Της Σοφίας Νεοφύτου
Κλειστό παραμένει το εμβληματικό Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, ενώ η γαλλική αστυνομία συνεχίζει το ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό της συμμορίας που απέσπασε οκτώ ανεκτίμητα κοσμήματα της βασιλικής συλλογής.
Περίπου εξήντα ανακριτές έχουν επιστρατευθεί για τη διαλεύκανση της υπόθεσης, η οποία εκτιμάται ότι οργανώθηκε με χειρουργική ακρίβεια από μια ομάδα έμπειρων – και πιθανώς ξένων – ληστών. Η κλοπή πολύτιμων κειμηλίων έχει πυροδοτήσει έντονη συζήτηση στη Γαλλία σχετικά με την ασφάλεια των μουσείων, την οποία ο νέος υπουργός Εσωτερικών, Λοράν Νουνιέζ, χαρακτήρισε «μεγάλο αδύναμο σημείο» της χώρας.
Οργανωμένο σχέδιο
Σύμφωνα με το γαλλικό κανάλι France24, οι δράστες έφτασαν στο μουσείο λίγο μετά το άνοιγμα των θυρών, στις 9:30 το πρωί της Κυριακής. Με τη βοήθεια μιας αναδιπλούμενης σκάλας και εξοπλισμού κοπής τζαμιών, κατάφεραν να εισέλθουν στην περίφημη Αίθουσα του Απόλλωνα, όπου εκτίθεται η βασιλική συλλογή, παραβιάζοντας τις προθήκες μέσα σε λίγα λεπτά. Η «επιχείρηση» διήρκεσε μόλις επτά λεπτά – ένας εντυπωσιακός χρόνος για μια τόσο περίπλοκη ληστεία, που δείχνει το υψηλό επίπεδο οργάνωσης των δραστών. Σύμφωνα με τα γαλλικά μέσα, η έγκαιρη αντίδραση του προσωπικού του μουσείου φαίνεται πως απέτρεψε μεγαλύτερη ζημιά, αναγκάζοντας τους ληστές να εγκαταλείψουν μέρος του εξοπλισμού τους.
Η ζωή αντιγράφει τη τέχνη ή το αντίθετο;
Ρωτώντας τον Χρήστο Μαρκογιαννάκη, συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων, εγκληματολόγο και κάτοχο του τίτλου «Ιππότης του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων» από το γαλλικό υπουργείο Πολιτισμού αν η ληστεία που σημειώθηκε στο Λούβρο έχει κάποια κοινά με τις δημοφιλείς ταινίες και σειρές όπως «Λουπέν» και «Διπλή Παγίδα», ο ίδιος σημειώνει μιλώντας στο Creta24.gr πως «εδώ μπαίνει το ερώτημα αν είναι η ζωή που αντιγράφει την τέχνη ή η τέχνη που αντιγράφει τη ζωή».
«Πράγματι το Λούβρο έχει υπάρξει το σκηνικό πολλών ταινιών και βιβλίων με κλοπές με πιο πρόσφατη τη σειρά του Netflix, Αρσέν Λουπέν, με τη κλοπή των κοσμημάτων της Μαρίας Αντουανέτας. Σε κάθε περίπτωση μία κλοπή είτε είναι κινηματογραφική ή πραγματική, έχει πάντα κάποια κοινά και κάποιες διαφορές», προσθέτει.
Πολύ απλή ληστεία
Φαίνεται πάντως πως μία τέτοια ληστεία δύσκολα θα την βλέπαμε και στη μεγάλη οθόνη, καθώς κατά τον κ. Μαρκογιαννάκη, τουλάχιστον από αυτά που γνωρίζουμε ούτε χρησιμοποιήθηκαν ακριβά τεχνολογικά μέσα για την διάρρηξη, ούτε κάτι που να προκαλεί εντυπωσιασμό. «Αν το σκεφτείτε η ληστεία ήταν πάρα πολύ απλή. Πήραν ένα γερανό, ανέβηκαν στον πρώτο όροφο, έσπασαν ένα παράθυρο, μπήκαν μέσα, απείλησαν τους φύλακες, χτύπησε ο συναγερμός, πήρα τα πολύτιμα αντικείμενα και τράπηκαν σε φυγή», εξηγεί ο συγγραφέας μιλώντας στο Creta24.gr.