Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024
22.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ηράκλειο: Στο Δημοτικό Συμβούλιο το κυκλοφοριακό (εικόνες)

Πρέπει να διαβάσετε

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, συζητιέται αυτή την ώρα το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου και το ενδεχόμενο επιστροφής λεωφορείων στους πεζόδρομους.

Όπως σας έχει ήδη ενημερώσει το Creta24, το Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου, απέστειλε εξώδικο στην Τροχαία, ζητώντας να επανέλθει η κίνηση των μίνι μπας στις οδούς Δικαιοσύνης και Έβανς, καθώς ακόμη δεν έχει εγκριθεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα προβλέπει την παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Στη συνεδρίαση, βρίσκονται και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις οδούς που έχουν πραγματοποιηθεί τα έργα πεζοδρόμησης οι οποίοι επεσήμαναν πως δεν επιθυμούν να μπουν ξανά οχήματα στους δρόμους καθώς δύο χρόνια μετά την πανδημία φαίνεται πως ανακάμπτει η αγοραστική κίνηση.

Αυτή την ώρα, γίνεται η παρουσίαση των προτάσεων του Α’ σταδίου της μελέτης με τίτλο «Αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης παλιάς πόλης». 

Όπως τονίστηκε μεταξύ άλλων, στόχος της μελέτης αυτής είναι η μείωση της κυριαρχίας των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, η οργάνωση της κυκλοφορίας και της πεζής μετακίνησης αλλά και η βελτίωση της ποιότητας ζωής τόσο των πολιτών όσο και των εργαζομένων του Ηρακλείου. 

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη, η συγκοινωνιακή μελέτη εκπονείται περισσότερο από δύο χρόνια και έπειτα από την έγκριση της τόσο από την Επιτροπή Κυκλοφορίας όσο και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, σήμερα τίθεται «επί τάπητος» στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Όπως εξήγησε ο κ. Αναστασάκης, υπήρξε η σκέψη να εισέρχονται από την οδό Ζωγράφου και Χατζημιχάλη Γιάνναρη με προορισμό το κέντρο του Ηρακλείου, μόνο ταξί, ένα ηλεκτρικό λεωφορείο και δίκυκλα ωστόσο με δεδομένο την έλλειψη αστυνόμευσης, το πιο ασφαλές σενάριο είναι η καθολική απαγόρευση των οχημάτων.

Ωστόσο, δεν έλειψαν και οι εντάσεις με αποτέλεσμα η συνεδρίαση να διακοπεί για λίγα λεπτά. 

Στόχος της Δημοτικής Αρχής αλλά και της μελέτης, όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Γιώργος Σισαμάκης, είναι να πεζοδρομηθούν αρκετά σημεία του κέντρου, ώστε να αυξηθεί η εμπορικότητα και οι επισκέπτες αλλά και οι κάτοικοι της πόλης να απολαμβάνουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

«Θα πρέπει οι συγκοινωνιολόγοι αλλά και οι δημοτικές παρατάξεις αρχικά να θέσουμε το πλαίσιο, το πώς φανταζόμαστε την πόλη για τα επόμενα χρόνια αλλά η σίγουρα η παρούσα μελέτη πρέπει να διεξαχθεί από ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο. Ίσως πρέπει να το δούμε λίγο αργότερα σε μια ευρεία διαβούλευση, μιας και δε μιλάμε μόνο για το σταυρό της πόλης» τόνισε ο κ. Σισαμάκης προσθέτοντας πως υπάρχουν δρόμοι και ζητήματα, για τα οποία χρειάζεται μια προσεκτική προσέγγιση. 

Την ίδια στιγμή, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, αναρτήθηκαν πανό τόσο από τους κατοίκους του Λάκκου που «διεκδικούν καλύτερη ποιότητα ζωής» όσο και από εμπόρους του Ηρακλείου.

Το παρών έδωσαν επίσης, κάτοικοι και επιχειρηματίες της οδού Μητσοτάκη, οι οποίοι αντιδρούν καθώς όπως τόνισαν έχουν ήδη τοποθετηθεί κολωνάκια στους δρόμους και τα έργα ξεκινούν χωρίς… να έχουν ψηφιστεί.

Δείτε εικόνες:

«Έχουμε υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία» λέει ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ 

Μιλώντας στο Creta24, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου Καλλέργος Βουλγαράκης ανέφερε πως μπορεί – ενδεχομένως – να δημιουργεί ερωτηματικά η αντίδραση, για τις νέες ρυθμίσεις του Δήμου, όμως «για 5 χρόνια που έχει κρατήσει το έργο, έχουμε υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία και εμείς και το επιβατικό κοινό. Έχουμε υποστεί οικονομική ζημιά, η οποία φτάνει – ειδικά τώρα που είναι τα καύσιμα στον ουρανό – στο 50% των εισπράξεων». 

Ο κ. Βουλγαράκης πρότεινε, να υπάρξει μια συγκοινωνιακή μελέτη, «που δεν έχει γίνει ποτέ στο Ηράκλειο μέχρι τώρα» και να ερωτηθεί ο πολίτης, ο χρήστης του Αστικού ΚΤΕΛ για το τι ζητάει εκείνος και τι χρειάζεται η πόλη. «Γι’ αυτό υπάρχει η αντίδραση μας, δεν θα αντιδρούσαμε αν ο Δήμος έβαζε έναν συγκοινωνιολόγο να αποφασίσει τι χρειάζεται για την πόλη του Ηρακλείου και να το δεχθούμε».

Πρόσθεσε δε, πως η μελέτη που αναμένεται να παρουσιαστεί απόψε στο Δημοτικό Συμβούλιο, «προβλέπει να μην πλησιάζουμε καν στην πλατεία Ελευθερίας». 

«Όχι οχήματα στους πεζοδρόμους του ιστορικού κέντρου Ηρακλείου»

Στο μεταξύ, κάτοικοι, επιχειρηματίες και φορείς που αντιδρούν στο ενδεχόμενο επιστροφής των οχημάτων στους πεζοδρόμους, έχουν δημιουργήσει ομάδα μέσω διαδικτύου συγκεντρώνοντας εκατοντάδες υπογραφές και εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο την αντίθεσή τους.

Όπως μας ανέφερε η δημιουργός της σελίδας Μαρίνα Σαριδάκη, αυτό το ψήφισμα και η συλλογή των υπογραφών – που γίνεται ηλεκτρονικά αλλά και με φυσική παρουσία – δημιουργήθηκε για να ακουστεί «η φωνή των πολιτών που εναντιώνονται στην είσοδο των οχημάτων στις πεζοδρομημένες περιοχές του κέντρου». 

«Έπρεπε να το κάνουμε αυτό, τουλάχιστον εγώ, γιατί ενώ υπάρχουν πολλές φωνές δεν υπάρχει συντονισμένη προσπάθεια, με αποτέλεσμα να μην ακούγεται η άλλη γνώμη» τόνισε η κα. Σαριδάκη, προσθέτοντας πως υπάρχουν πολίτες, που ζητούν μια φιλική και βιώσιμη πόλη, στην οποία θα έχουν δικαιώματα και οι πεζού.

«Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν μια πόλη, χωρίς τη ρύπανση των οχημάτων, να έχουν χώρους που μπορούν να πάνε οικογένειες με τα παιδιά τους» σημείωσε η κα. Σαριδάκη ενώ συμπλήρωσε πως: «Τα ΑμΕΑ επίσης πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να χαρούν το κέντρο και να μην έχουν τον φόβο, ότι θα περάσει κάποιο αυτοκίνητο ή δεν θα έχουν χώρο να περάσουν από τη μια πλευρά στην άλλη. Θα μπουν οχήματα στο κέντρο, θα παρκάρουν δεξιά και αριστερά, οπότε ο χώρος θα περιορίζεται».

Αναφορικά με την είσοδο λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, η κα. Σαριδάκη σχολίασε πως ενδεχομένως να πρέπει να γίνει «ένας νέος σχεδιασμός από το Αστικό ΚΤΕΛ, για να εξυπηρετούνται οι πολίτες καλύτερα, με τις υφιστάμενες στάσεις. Αυτό, όμως, δεν έχει να κάνει με τους πεζοδρόμους».

«Μια σύγχρονη και ευρωπαϊκή πόλη» ζητούν οι έμποροι του Ηρακλείου

Στο ίδιο μήκος κύματος και έμποροι του Ηρακλείου, οι οποίοι ζητούν «μια σύγχρονη και ευρωπαϊκή πόλη» ώστε οι καταναλωτές να μπορούν με άνεση να πραγματοποιούν τα ψώνια τους.

«Σήμερα ακούμε αντικρουόμενα πράγματα, για ταξί, φορτηγά κλπ. Ας καταλάβουν όλοι ότι το ηράκλειο πρέπει να γίνει ευρωπαϊκή πόλη. Για 14 μήνες αφουγκραστήκαμε την πεζοδρόμηση, μειώσαμε τους τζίρους και τώρα δημιουργούνται προβλήματα. Εμείς οι 650 επαγγελματίες στον σταυρό και οι 2.000 εργαζόμενοι, θα μπορούσαμε να κάνουμε τα ίδια, να κάνουμε προσφυγές, αγωγές κλπ. Πιστεύουμε ότι η Δημοτική Αρχή θα πάρει τη σωστή απόφαση» τονίζουν χαρακτηριστικά.

 

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα