Έρευνα: Προτεραιότητα οι εμπειρίες για τους σύγχρονους καταναλωτές

Πρέπει να διαβάσετε

Η ευρεία στροφή των καταναλωτών προς τις εμπειρίες είναι γνωστή και αποδεδειγμένη κατά την τελευταία πενταετία. Αυτός ο προσανατολισμός αποκαλύπτεται και σε πρόσφατη έρευνα της Arival και της Phocuswright, σε περισσότερους από 8.000 ταξιδιώτες παγκοσμίως, σύμφωνα με την οποία το 58% των ταξιδιωτών της γενιάς Z και των Millennials δηλώνουν ότι δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες τους για εμπειρίες, έναντι των αγαθών. Για τους εύπορους ταξιδιώτες δε, με ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού 150.000 δολάρια και άνω, η προτίμηση αυτή ανεβαίνει στο 68%.

Τι σημαίνει όμως αυτό για την ευρύτερη ταξιδιωτική βιομηχανία; Η τάση των εμπειριών τροφοδοτεί μια ισχυρή “αναζωπύρωση” των εκδρομών και των δραστηριοτήτων (σημειώστε την αύξηση των ακαθάριστων κρατήσεων της Viator κατά 179% για το τρίτο τρίμηνο του 202,2 σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019). Οδηγεί επίσης -εν μέρει- σε μια αξιοσημείωτη στροφή προς τις εμπειρίες μικρών ομάδων και τις ιδιωτικές ξεναγήσεις, έναντι της αγοράς μεμονωμένων εισιτηρίων για αξιοθέατα.

Η βαρύτητα στις δραστηριότητες οδηγεί σε εκ των προτέρων κρατήσεις

Ιστορικά, οι ταξιδιώτες κλείνουν τις περισσότερες εκδρομές και δραστηριότητες, είτε στον προορισμό τους, είτε πιο κοντά στην αναχώρηση, αλλά αφού έχουν οργανώσει τη μεταφορά και τη διαμονή τους.

Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι το “παράθυρο” κράτησης συσχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την αντιλαμβανόμενη σημασία μιας συγκεκριμένης εκδρομής ή δραστηριότητας για τον ταξιδιώτη και το ταξίδι του. Οι ταξιδιώτες που δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα σε μια συγκεκριμένη εμπειρία είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση νωρίτερα.

Οι κρατήσεις για εκδηλώσεις τεχνών και οι για αθλητικές εκδηλώσεις τείνουν να γίνονται εκ των προτέρων, ενώ οι εκδρομές και τα εισιτήρια μουσείων είναι πολύ πιο πιθανό να κλείνονται πολύ πιο κοντά στην ημέρα της εκάστοτε δραστηριότητας. Αυτό συσχετίζεται άμεσα με την αντιλαμβανόμενη σημασία της συγκεκριμένης δραστηριότητας  για τον ταξιδιώτη.

Κάποιος που ακολουθεί έναν μουσικό καλλιτέχνη ή μια αθλητική ομάδα θα οργανώσει το ταξίδι του γύρω από αυτό το γεγονός, ενώ ένας ταξιδιώτης αναψυχής μπορεί να κλείσει μια ξενάγηση ή να αποφασίσει να επισκεφθεί ένα μουσείο την τελευταία στιγμή.

Gen Z και Millennials έχουν διαφορετικές προτεραιότητες

Οι νεότεροι ταξιδιώτες, ωστόσο, φαίνεται να υιοθετούν διαφορετική προσέγγιση στον προγραμματισμό του ταξιδιού και στο πώς και πότε κάνουν κράτηση. Η μετατόπιση αυτή οφείλεται στις εμπειρίες.

Οι ταξιδιώτες 55 ετών και άνω (οι μεγαλύτεροι Gen-X και Boomers) σχεδιάζουν τις εκδρομές και τις δραστηριότητές τους σύμφωνα με τα ιστορικά πρότυπα. Οι περισσότεροι κλείνουν τις εμπειρίες, είτε στον προορισμό του ταξιδιού τους, είτε πριν από την αναχώρηση, αλλά μετά τη διευθέτηση των άλλων στοιχείων.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες, 18 έως 54 ετών (αλλά κυρίως οι Gen-Z και οι Millennials), παρουσιάζουν μια δραματική αλλαγή στο πότε κάνουν κράτηση εμπειριών και δραστηριοτήτων. Περισσότεροι από επτά στους 10 δηλώνουν ότι προγραμματίζουν τις περιηγήσεις και τις δραστηριότητές τους ταυτόχρονα με ή πριν από την κράτηση για μεταφορά  και διαμονή.

Οι εμπειρίες θα καθοδηγήσουν τον ταξιδιωτικό προγραμματισμό

Αυτή η μετατόπιση είναι αξιοσημείωτη και έχει σημαντικές επιπτώσεις για τους υπεύθυνους μάρκετινγκ προορισμών, τους παρόχους καταλυμάτων, τα ταξιδιωτικά γραφεία, τους OTA και σχεδόν κάθε οργανισμό που εμπλέκεται στην έμπνευση, τον προγραμματισμό και την κράτηση ταξιδιών.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες θέτουν τις εμπειρίες στο επίκεντρο. Τα πράγματα που επιθυμούν να κάνουν θα έχουν όλο και περισσότερο κεντρικό ρόλο στην απόφαση για τον προορισμό και τον συνολικό σχεδιασμό του ταξιδιού. Οι ταξιδιωτικές μάρκες και οι προορισμοί που πρωτοστατούν στις εμπειρίες θα είναι σε καλύτερη θέση για να κερδίσουν τους ταξιδιώτες του σήμερα και, ιδιαίτερα, του αύριο.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα