Χαμόγελα αισιοδοξίας στους χώρους εστίασης από πελάτες που πλέον μπορούν να βγουν να ξεσκάσουν, αλλά και από καταστηματάρχες που άνοιξαν και πάλι τα μαγαζιά τους.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και στην Μαρία Μπινιχάκη, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης του Νομού Ηρακλείου Μαρία Αντωνακάκη, ανέφερε πως η πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της εστίασης πήγε αρκετά καλά. «Ο κόσμος έχει την ανάγκη να βγει από το σπίτι μετά από τόσο καιρό που ήταν κλεισμένος. Με αγανάκτηση όλοι μας περιμέναμε αυτή τη στιγμή, γιατί υπήρχε μια έντονη εγρήγορση γιατί μας άνοιξαν και σχετικά γρήγορα. Υπήρξε έντονη κινητικότητα, ο κόσμος τις δύο πρώτες ημέρες ήταν αρκετός κυρίως στο κέντρο. Άρα οι συνάδελφοι σε μια πρώτη εκτίμηση που κάναμε, μετά από την καθημερινότητα αυτή ήταν πολύ ευχαριστημένοι. Θέλω να πιστεύω ότι θα συνεχιστεί αυτό, ότι τα μαγαζιά θα τηρήσουν τα πρωτόκολλα για να ξεπεράσουμε την ταλαιπωρία αυτή και να είναι τα πράγματα πάλι όπως κάποτε».

Τόνισε δε, πως ελάχιστοι ήταν οι επιχειρηματίες που δεν κατάφεραν να ανοίξουν όμως τώρα σχεδόν όλα τα καταστήματα εστίασης είναι ανοιχτά, εκτός από τα μαγαζιά που έχουν μόνο εσωτερικό χώρο. «Όλοι είμαστε στη θέση μας και προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και να δίνουμε ζωή στην πόλη γιατί τόσο καιρό ήμασταν κλειστοί. Επηρεάζονται τα πάντα γενικότερα, είναι αλυσίδα. Ακόμη και το λιανεμπόριο είχε πρόβλημα». 

Αυτό που πρέπει να αλλάξει, σύμφωνα με την ίδια, είναι η ώρα της απαγόρευσης κυκλοφορίας καθώς δημιουργεί πρόβλημα τόσο στις βάρδιες των εργαζομένων αλλά και στους πολίτες.

Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους, προκειμένου να διαπιστώσουν αν τα καταστήματα τηρούν τα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού. «Ακόμη και κάποιοι που ίσως ξεφεύγουν θεωρώ ότι μετά τους ελέγχους, είναι όλοι σε μια τάξη. Είναι κακός ο αθέμιτος ανταγωνισμός και να μην τηρούμε τη νομιμότητα που έχει να κάνει με την υγεία όλων μας».

Όπως ανέφερε η κ. Αντωνακάκη, οι κρατήσεις βοηθούν τον επιχειρηματία αλλά και τους πολίτες. «Όταν ένα μαγαζί έχει συγκεκριμένο αριθμό ατόμων κανονίζει τις ώρες που θα εξυπηρετηθούν. Είναι λογικό ότι αν έχει κάνει κάποιος κράτηση θα είναι και πιο σίγουρος ότι θα εξυπηρετηθεί». 

Μάλιστα, επεσήμανε πως αν σε ένα κατάστημα εστίασης φτάσει μια μεγάλη παρέα, πρέπει να χωριστεί σε δύο τραπέζια κάτι που πολλές φορές δημιουργεί μια δυσαρέσκεια. «Όσον αφορά τη μουσική, πολλές φορές ο κόσμος ακούει από το τηλέφωνο του γιατί του λείπει. Όταν κάποιος βγει για ένα καφέ, δεν μπορεί να ακούει τον διπλανό του, δεν θεωρώ ότι η μουσική δημιουργεί πρόβλημα. Αν μιλούσαμε για ένα κλειστό χώρο τότε ίσως εκεί να λέγαμε ότι δημιουργείται κάποια διασπορά».