Ιαβέρης στο CRETA: Η Κρήτη διαχρονικά έχει τα πρωτεία στα τροχαία δυστυχήματα

Πρέπει να διαβάσετε

H Κρήτη συνεχίζει να θρηνεί πολίτες της, στην άσφαλτο. Το τελευταίο τροχαίο που σημειώθηκε στο δρόμο Ηράκλειο-Βιάννος, έφερε ξανά με θόρυβο στην επιφάνεια ένα άλυτο πρόβλημα για τη χώρα μας.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιάβερης) σημείωσε πως διαχρονικά η Κρήτη έχει τα «πρωτεία» στα τροχαία δυστυχήματα. «Είναι φοβερό να έχει τέτοια απόγνωση οικογενειακή, όταν χάνονται παιδιά, μητέρες. Θρηνούν γονείς, οικογένειες, περπατούν πίσω από το φέρετρο του παιδιού. Με την ρωσο-ουκρανική εισβολή, ο πρωθυπουργός και η ΠτΔ είπαν κάτι σωστό, ότι είμαστε συγκλονισμένοι σκεπτόμενοι ότι οι μητέρες, Ουκρανές και Ρωσίδες, θρηνούν τα παιδιά τους. Αυτό είναι συγκλονιστικό όντως αλλά πρέπει να θυμίσω το δεν ξεχνώ που είχαν οι Κύπριοι. Μια Κύπρο αιματοβαμμένη και εμείς δεν πρέπει να ξεχνούμε τις Ελληνίδες, τις μανάδες της Κρήτης. Δηλαδή οι μητέρες αυτών που χωρίς λόγο έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, από δική τους ανοησία ή κάποιου άλλου, ή από τις υποδομές. Είναι κάτι που μπορεί να περάσει στα δευτερότερα; Τα ΜΜΕ κάνουν ένα σούπερ σόου συνέχεια, για τον πόλεμο, θα έλεγα ότι πρέπει να ασχολούνται γενικά, ένα σποτ για τα τροχαία κάτι. Αναφέρονται στα χιόνια, στις πλημμύρες, στους σεισμούς».

Ο κ. Μαρκουίζος σημείωσε πως από τους σεισμούς τα τελευταία 70 χρόνια έχουν καταγραφεί 240 νεκροί ενώ τα θύματα των τροχαίων είναι 150 χιλ. «Είναι αυτοί οι άνθρωποι που κοιτάς να είναι σε χώρους αποκατάστασης, 300 χιλ. βαριά ανάπηροι και 600 χιλ. αγέννητοι, με 2 εκ. τραυματίες συν ένα κόστος που ξεπερνάει τα 13 δις ευρώ το χρόνο. Τι άλλο θέλουμε για να ενεργοποιηθεί το σύστημα και οι πολίτες; Γιατί οι πολίτες στους δρόμους που είδα, ότι είχαν κάποιο δυστύχημα είναι αλφατοστρωμένοι».

Το βασικό που δεν έχουν όμως, σύμφωνα με τον κ. Μαρκουίζο είναι το κεντρικό διαχωριστικό. «Όταν ταξιδεύει ένας πολίτης από τη μία πόλη στην άλλη σε ένα δρόμο που είναι εθνικός υποτίθεται και πήγαινε πχ. χωρίς κεντρικό διαχωριστικό με 120 χλμ. δεν είχε υπολογίσει ότι με 120 χλμ. έρχεται και ο απέναντι. Όταν γίνει το λάθος, που θα γίνει, γιατί όλοι υποτιμούν τον κίνδυνο, θα γίνει έκρηξη, που θα είναι αδύνατο να ξεχωριστούν οι σάρκες, τα αίματα και οι λαμαρίνες. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών χρόνια ταξιδεύουν πάνω-κάτω, δεν ξέρουν τον κίνδυνο να φυλαχθούν; Τι κάνουν; Μου θυμίζει αυτό με τις μπαλωθιές, που θα μπορούσαν να μην υπάρχουν θύματα, αρκεί τα φυσίγγια να είναι χωρίς βλήμα».

Ο κ. Μαρκουίζος τόνισε πως και οι πολίτες έχουν ένα μερίδιο ευθυνών. «Σε μια δημοκρατία αυτός είναι η εξουσία, αυτός έχει προβληματισμούς, ανησυχίες και τρόμο και θα έπρεπε να διεκδικεί την προστασία του, από τους κινδύνους που καραδοκούν στο δρόμο. Ο τίτλος που λέει οι παραβάσεις του ΚΟΚ εξ αμελείας, δίνει ένα τεράστιο ελαφρυντικό σε κακουργήματα οδικά, όταν κάποιος οδηγεί, φτάνει σε φανάρι και ανάβει πορτοκαλί και ειλικρινά, έχουμε δει κανέναν να επιβραδύνει στο πορτοκαλί φανάρι; Εγώ βλέπω μόνο να επιταχύνουν, αυτό που είναι μετά από εντολή, δεν έχει αμέλεια μέσα του, εντολή εμπλοκής ξέρετε τι είναι; Ότι δεν θα πας στο σπίτι σου το απόγευμα, θα ζήσει η οικογένεια σου την κατάρα της απώλειας της αγκαλιάς. Δεν θα σε αγκαλιάσει ξανά κανείς. Γιατί είσαι ανόητος μάγκας».

Επεσήμανε δε, πως τα θύματα είναι ηλικιών 5 έως 29 που σημαίνει ότι όταν ένας άνθρωπος νεαρός χάνει τη ζωή του ή «την καταστρέφει μένοντας ανάπηρος δεν έχει προλάβει να κάνει παιδιά. Αυτό λέγεται γενοκτονία. Υπάρχει μια χώρα που συντελείται μια γενοκτονία από τους πολίτες και δεν καταλαβαίνει ότι αυτοκτονεί εξοντώνοντας τα παιδιά της. Μπορεί να βελτιωθεί κάτι; Δεν θα βελτιωθεί, αν δεν επικεντρωθεί όλο το σύστημα, να αλλάξει κουλτούρα και την επιθετικότητα, τη μαγκιά των πολιτών που ακόμη και στις εκλογές πρέπει να σκέφτονται ποιοι είναι αυτοί που τους προσφέρουν τη μεγαλύτερη κοινωνική προσφορά προστασίας, που είναι η ζωή της οικογένειας και η υγεία της. Υπάρχει κάτι πιο σημαντικό από τη ζωή των παιδιών σου; Δεν υπάρχουν κόλπα είναι θέμα συνείδησης αυτό».

Κλείνοντας, ο κ. Μαρκουίζος σημείωσε πως στην Κρήτη κανείς δεν πρέπει να πηγαίνει πάνω από 90 χλμ. «Μέσα στις πόλεις, στα Χανιά, στον Άγιο Νικόλαο, μέσα στις γειτονιές συμβαίνει το 85% των νεκρών και των αναπήρων, με ταχύτητες κάτω από 40 χλμ. και όχι 140 χλμ. μέσα στην πόλη. Τι αντοχή έχει ένα ανθρώπινο σώμα στο χτύπημα;». 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα