Ύστερα από τη συνάντηση που πραγματοποίησε ο Φραγκίσκος Παρασύρης, Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, με τον Αθλητικό Σύλλογο Κωφών Κρήτης-Μίνωας και τη σχετική αναφορά σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία, ήρθε η απάντηση της Σοφίας Ζαχαράκη, σχετικά με τα ζητήματα για την εκπαίδευση των μαθητών με προβλήματα κώφωσης, με την Ίδρυση Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ), Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε) καθώς και μέσω του θεσμού της παράλληλης στήριξης.
Η Υπουργός Παιδείας ενημερώνει τον Βουλευτή ότι «δίνεται η δυνατότητα, κατόπιν γνωμάτευσης ΚΕΔΑΣΥ, να υποβάλουν αίτημα για παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση από εκπαιδευτικό με γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί τοποθετούνται στις σχολικές μονάδες που φοιτούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η υποστήριξη των μαθητών αυτών πραγματοποιείται εντός της σχολικής τάξης ταυτόχρονα με το μάθημα του εκάστοτε διδάσκοντα».
Επιπρόσθετα, τα απαιτούμενα βιβλία, ατομικά μαγνητόφωνα, ατομικά ακουστικά βαρηκοΐας και όλα τα απαραίτητα για την ειδική αγωγή και την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση παρέχονται δωρεάν από το κράτος.
Ειδικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το Υπουργείο αναφέρεται ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει αυξηθεί από 708 σε 3.425 εκπαιδευτικούς. «Η αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. συγκεντρώνει τα λειτουργικά κενά αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από τις αρμόδιες αποκεντρωμένες υπηρεσίες και έπειτα προβαίνει σε κατανομή αυτών των κενών σύμφωνα με τις υφιστάμενες πιστώσεις των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ με τους περιορισμούς που έχουν (πχ η χρηματοδότηση στα προγράμματα ΠΕΠ είναι ανά ΠΔΕ). Η κατανομή εγκρίνεται με εγκριτική πράξη Υπουργού και κατόπιν ακολουθεί η ροή των προσλήψεων».
Για τα ζητήματα επαγγελματικής κατάρτισης ο Φραγκίσκος Παρασύρης ενημερώθηκε πως λειτουργούν δύο (2) Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) για ΑμεΑ αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α: α) Σ.Α.Ε.Κ. ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ στην Περιφέρεια Αττικής και β) Σ.Α.Ε.Κ. ΠΥΛΑΙΑΣ-ΧΟΡΤΙΑΤΗ στη Θεσσαλονίκη.
Για τη φοίτηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας περιορίζεται στην υπόμνηση του θεσμικού πλαισίου, σύμφωνα με το οποίο «για την εκπλήρωση της αποστολής τους, τα Α.Ε.Ι. οργανώνονται και λειτουργούν με κανόνες και πρακτικές που διασφαλίζουν την τήρηση και προάσπιση ιδίως των αρχών: (…) η) (…) της μη διάκρισης, του καθολικού σχεδιασμού σε κάθε τομέα της αρμοδιότητας ή δραστηριοποίησής τους προκειμένου να διασφαλίζουν (…) και τους φοιτητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την προσβασιμότητα των υποδομών, των υπηρεσιών, φυσικών και ψηφιακών, του εξοπλισμού και του εκπαιδευτικού υλικού. (…)».
«Σε μια κοινωνία δίκαιη και συμπεριληπτική τα ζητήματα των Ατόμων με Αναπηρία, αποτελούν μια διαρκή και απαιτητική άσκηση στο επίπεδο της κυβερνητικής πολιτικής. Από την απάντηση της Υπουργού Παιδείας, αντιλαμβανόμαστε πως και στο θέμα των κωφών ή βαρήκοων συμπολιτών μας, το Υπουργείο περιορίζεται στα απολύτως βασικά. Τα προβλήματα για τους κωφούς είναι πολλά. Ειδικά για τον τομέα της εκπαίδευσης των νέων παιδιών, μαθητών και φοιτητών, θα περιμέναμε μια απάντηση σαφώς πιο οραματική και ευρύτερη», δήλωσε ο Φραγκίσκος Παρασύρης.