ΗΠΑ, Λίβανος και Ισραήλ υπέγραψαν τριμερή «συμφωνία πλαίσιο»

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, οι διαπραγματευτές των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ισραήλ και του Λιβάνου υπέγραψαν τριμερή συμφωνία-πλαίσιο, έπειτα από τον πέμπτο γύρο διπλωματικών συνομιλιών.

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το CRETA24 στην Google
ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΤΟ CRETA24 ΣΤΗΝ GOOGLE

Οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και ο Λίβανος υπέγραψαν σήμερα στην Ουάσινγκτον μια τριμερή συμφωνία πλαίσιο για την κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο στην οποία κατέληξαν έπειτα από εντατικές συνομιλίες στην αμερικανική πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, οι διαπραγματευτές των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ισραήλ και του Λιβάνου υπέγραψαν τριμερή συμφωνία-πλαίσιο, έπειτα από τον πέμπτο γύρο διπλωματικών συνομιλιών.

Στις διαπραγματεύσεις συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, πρόταση που υποστηρίζεται από τις ΗΠΑ και προβλέπει την παράδοση μέρους των εδαφών που εξακολουθεί να κατέχει ο ισραηλινός στρατός στον λιβανικό στρατό.

Πριν από την έναρξη των συνομιλιών, ο Λίβανος ζητούσε την πλήρη αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από το λιβανικό έδαφος. Από την πλευρά του, το Ισραήλ επέμενε ότι οποιαδήποτε αποχώρηση θα πρέπει να εξαρτάται από τον πλήρη αφοπλισμό της Χεζμπολάχ και από εγγυήσεις ότι η οργάνωση δεν θα επανεγκαταστήσει τη στρατιωτική της παρουσία κατά μήκος των συνόρων.

«Είναι η αρχή της αρχής», δήλωσε ο Μάρκο Ρούμπιο κατά την τελετή υπογραφής. «Υπάρχει πολλή δουλειά μπροστά μας. Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα. Και το πρώτο βήμα είναι συχνά το πιο δύσκολο». Το περιεχόμενο της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκε, όμως ο δεδηλωμένος στόχος είναι να ανοίξει ο δρόμος για «μια βιώσιμη ειρήνη και ασφάλεια», όπως είπε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο.

Νωρίτερα Χεζμπολάχ και Ισραήλ είχαν «διασταυρώσει» τα ξίφη τους απειλώντας με κλιμάκωση

Νωρίτερα η κατάσταση στον Λίβανο μύριζε μπαρούτι καθώς ο ηγέτης της Χεζμπολάχ Ναΐμ Κασέμ είχε απαιτήσει σε ομιλία του την πλήρη και άνευ όρων αποχώρηση του Ισραήλ από τα εδάφη που εξακολουθεί να ελέγχει, ενώ το Ισραήλ φέρεται να είχε διατυπώσει εντολές εκκένωσης στο νότιο Λίβανο για πρώτη φορά από τότε που υπεγράφη μια συμφωνία εκεχειρίας στο πλαίσιο του μνημονίου ΗΠΑ– Ιράν.

Πιο συγκεκριμένα ο ηγέτης της Χεζμπολάχ του Λιβάνου, είχε υποστηρίξει ότι το Ισραήλ «δεν έχει άλλη επιλογή» πέρα από την άνευ όρων αποχώρηση από κάθε σπιθαμή λιβανικού εδάφους που εξακολουθεί να ελέγχει.

Σε τηλεοπτικό διάγγελμα προς δεκάδες χιλιάδες υποστηρικτές, με αφορμή τη σιιτική θρησκευτική γιορτή της Ασούρα, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία μορφή «κανονικοποίησης» ή μερικής παρουσίας ισραηλινών δυνάμεων στον Λίβανο.

Από την πλευρά τους οι ισραηλινές δυνάμεις φέρονται να είχαν ρίξει φυλλάδια εκκένωσης πάνω από πόλη στον νότιο Λίβανο, καλώντας τους κατοίκους να εγκαταλείψουν την περιοχή.

Πρόκειται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για την πρώτη τέτοια προειδοποίηση από τότε που τέθηκε σε ισχύ η εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ.

Προηγούμενο

Στη Μασσαλία οδηγήθηκε κατασχεμένο τάνκερ που πιστεύεται ότι ανήκει στον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το CRETA24 στην Google
ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΤΟ CRETA24 ΣΤΗΝ GOOGLE
Σχετικά Άρθρα