Ημέρα ορόσημο για τον ΒΟΑΚ – Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές

Πρέπει να διαβάσετε

Του Σωτήρη Μεταξά

 

Ημέρα ορόσημο είναι η σημερινή για τον διαγωνισμό του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών θα αποτελέσει θρυαλλίδα εξελίξεων σε ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά project της χώρας με κόστος που υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Συνολικά τρία σχήματα διεκδικούν το έργο και οι υποψήφιοι –μετά και την έγκριση των τεχνικών φακέλων – είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και Άβαξ – Egis Meridiam.

Από τα “αποκαλυπτήρια” των οικονομικών προσφορών θα προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος του έργου ενώ το επόμενο διάστημα θα απαντηθεί αν θα καταθέσουν προσφυγές οι εταιρίες που θα μείνουν εκτός.

Τα επόμενα βήματα είναι συγκεκριμένα και θα δρομολογηθούν ανεξαρτήτως των προσφυγών που έχουν καταθέσει οι δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου κατά των περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Ηρακλείου.

Σε πρώτη φάση θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος, η εξέλιξη αυτή θα αποτελέσει την αφετηρία της προσυμβατικής περιόδου με τη σύνταξη της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να ακολουθήσει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να καταλήξει στη Βουλή για την κύρωσή της.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα δοθούν απαντήσεις αναφορικά με τις λεπτομέρειες για τα “σκιώδη διόδια” και το πλαίσιο της χρηματοδότησης και της απορρόφησης των εξασφαλισμένων κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης που για το τμήμα “Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ ανέρχεται σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με διόδια, μήκους περίπου 160 χλμ., που θα περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Μέσα από τη χρηματοδοτική δεξαμενή του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν εξασφαλιστεί επίσης πιστώσεις 90 εκατομμυρίων ευρώ για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (έχει συμβασιοποιηθεί και θα κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ) και 186 εκατομμυρίων ευρώ για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (έχει συμβασιοποιηθεί και θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο).

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα