Η κρίση του κορωνοϊού και το κλείσιμο των εκπαιδευτικών δομών σε όλη τη χώρα έχει «χτυπήσει» και τις φροντιστηριακές μονάδες του νησιού.

Όλα τα φροντιστήρια του νομού Ηρακλείου έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους με τους ιδιοκτήτες να μην μπορούν να καλύψουν το κόστος για την απαιτούμενη «στροφή» στην τηλεκπαίδευση, αφού έχουν σταματήσει να πληρώνονται από τους γονείς πολύ πριν την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

«Η υπουργός είπε το αυτονόητο. Μη παρεχόμενη υπηρεσία δεν πληρώνεται», ανέφερε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA o Πρόεδρος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Palso Νίκος Κουταλάκης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πρόεδρος Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου Μανώλης Καζαντζάκης. «Αυτή τη στιγμή για όσες μονάδες δεν καλύπτουν το φροντιστηριακό τους έργο οι γονείς έχουν δικαίωμα να μην πληρώνουν, εάν κάνουν τα μαθήματα διαδικτυακά τότε συνεχίζουν κανονικά», ανέφερε.

«Κοιτάμε να εισπράξουμε παλιές οφειλές και οι περισσότεροι έχουν οδηγηθεί σε πλήρη αναστολή», σημειώνει ο κ. Καζαντζάκης.

«Οι περισσότεροι γονείς είναι ξενοδοχοϋπάλληλοι και αυτό σημαίνει πως κάθε χρόνο υπάρχει μια συνεννόηση να μην πληρώνουν τους δύσκολους για εκείνους μήνες και να καλύπτουν τα δίδακτρα μετά τον Μάρτιο που ξεκινούν και πάλι να εργάζονται», ανέφερε ο κ. Κουταλάκης.

«Αυτό σημαίνει πως πολλοί ιδιοκτήτες φροντιστηρίων ξένων γλωσσών δεν έχουν πληρωθεί δίδακτρα από το Δεκέμβριο και πλέον βρίσκονται σε δεινή θέση», συμπλήρωσε.

«Πιστεύω πως κανείς από τους συναδέλφους δεν θα πιέσει τους γονείς», σημείωσε ενώ για όσους έχουν ήδη πληρώσει τα δίδακτρα των μαθημάτων και για τους επόμενους μήνες ανέφερε: «Νομίζω πως οι συνάδελφοι θα πράξουν το αυτονόητο και θα τα επιστρέψουν».

Δύσκολη η «στροφή» στην τηλεκπαίδευση

Λίγοι είναι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων που καλύπτουν τους μαθητές με διαδικτυακά μαθήματα και αυτό γιατί οι ίδιοι αυτή τη στιγμή αδυνατούν να καλύψουν το κόστος αυτών των μαθημάτων, δηλαδή τους μισθούς των καθηγητών.

Οι μαθητές της Γ Λυκείου, που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, έχουν από τον Φεβρουάριο καλύψει την ύλη στα φροντιστήριά τους, σύμφωνα με τον κ. Καζαντζάκη.

Μάλιστα οι καθηγητές έχουν προχωρήσει και σε επαναλήψεις, ωστόσο οι προσπάθειες για διαδικτυακά μαθήματα είναι μεμονομένες καθώς δεν υπάρχει το οικονομικό υπόβαθρό για να οργανωθεί ένα πλήρες διαδικτυακό μάθημα από τις περισσότερες επιχειρήσεις.

Από την άλλη πλευρά στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών υπάρχει ένα ακόμη πρόβλημα. Η διαδικτυακή διδασκαλία για τους μικρούς ηλικιακά μαθητές είναι μια πολύπλοκη διαδικασία.

«Είναι συγκινητική η προσπάθεια που γίνεται από τους μικρούς μαθητές σε συνεργασία με τους γονείς», αναφέρει ο κ. Κουταλάκης, «ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση».

Πανελλήνιες και εξετάσεις για πιστοποιητικά γλωσσομάθειας

Σε ότι αφορά τα παιδιά που το καλοκαίρι θα έδιναν εξετάσεις για πιστοποιητικά γλωσσομάθειας ο κ. Κουταλάκης ανέφερε πως είναι δεδομένο πως οι εξετάσεις αυτές θα μεταφερθούν, πιθανόν για τις αρχές Ιουλίου.

«Πιστεύουμε πως θα έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε 2 μήνες μάθημα και έπειτα οι μαθητές να δώσουν τις εξετάσεις τους», κατέληξε ο πρόεδρος ιδιοκτητών Palso.

Αναφορικά με τις Πανελλήνιες ο κ. Καζαντζάκης ανέφερε πως πρέπει να θεωρείται δεδομένη η μείωση της ύλης και μάλιστα τουλάχιστον κατά 25%.

Σύμφωνα με τον ίδιο το μεγαλύτερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές Λυκείων στα οποία άργησαν να καλυφθούν οι θέσεις των καθηγητών με αποτέλεσμα να βρίσκονται πίσω στην ύλη.

Τέλος τόνισε την αναγκαιότητα οι εξετάσεις να γίνουν μέσα στο καλοκαίρι για να μην επιβαρυνθούν περισσότερο οι ήδη στρεσαρισμένοι μαθητές και να μην διαταραχθεί η επόμενη χρονιά.