καθιστά τα τέλη παράνομα.

Όσον αφορά την τεκμηρίωση της προσβαλλόμενης απόφασης δεν παρουσιάστηκε οικονομοτεχνική ή τεχνική μελέτη για τα ανακύπτοντα ζητήματα. Δεν παρουσιάστηκαν τα ακριβή τετραγωνικά οικιών & επαγγελματικών χώρων, το κόστος υπηρεσιών Δήμου έναντι ιδιώτη, το κόστος προμηθειών και άλλα αντικειμενικά στοιχεία του κόστους, ενώ δεν έγινε αναφορά στην παραγωγικότητα προσωπικού. Η έλλειψη μελέτης οδηγεί σε αυτοδίκαιη ακύρωση της απόφασης λόγω ελλιπούς τεκμηρίωσης και αιτιολογίας.

Ειδικότερα ως προς το θέμα του προσωπικού και της υπηρεσίας καθαριότητας στο σύνολό της οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η δημοτική αρχή λειτούργησε απαξιωτικά. Υποστηρίζει ότι δεν προσέρχονται εργαζόμενοι στην καθαριότητα λόγω του χαμηλού μισθού, ενώ το προσωπικό έχει πραγματικές αποδοχές που κυμαίνονται από 900-1150 € (με νυχτερινά) και την καλύτερη ΣΣΕ στην Ελλάδα. Επιπλέον σύμφωνα με το νέο ΟΕΥ υπάρχει η δυνατότητα πρόσληψης 301 μόνιμων εργαζομένων, οι προσλήψεις δε προσωπικού που αφορούν ανταποδοτικές υπηρεσίες εγκρίνονται από το ΥΠΕΣ. Ωστόσο ο δήμος Ηρακλείου δεν κατέθεσε σχετικό αίτημα ούτε εξάντλησε οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση προτού καταφύγει στην ανάθεση σε ιδιώτη εργολάβο καθαριότητας. Η στάση αυτή της δημοτικής αρχής και συγκεκριμένα η απαξίωση του προσωπικού και της υπηρεσίας, η εγκατάλειψη του δήμου και της καθαριότητας ήταν στρατηγικό σχέδιο για την προετοιμασία της τοπικής κοινωνίας για την ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας καθαριότητας, συμπεριφορά καταχρηστική, αντιδεοντολογική και επιλήψιμη. Περαιτέρω η ανάθεση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιώτη ελλοχεύει τον κίνδυνο απαξίωσης του δημοτικού στόλου, καθώς πρακτικά θα μείνει χωρίς αντικείμενο. Αν ο στόλος των οχημάτων ακινητοποιηθεί ουσιαστικά αχρηστεύεται κι έτσι περιουσία δεκάδων εκατομμυρίων απαξιώνεται. Αυτός είναι άλλος ένας λόγος που η ανάθεση της σύμβασης αποκομιδής σε ιδιώτη αποτελεί κακοδιαχείριση της δημόσιας περιουσίας”.

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα