Εστίαση – Ηράκλειο: Καταστήματα sold out για το Πάσχα με αλλαγές στα μενού λόγω ακρίβειας

Πρέπει να διαβάσετε

Αυξημένη είναι η ζήτηση για ένα… τραπέζι τις ημέρες του Πάσχα στα καταστήματα εστίασης στο Ηράκλειο. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Creta24, η Πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης του Νομού Ηρακλείου Μαρία Αντωνακάκη, οι κρατήσεις είναι αυξημένες εδώ και μέρες, τόσο από ντόπιους όσο όμως και από ξένους επισκέπτες, κάτι που αναμένεται να δώσει «ανάσα» στους επαγγελματίες του κλάδου.

«Οι προσδοκίες των εστιατόρων για τις γιορτές του Πάσχα είναι συνήθως αρκετά υψηλές και οι πελάτες προτιμούν την παραδοσιακή κρητική κουζίνα. Οι εστιατορικοί ιδιοκτήτες περιμένουν ότι θα υπάρξει αύξηση της κίνησης στα εστιατόριά τους κατά τις γιορτές του Πάσχα, με δεδομένου ότι ήδη έχουμε μεγάλο αριθμό κρατήσεων και τα περισσότερα μαγαζιά είναι sold out εδώ και πολλές μέρες, από ντόπιους αλλά και ξένους επισκέπτες».

Αναπροσαρμογές στα μενού λόγω ακρίβειας

Η ακρίβεια των πρώτων υλών και το αυξημένο ενεργειακό κόστος, οδήγησαν τους επιχειρηματίες εστίασης σε αναπροσαρμογές των μενού, αναζητώντας υλικά σε πιο προσιτές τιμές.

«Ορισμένοι εστιάτορες έχουν κάνει αναπροσαρμογές λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων. Οι αντιδράσεις στις τιμές των προϊόντων στην αγορά έχουν ένα άμεσο αντίκτυπο στους επιχειρηματίες του φαγητού, καθώς η αύξηση των τιμών επηρεάζει όλη την αλυσίδα εφοδιασμού τους. Για να αντιμετωπίσουν αυτήν την αύξηση των τιμών, πολλοί εστιάτορες έχουν αναζητήσει πιο αποδοτικούς τρόπους αγοράς προϊόντων, συνεργαζόμενοι με τους προμηθευτές τους για να μειώσουν το κόστος των προμηθειών. Επίσης, έχουν προσαρμόσει το μενού τους για να προσφέρουν περισσότερα πιάτα από προσιτότερα υλικά ή πιάτα που περιλαμβάνουν λιγότερο ακριβά», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Αντωνακάκη.

Η Πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης στο νομό Ηρακλείου, Μαρία Αντωνακάκη

Εστίαση: Πάσχα με μειωμένο προσωπικό

Η έλλειψη προσωπικού στο κλάδο της εστίασης παραμένει «αγκάθι» για τους επιχειρηματίες, οποίοι αναζητούν λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος, τόσο για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο ενόψει Πάσχα, όσο όμως ενόψει και της αύξησης των τουριστικών ροών.

«Κάποιες από τις αιτίες αυτής της έλλειψης προσωπικού είναι: Η ανταγωνιστική φύση του κλάδου της εστίασης. Το προσωπικό εργάζεται σε ορισμένους από τους πιο δυνατούς κλάδους της οικονομίας, και ο ανταγωνισμός μπορεί να οδηγήσει σε υψηλές προσδοκίες από τους εργαζόμενους σχετικά με τον μισθό και τις συνθήκες εργασίας τους. Η εργασία στον κλάδο της εστίασης μπορεί να είναι φυσικά απαιτητική και απαιτεί υψηλό επίπεδο ενέργειας και δεξιοτήτων. Η κορεσμένη αγορά εργασίας και η έλλειψη κατάρτισης στον κλάδο της εστίασης οδηγούν τους εργαζόμενους να  επιλέγουν άλλους κλάδους εργασίας υπό άλλες συνθήκες. Για να αντιμετωπίσουν αυτήν την έλλειψη προσωπικού, πολλά εστιατόρια έχουν αναζητήσει διάφορες λύσεις. Μερικά εστιατόρια έχουν αυξήσει τους μισθούς τους ή έχουν προσφέρει άλλα κίνητρα για να προσελκύσουν και να κρατήσουν εργαζόμενους. Άλλοι έχουν αυτοματοποιήσει ορισμένα καθήκοντα στο εστιατόριο».

Σε κάθε περίπτωση οι επαγγελματίες από τον κλάδο της εστίασης εμφανίζονται αισιόδοξοι ενόψει καλοκαιριού, προσδοκώντας περαιτέρω αύξηση της κίνησης.

«Οι προσδοκίες των καταστηματαρχών εστίασης για την τουριστική σεζόν είναι συνήθως οι εξής: Αύξηση του αριθμού των τουριστών. Οι καταστηματάρχες επιθυμούν μεγαλύτερο αριθμό τουριστών, καθώς αυτό συνήθως σημαίνει αύξηση των εσόδων και αύξηση της διάρκειας της τουριστικής σεζόν. Πολλοί καταστηματάρχες επιθυμούν μια πιο μακρά τουριστική σεζόν, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των εσόδων και στη μείωση της ανεργίας», επεσήμανε η κ. Αντωνακάκη.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα