Ο Λάντο Νόρις είναι ο 35ος παγκόσμιος πρωταθλητής της Ιστορίας της Formula 1! Ο Βρετανός της McLaren εξασφάλισε τον παρθενικό τίτλο της καριέρας του τερματίζοντας τρίτος στο Άμπου Ντάμπι, πίσω από τον νικητή Μαξ Φερστάπεν (που πήρε την 8η φετινή του νίκη) και τον Όσκαρ Πιάστρι.
Αυτή τη φορά η McLaren και ο Λάντο Νόρις τα έκαναν όλα σωστά. Ο Βρετανός δεν έκανε ούτε ένα οδηγικό ή στρατηγικό λάθος στο GP του Άμπου Ντάμπι, 24ο και τελευταίο φετινό αγώνα της Formula 1, και εξασφάλισε την πολύτιμη 3η θέση που χρειαζόταν για να σφραγίσει το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του.
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε τον αγώνα της Γιάς Μαρίνα, σε μια στρατηγική μάχη με τον Όσκαρ Πιάστρι, και έφτασε μόλις 2 βαθμούς από τη συγκλονιστή ανατροπή που επιχείρησε για τον τίτλο το Φθινόπωρο – έχοντας μείνει 104 βαθμούς πίσω από την κορυφή του πρωταθλήματος στο τέλος Αυγούστου.
Σε έναν τελικό όπου δεν υπήρξε κανένα συγκλονιστικό απρόοπτο, ο Φερστάπεν κράτησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση από τον Νόρις. Όμως, στον πρώτο γύρο, παρότι είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα έναντι της μέσης των άλλων πρωτοπόρων, ο Πιάστρι έκανε μια εκπληκτική και γενναία κίνηση για να περάσει τον Νόρις από την εξωτερική – και έτσι να πάρει τη 2η θέση από τον Βρετανό.
Ο Νόρις έκτοτε για το πρώτο μισό του αγώνα απειλήθηκε από τον Σαρλ Λεκλέρ, καθώς η Ferrari είχε απρόσμενα εντυπωσιακό ρυθμό. Αλλά στο δεύτερο μισό ο Βρετανός -αφότου πέρασε τον Γιούκι Τσουνόντα που καθυστέρησε το πρώτο πιτ-στοπ του- απέναντι στην παράτολμη άμυνα του Ιάπωνα, κατάφερε να απαλλαχθεί από την πίεση του Μονεγάσκου και να φτάσει, αλάνθαστος, στο πρωτάθλημα.
Πώς εξελίχθηκε ο αγώνας
Μετά τον πρώτο γύρο, με τον Πιάστρι πίσω του αντί του Νόρις, τα σενάρια τακτικής καθυστέρησης του Φερστάπεν εξαφανίστηκαν. Η απόφαση της McLaren να ξεκινήσει τον Πιάστρι με τη σκληρή γόμα άνοιξε τη στρατηγική ανάμεσα στους τρεις πρωτοπόρους, καθώς ήταν πια δεδομένο ότι ο Αυστραλός θα πήγαινε μακριά το πρώτο stint του
Ο Νόρις, αφού άντεξε την αρχική πίεση του Λεκλέρ με τη βοήθεια του DRS, ακολούθησε νωρίς τον Μονεγάσκο στα πιτς για να καλυφθεί στρατηγικά από τη Ferrari και να διασφαλίσει την 3η θέση. Ο Ράσελ με τη Mercedes βρισκόταν ήδη μακριά, καθώς είχε πέσει 6ος στην εκκίνηση και η W16 δεν είναι το ρυθμό αγώνα να κυνηγήσει το βάθρο.
Αυτό τον τοποθέτησε μέσα σε πυκνή κίνηση, όμως αντέδρασε άψογα: πέρασε γρήγορα τους Αντονέλι και Άλμπον, ενώ με μια αποφασιστική κίνηση πέρασε ταυτόχρονα τους Λόσον και Στρολ στην έξοδο της Στροφής 6, εξουδετερώνοντας το χαμένο χρόνο πίσω από τους οδηγούς που δεν είχαν κάνει ακόμα πιτ-στοπ.
Στη συνέχεια, ο Γιούκι Τσουνόντα αποδείχθηκε το επόμενο εμπόδιο. Με την εντολή από τον μηχανικό του να κάνει ό,τι μπορεί για να καθυστερήσει τον Νόρις, αμύνθηκε πολύ “επιθετικά” στην ευθεία μεταξύ στροφής 5 και 6, αναγκάζοντας τον Νόρις να βγει εκτός πίστας κατά την ολοκλήρωση της προσπέρασης. Η έξοδος από την πίστα του Βρετανού δεν τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες, όχι όμως και οι αμυντικοί ελιγμοί του Ιάπωνα -που δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων.
Όταν ο Νόρις απελευθερώθηκε από την κίνηση, άρχισε να χτίζει ξανά διαφορά ασφάλειας, καθώς ο ρυθμός του Λεκλέρ άρχισε να πέφτει. Όταν ο Μονεγάσκος επιχείρησε και δεύτερη στάση στα πιτς, ο Νόρις τον ακολούθησε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 40ό γύρο για να καλυφθεί και πάλι από τον Μονεγάσκο.
Ο Λεκλέρ, ωστόσο, βγήκε στην πίστα πίσω από τον Ράσελ, που συνέχιζε με στρατηγική μίας στάσης στα πιτς, επιτρέποντας στον Νόρις να διατηρήσει χωρίς προβλήματα την τρίτη θέση. Ο ρυθμός του Λεκλέρ με τη φρέσκια μέση γόμα στιγμιαία ήταν απειλητικός, όμως ο Νόρις απάντησε, κράτησε τη διαφορά κοντά στα τέσσερα δευτερόλεπτα και στη συνέχεια είδε το προβάδισμα του να αυξάνεται, καθώς τα ελαστικά της Ferrari έσβηναν στους τελευταίους γύρους.
Ο Βρετανός μάλιστα πλησίασε τον Πιάστρι στα τρία δευτερόλεπτα πριν του ζητηθεί να κατεβάσει ρυθμό για να αποφύγει περιττά ρίσκα. Πίσω τους, ο Λεκλέρ τερμάτισε 25 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ράσελ, ο οποίος υπέφερε από έντονη φθορά έπειτα από 44 γύρους στη σκληρή γόμα.
Στη μάχη της κορυφής, ο Φερστάπεν έκανε το πρώτο του πιτ-στοπ πολύ μετά τους Νόρις, Λεκλέρ, αλλά δεν απειλήθηκε από τους δύο καθώς είχε ήδη ανοίξει σημαντική διαφορά.
Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα αρκετά πίσω από τον Πιάστρι, ο οποίος συνειδητοποίησε ότι δεν υπήρξε το παράθυρο του overcut και απλά καθυστέρησε το πιτ-στοπ του με την ελπίδα ενός οχήματος ασφαλείας.
Αυτό ποτέ δεν ήρθε, ο Αυστραλός είδε την απόστασή του από τον Φερστάπεν να εκμηδενίζεται και εντέλει δέχθηκε την προσπέραση από τον Ολλανδό για τη νίκη – πριν εντέλει ο Πιάστρι μπει για το πιτ-στοπ του (μιας και είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα) στος 41ο γύρο. Με τη φρέσκια του μέση γόμα επιχείρησε να μειώσει την απόσυταση, αλλά ο ρυθμός του Ολλανδού -αν και με τη φθαρμένη σκληρή γόμα- ήταν αρκετός ώστε να κρατήσει μια διαφορά ασφαλείας μέχρι τέλους.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ακολούθησε 18 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ράσελ, στην 6η θέση που του χάρισε τη 10η της βαθμολογίας και μαζί την 7η θέση στους κατασκευαστές για την Aston, περνώντας τη Haas. Ο Εστεμπάν Οκόν τερμάτισε έβδομος, χάρη σε ένα καθοριστικό προσπέρασμα στη στροφή 9 στον Λιούις Χάμιλτον – που τον είχε περάσει προσωρινά στη στροφή 6.
Ο Χάμιλτον, παρά τον αποκλεισμό του στο Q1, ανέκαμψε με στρατηγική δύο pit stops και έκλεισε την πρώτη του, δύσκολη χρονιά στη Ferrari με μια όγδοη θέση. Πιο πίσω οι Στρολ και Μπέαρμαν τερμάτισαν ένατος και δέκατος αντίστοιχα στην πίστα, αλλά και οι δύο δέχθηκαν ποινή πέντε δευτερολέπτων για αλλαγές πορείας πάνω από το επιτρεπτό όριο στη μεταξύ τους μάχη. Αυτό προώθησε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ στην ένατη θέση, με τον Στρολ να κατατάσσεται τελικά δέκατος, μπροστά από τον Γκάμπριελ Μπορτολέτο.
πηγή: sport24.gr


