Ηλεκτρονικό εμπόριο: Αυξήσεις – φωτιά στις χρεώσεις των e-shops

Πρέπει να διαβάσετε

Η πανδημία μπορεί να έφερε την «άνοιξη» του ηλεκτρονικού εμπορίου με πολλά φυσικά καταστήματα να προβαίνουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, εν τούτοις έδωσε και την ευκαιρία για γενικευμένο «φούσκωμα» τιμών στις υποδομές του e-commerce.

Μεταξύ άλλων, όπως αποκαλύπτεται στην ενδιάμεση έκθεση της κλαδικής έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το e-commerce, καταγράφεται μία κατακόρυφη αύξηση στις χρεώσεις των πλατφορμών προς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενούν.

Επιπρόσθετα, η έρευνα, που τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση, εντοπίζει μία σειρά ζητημάτων που κινούνται στο όριο των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών και αναμένεται να διερευνηθούν περαιτέρω.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των χρεώσεων μεταξύ των πλατφορμών και των διαδικτυακών καταστημάτων, η έρευνα εξετάζοντας κυρίως τις μηχανές αναζήτησης ή σύγκρισης τιμών εντοπίζει μία σημαντική αύξηση στις χρεώσεις που φθάνει το 100% μέσα στην τελευταία διετία.

Για παράδειγμα η χρέωση που επέβαλαν σε κάποιο κατάστημα ηλεκτρονικών συσκευών με βάση το μοντέλο χρέωσης ανά επίσκεψη κάποιου δυνητικού πελάτη έφθασε το Δεκέμβριο του 2020 τα 23 – 34 λεπτά του ευρώ όταν ένα χρόνο πριν, το Δεκέμβριο του 2019 ήταν 15 – 19 λεπτά.

Σημειωτέον πως αυτό το μοντέλο χρεώσεων, σύμφωνα με την έκθεση, χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες Glami, Bestprice, Kelkoo, Shopistas, Skroutz και Totos.

Πηγή: protothema.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα