«Τονίζω, αρχικά, προς πάσα κατεύθυνση ότι για το ΠΑΣΟΚ, αλλά και για εμένα προσωπικά ως Βουλευτή Ηρακλείου, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αποτελεί τη βασική συνιστώσα για την αναπτυξιακή πορεία του νησιού. Οφείλω, όμως, να επισημάνω πως είναι καλές οι φιέστες και τα πανηγύρια. Είναι πολιτικά εκμεταλλεύσιμες οι αλλεπάλληλες υπουργικές εξαγγελίες, αλλά την ίδια στιγμή η αλήθεια είναι εδώ και είναι αποτυπωμένη στις σελίδες της σύμβασης που καλείται να επικυρώσει σήμερα η βουλή» τόνισε ο Φραγκίσκος Παρασύρης ξεκινώντας την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, χαρακτήρισε βαθιά απογοητευμένη και τραυματισμένη την κοινωνία της Κρήτης από την αναμονή αυτού του έργου, από τις καθυστερήσεις που από το 2015 επί ημερών κ. Σπίρτζη δεν δημοπρατήθηκε ούτε ένα χιλιόμετρο νέου δρόμου εν αναμονή υποτίθεται του ολοκληρωμένου έργου, από τις ακυρώσεις συμβάσεων, από τα μπρος πίσω της Πολιτείας με τις αλλεπάλληλες εξαγγελίες και υποσχέσεις, τους δεκάδες θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς κάθε χρόνο.
«Η κυβέρνηση εργαλειοποιεί, ουσιαστικά, την προσμονή, την αγωνία, την ανάγκη του Κρητικού λαού και όλων μας για να μας περάσει ένα έργο με πλείστα σημεία αιχμής. Αυτό είναι, δυστυχώς, το εξοντωτικό δίλλημα της κυβέρνησης στην κοινωνία της Κρήτης. Ένα μοτίβο σταθερό, απειλητικό πάντα, με κοινωνικούς αυτοματισμούς, με απαξίωση δημόσιων δομών και υποδομών που να οδηγεί σε απελπισία τον κόσμο κι έτοιμο να δεχθεί τα πάντα. Ένα μοτίβο, το οποίο το βλέπουμε να επαναλαμβάνεται σε όλα τα πεδία πολιτικής και δυστυχώς σας αντιπροσωπεύει, είναι το σύστημα διακυβέρνησής σας».
Τα «αγκάθια» της σύμβασης
«Κάτω από την ανάγκη αυτή, θα πρέπει να ανεχτούμε όλοι, τα διπλά διόδια, τη διχοτόμηση πόλεων, την κολοβή εκτέλεση σημαντικών έργων και την έλλειψη μελετών αντιπλημμυρικών έργων όπως γίνεται στο Καστέλι και τρέχουμε την τελευταία στιγμή. Και βέβαια την παράδοση-δωρεά στον ιδιώτη 60 και πλέον χιλιομέτρων δημόσιου δρόμου, ο οποίος είναι τετράϊχνος με στηθαίο και είναι ήδη κατασκευασμένος. Το τμήμα Λινοπεράματα Χερσόνησος έχει χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια, τα συνολικά 60 χιλ είναι πάνω από το 1/3 του έργου, το οποίο το δίνουμε δώρο στον παραχωρησιούχο. Και το χειρότερο, στο τμήμα Λινοπεράματα Νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου, έλλειψη μέσου σταθερής τροχιάς προς και αγωγού μεταφοράς καυσίμων στο νέο αεροδρόμιο θα καταστήσουν το εν λόγω τμήμα του ΒΟΑΚ αδιαπέραστο από την κυκλοφορία». […] «Την ίδια στιγμή αποκλείεται ο κόμβος του αεροδρομίου από την απαλλαγή των διοδίων, ενώ τίθεται το ερώτημα αν ο κόμβος Καρτερού, η σήραγγα του «Κακού Όρους» και ο ανισόπεδος κόμβος της Ανώπολης συμπεριλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης και αν παραλείπεται η σύνδεση με τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή της Κρήτης αλλά και τη ΒΙΠΕ στη Φοινικιά».
Για τη διχοτόμηση του Ηρακλείου και του Γαζίου
«Εκεί που άλλοι σχεδιάζουν έξυπνες πόλεις, ο ΒΟΑΚ διχοτομεί το Ηράκλειο και το Γάζι. Οι προσφυγές των συγκεκριμένων δήμων στο Συμβούλιο της Επικρατείας είναι ισχυρές και σίγουρα, όπως αναδείχθηκε και χθες στην επιτροπή κατά την ακρόαση των φορέων, έχουν και βάση και ουσία.
Επιμένετε σε ένα λάθος. Δεν φαίνεστε διατεθειμένος να άρετε τη διχοτόμηση του ενιαίου πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου-Γαζίου, και δεν λέτε κουβέντα για την πραγματική παράκαμψή τους, με υπογειοποίηση του άξονα ή διαμόρφωση μίας ευρείας (νότιας) παράκαμψης αυτών, τουλάχιστον από τον ανισόπεδο κόμβο Γαζίου έως τον ανισόπεδο κόμβο Κατσαμπά», ανέφερε με έμφαση στον παριστάμενο Υπουργό, κατηγορώντας τον πως σφραγίζει και υπογράφει την πολεοδομική και αναπτυξιακή ανακοπή της πόλης του Ηρακλείου και του Γαζίου.
Για τον αποκλεισμό της Σητείας
«Εκεί που σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι γεφυρώνουν χάσματα, ο ΒΟΑΚ ακρωτηριάζει την ανατολική Κρήτη. Πάγια θέση και της Περιφέρειας Κρήτης και των Δήμων και της κοινωνίας παραμένει η βούληση να φτάσει ο δρόμος μέχρι τη Σητεία».
Για την απαλλαγή από τα διόδια
Αφού τέθηκε αρνητικός στην επιβολή του συγκεκριμένου συστήματος διοδίων, ο Φραγκίσκος Παρασύρης, ζήτησε την εξαίρεση των αστικών μετακινήσεων, των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, των μακρόχρονια ανέργων, των ευάλωτων, των μόνιμων κατοίκων που αναγκάζονται καθημερινά να κινούνται επί του ΒΟΑΚ, διότι λειτουργεί ως περιφερειακός και μοναδικός δρόμος. Ανέδειξε, επίσης, το ζήτημα της μετακίνησης εμπορικών, εταιρικών και δημοτικών οχημάτων, αλλά και το γεγονός ότι θα μπουν σταθμοί διοδίων στις εισόδους και εξόδους του Ηρακλείου και του Γαζίου, χωρίς να γνωρίζουμε ποιες αλλαγές θα γίνουν σε αυτά τα τμήματα του δρόμου.