Ηράκλειο: 3 στους 10 οδηγούς ταξί έχουν σηκώσει «χειρόφρενο» λόγω καυσίμων

Πρέπει να διαβάσετε

Σε απόγνωση βρίσκονται και οι επαγγελματίες οδηγοί του Ηρακλείου, μετά την μεγάλη ακρίβεια των καυσίμων.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο Γενικός Γραμματέας Ιδιοκτητών Ταξί Ν. Ηρακλείου Γιάννης Σπιθάκης, σημείωσε πως στόχος του Συλλόγου και της Ομοσπονδίας, είναι να μην επιβαρυνθεί άλλο ο πολίτης. «Όσον αφορά τις αυξήσεις στα προϊόντα, στόχος μας είναι να μην επιβαρυνθεί ο πελάτες, κάνουμε συζητήσεις με τα υπουργεία, ζητάμε τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, όπως στην Κύπρο και πρόσφατα έγινε στην Πορτογαλία. Όπως έγινε στην Ιρλανδία, που η κυβέρνηση αποφάσισε ότι 380 λίτρα χωρίς ειδικό φόρο κατανάλωσης θα πηγαίνουν κάθε μήνα σε επαγγελματίες οδηγούς ταξί».

Πρόσθεσε δε, πως το πρόβλημα υπάρχει εδώ και δύο μήνες στον κλάδο, πριν τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. «Τότε ήμασταν οριακά, στην παρούσα φάση είμαστε ζημιογόνος επιχείρηση, κάνουμε κοινωνικό έργο αυτή τη στιγμή».

Σύμφωνα με τον κ. Σπιθάκη, η τιμή αυτή τη στιγμή για μια μεταφορά στο κέντρο της πόλης είναι 10 ευρώ. «Ας πιάσουμε τις πιο συχνές διαδρομές, μιλάμε για μια διαδρομή των 3,40. Είναι 4 χλμ. και 4 ακόμη για την επιστροφή στην αφετηρία, όχι ότι σε υποχρεώνει κάποιος να γυρίσεις πίσω απλά είναι γεμάτες οι πιάτσες. Με τα 3,40 έχουμε 8 με 9 χλμ. αυτόματα είναι 2 ευρώ το πετρέλαιο και μένει το 1,40 που από εκεί πρέπει να πληρώσουμε ΦΠΑ, ασφάλεια, λειτουργικά έξοδα, τα αναλώσιμα υλικά. Δεν μένει τίποτα για μας, γι’ αυτό βγάζουμε κραυγή αγωνίας, στο να το δει με σοβαρότητα το κράτος, γιατί από το 2008, έχουμε να πάρουμε αύξηση. Από το 2000 μπήκαμε σε μια οικονομική κρίση, έρχεται η πανδημία, που  περιορίστηκαν οι επιβάτες, έρχεται η αύξηση των καυσίμων και είναι ταφόπλακα. Το 30% των συναδέλφων δεν βγαίνει καν για δουλειά».

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Σπιθάκης 3 στους 10 οδηγούς έχουν σηκώσει «χειρόφρενο». «Όταν ξεκινάει μια οικονομική κρίση, το πρώτο θύμα είναι το ταξί, γιατί καταγράφεται σαν είδος πολυτελείας και στην παρούσα φάση, με τόσο κρύο 1,70 το πετρέλαιο θέρμανσης, ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζεσταθεί. Θα χρησιμοποιήσει ταξί; Δεν βγαίνει καν έξω, δεν κάνει μεταφορές, μπαίνει στο σούπερ μάρκετ και παίρνει μόνο τα αναγκαία».

Κλείνοντας, ο κ. Σπιθάκης σημείωσε πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, με τις ανοδικές τιμές, οι οδηγοί ταξί, δεν θα έχουν κανένα λόγο για να βγαίνουν έξω. «Δεν έχουμε μικρά αυτοκίνητα, αλλά έχουμε μεγάλους κινητήρες, γιατί θέλουμε και οι πελάτες να είναι ασφαλείς. Τα αυτοκίνητα για να συντηρηθούν έχουν ένα κόστος, οπότε αναγκαστικά, μένεις κλειδωμένος μέσα στο σπίτι και γυρνάς πίσω χωρίς τίποτα».

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα