Στην Λότζια βρέθηκε αμέσως μετά την σύσκεψη στο δημαρχείο Μαλεβιζίου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Ταχιάος είχε συνάντηση με τον δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό και στελέχη της δημοτικής αρχής για τον ΒΟΑΚ, και τις ενστάσεις που έχουν διατυπωθεί για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που θα διέρχεται από το Ηράκλειο.
Ο υφυπουργός, όπως στη συνάντηση με τον δήμαρχο Μαλεβιζίου, έτσι και σε αυτή με τον κ. Καλοκαιρινό τόνισε πως το υπουργεί ο αντιμετωπίζει Ηράκλειο και Γάζι ως ένα ενιαίο πολεοδομικό συγκρότημα και εξετάζει τις προτάσεις που έχουν καταθέσει οι δύο δήμοι και με τις προσφυγές τους στο ΣτΕ.
«Ο ΒΟΑΚ στην περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου θα έχει και αστικά χαρακτηριστικά, αλλά συγχρόνως θα δώσει λύσεις και σε προβλήματα που αφορούν στις εγκάρσιες κινήσεις μέσα στην πόλη, αφήνοντας την πόλη να αναπνεύσει. Κατά συνέπεια θα μπορούν μετά οι δήμαρχοι να προσαρμόσουν τα δικά τους ΒΑΚ πάνω σε αυτή την πραγματικότητα, να οργανώσουν μια πιο ανθρώπινη κινητικότητα μέσα στην πόλη τους. Ο ΒΟΑΚ δεν ήρθε μόνο για να διευκολύνει την κινητικότητα από την μια άκρη του νησιού στην άλλη αλλά και έρχεται για να βελτιώσει και τοπικές συνθήκες, όπου αυτό είναι εφικτό και όπου επιβάλλεται, όπως στην περίπτωση του Ηρακλείου», δήλωσε μετά την συνάντηση ο κ. Ταχιάος.
«Στόχος είναι μέσα στην επόμενη χρονιά, κάπου μετά το καλοκαίρι να μπορέσουμε να αναπτύξουμε τα πρώτα εργοτάξια σε αυτά τα αστικά τμήματα, στο Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και τα Χανιά, ώστε να μπορέσουμε να ξεκινήσουν αυτές οι πρώτες παρεμβάσεις που θα επηρεάσουν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Κρήτης», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Βέβαια και σε κάποια τμήματα του Ηρακλείου θα πραγματοποιήσουμε έργα αυτή την περίοδο, αλλά δεν είναι αυτό το οποίο αφορά τον βαρύ αστικό ιστό, αυτό για τον οποίο δικαιολογημένα ο δήμος Ηρακλείου είχε υποβάλει πριν δύο χρόνια τις ενστάσεις του».
Παράλληλα ο υφυπουργός ανέφερε ότι θα υπάρξει ένα δίκτυο το οποίο θα αποσυμφορεί την κινητικότητα μέσα στην πόλη, χωρίς να χρειάζεται να μπαίνουμε στον ΒΟΑΚ, αλλά θα αποσυμφορεί και τον ΒΟΑΚ όταν χρειάζεται για κάποιο έκτακτο γεγονός να εκκενωθεί.
Αναφορικά με το σημείο και το κλίμα των διαβουλεύσεων με τον δήμο Ηρακλείου ο κ. Ταχιάος δήλωσε: «Νομίζω ότι έχουμε εκατέρωθεν κατανόηση ότι η εφικτότατα και η πρακτικότητα είναι ο στόχος».
«Βρισκόμαστε σε μια πορεία, που εφόσον επιβεβαιωθούν οι κατευθύνσεις αλλά και πολύ συγκεκριμένες επιλογές, θα έχουμε την δυνατότητα ενός πλέγματος κυκλοφοριακών συνδέσεων, το οποίο θα ωφελήσει την κυκλοφορία στον ΒΟΑΚ, θα ωφελήσει την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ αλλά θα ωφελήσει και την Πολιτική Προστασία Ηρακλείου και εδώ αναφέρομαι στο θέμα των υδραυλικών έργων το οποίο τέθηκε εξαρχής και στα υπομνήματά μας», δήλωσε ο κ. Καλοκαιρινός μετά το τέλος της συνάντησης με τον υφυπουργό.
«Αυτό το οποίο προδιαγράφεται είναι ένα κυκλοφοριακό σύστημα, ισόπεδο και ανισόπεδο, στο οποίο οι κόμβοι του ΒΟΑΚ που βελτιώνονται ή και αυξάνονται συνδέονται με κόμβους οι οποίοι δημιουργούνται στα στέγαστρα τα οποία έχουμε προτείνει και για τα οποία κατευθυνόμαστε σε συγκεκριμενοποίηση και η μεταξύ τους σύνδεση γίνεται μέσω του παράπλευρου δικτύου το οποίο επεκτείνεται. Το σύστημα αυτό μπορεί να προσδώσει στο Ηράκλειο τα χαρακτηριστικά μιας κυκλοφοριακά λειτουργικής πόλης με αναβάθμιση της ασφάλειας συνολικά», ανέφερε ο κ. Καλοκαιρινός.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με την προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ο Αλέξης Καλοκαιρινός ανέφερε: «Η προσφυγή στέκει και όπως είναι αυτονόητο θα πρέπει ό,τι συζητάμε τώρα να αποτελέσει αντικείμενο συμβατικής υποχρέωσης του παραχωρησιούχου ώστε η προσφυγή να αρθεί. Αυτό νομίζω ότι είναι ευνόητο από κάθε πλευρά».
Όπως φαίνεται από τις δύο συναντήσεις του υπουργού με τους δημάρχους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, η «χρυσή» τομή φαίνεται να έχει βρεθεί, ωστόσο αυτό μένει να επιβεβαιωθεί και με την παρουσίαση των οριστικών μελετών.