Το πρώτο σύστημα χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης για τα οχήματα στις ΗΠΑ τέθηκε σε ισχύ στη Νέα Υόρκη.

Οι οδηγοί αυτοκινήτων θα πληρώνουν έως και 8,70 ευρώ την ημέρα, με διαφορετικά ποσοστά για άλλα οχήματα.

Η ζώνη κυκλοφοριακής συμφόρησης καλύπτει μια περιοχή νότια του κεντρικού πάρκου, που περιλαμβάνει γνωστές τοποθεσίες όπως το Empire State Building, την Times Square και την οικονομική περιοχή γύρω από τη Wall Street.

Το σύστημα έχει ως στόχο να διευκολύνει τα διαβόητα κυκλοφοριακά προβλήματα της Νέας Υόρκης και να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια για το δίκτυο δημόσιων μεταφορών, αλλά έχει αντιμετωπίσει αντίσταση, μεταξύ άλλων από διάσημο Νεοϋορκέζο και εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

Το τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης προωθήθηκε για πρώτη φορά από την κυβερνήτη της πολιτείας της Νέας Υόρκης, Κάθι Χότσουλ πριν από δύο χρόνια, αλλά καθυστέρησε και αναθεωρήθηκε μετά από παράπονα ορισμένων μετακινούμενων και επιχειρήσεων.

Το νέο σχέδιο αναβιώνει ένα σχέδιο που η ίδια ανέστειλε τον Ιούνιο, λέγοντας ότι υπήρχαν «πάρα πολλές απρόβλεπτες συνέπειες για τους πολίτες της Νέας Υόρκης».

Οι περισσότεροι οδηγοί θα χρεώνονται 8,70 ευρώ μία φορά την ημέρα για να εισέλθουν στη ζώνη συμφόρησης τις ώρες αιχμής και 2,80 ευρώ τις υπόλοιπες ώρες.

Τα μικρά φορτηγά και τα μη επιβατικά λεωφορεία θα πληρώνουν σχεδόν 14 ευρώ για να εισέρχονται στο Μανχάταν σε ώρες αιχμής, ενώ τα μεγαλύτερα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία θα πληρώνουν περίπου 20 δολάρια.

Η χρέωση έχει συναντήσει πολλές αντιδράσεις, μεταξύ άλλων και από τις ενώσεις οδηγών ταξί.

Αλλά η πιο προβεβλημένη αντίθεση προέρχεται από τον Τραμπ, έναν γεννημένο στη Νέα Υόρκη, ο οποίος έχει ορκιστεί να σκοτώσει το σύστημα όταν επιστρέψει στο αξίωμα αυτό το μήνα.

Οι τοπικοί Ρεπουμπλικάνοι του έχουν ήδη ζητήσει να παρέμβει.

Ο βουλευτής Mike Lawler, ο οποίος εκπροσωπεί μια προαστιακή περιφέρεια βόρεια της Νέας Υόρκης, ζήτησε από τον Trump τον Νοέμβριο να δεσμευτεί ότι «θα τερματίσει αυτή την παράλογη ταμειακή αρπαγή των τιμών συμφόρησης μια για πάντα».

Ένας δικαστής απέρριψε την Παρασκευή μια προσπάθεια της τελευταίας στιγμής από αξιωματούχους της γειτονικής πολιτείας του Νιου Τζέρσεϊ να εμποδίσουν το σύστημα με την αιτιολογία των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων στις παρακείμενες περιοχές.

Πέρυσι, η πόλη της Νέας Υόρκης ανακηρύχθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά ως η πιο πολυσύχναστη αστική περιοχή στον κόσμο, σύμφωνα με την INRIX, μια εταιρεία ανάλυσης κυκλοφοριακών δεδομένων.

Τα οχήματα στο κέντρο του Μανχάταν κινούνταν με ταχύτητα 11 mph/h (17 km/h) κατά τις πρωινές ώρες αιχμής κατά το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με την έκθεση.