Τετάρτη, 23 Απριλίου, 2025
18.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Επιστολή Κουκιαδάκη σε Καλοκαιρινό για τον ΒΟΑΚ

Πρέπει να διαβάσετε

Την ανησυχία του για την πορεία των έργων του ΒΟΑΚ εκφράζει με επιστολή του προς τον Δήμαρχο Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό ο πρώην αυτοδιοικητικός Ευριπίδης Κουκιαδάκης.

Ο κ. Κουκιαδάκης χαρακτηρίζει «αντίδωρα» τις πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών από το Ηράκλειο, αναφέρει πως στόχο έχουν «να διαμορφώσει τις αναγκαίες συνθήκες για την   παραίτηση των Δήμων Ηρακλείου και  Μαλεβιζίου  από τις αιτήσεις ακυρώσεως που άσκησαν» και τονίζει πως δεν πρέπει να γίνει καμία υπαναχώρηση.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Κουκιαδάκη:

«κ. Δήμαρχε,       

Όπως γνωρίζετε παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον, ως πολίτης πλέον,  την πορεία των μεγάλων έργων της Κρήτης, του  Ηρακλείου και αυτονόητα του Δήμου της καταγωγής μου, ενώ με την ιδιότητα αυτή εκφράζω τις απόψεις και τις ανησυχίες μου για τα μεγάλα προβλήματα της Κρήτης και του Ηρακλείου, για τα οποία  μου δώσατε την ευκαιρία  να σας  ενημερώσω λεπτομερώς, πριν αλλά και αμέσως μετά την εκλογή σας,  στην οποία όπως γνωρίζετε συνέβαλα τουλάχιστον με την προσωπική μου ψήφο και τις όποιες προτάσεις  έθεσα υπόψη σας, τις περισσότερες των οποίων αποδεχθήκατε ανεπιφύλακτα.

Αφού σας ευχαριστήσω για τον πολύτιμο  χρόνο που σας «κλέβω» για να εκφράσω  τους φόβους μου για τα ΑΝΤΙΔΩΡΑ» που προσέφερε στην πόλη ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στο Ηράκλειο, για να διαμορφώσει τις αναγκαίες συνθήκες για την   παραίτηση των Δήμων Ηρακλείου και  Μαλεβυζίου  από τις αιτήσεις ακυρώσεως που άσκησαν, με ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων στο Συμβούλιο της   Επικρατείας, τις οποίες  όχι μόνον  υιοθετήσατε αλλά και  βελτιώσατε   με την κατάθεση πρόσθετων λόγων ακυρώσεως, οι οποίοι υποστηρίχτηκαν με πλήρως τεκμηριωμένη Τεχνική Έκθεση   την οποία συνέταξε, εγνωσμένου κύρους μελετητής ο οποίος είχε επιλέξει, ως βέλτιστη  λύση για την παράκαμψη της πόλης την κατασκευή  διπλών  σηράγγων νότια του ΒΟΑΚ, ενώ με απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής ανετέθη σε εξειδικευμένο δικηγορικό γραφείο των Αθηνών η υποστήριξη της Αιτήσεως  και των Πρόσθετων λόγων, για την Ακύρωση της Περιβαλλοντικής Μελέτης της  υποτιθέμενης παράκαμψης των πόλεων της Κρήτης.

Με την πρωτοβουλία σας αυτή,   αποδείξατε εμπράκτως το πραγματικό σας   ενδιαφέρον για την  προστασία της πόλης  και της ευρύτερης περιοχής χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι άλλαξε στο διάστημα που μεσολάβησε από τότε ως την πρόσφατη «κλειστή» συνάντηση σας με τον κ. Ταχιάο όμως,  οι  δηλώσεις του κ. Υπουργού, οι  οποίες ήταν αναμενόμενες,  επιβεβαίωσαν  απλώς την προειλημμένη απόφαση της Κυβέρνησης να «στρίψει  δια του αρραβώνος», την ανέξοδη και χωρίς καμία εγγύηση υπόσχεση της  άνευ διοδίων διέλευσης   από την οριστικά διχοτομημένη πόλη. Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε ότι  η υπόσχεση αυτή πρέπει να   συμπεριληφθεί στους  όρους  της Περιβαλλοντικής Μελέτης  και της σύμβασης παραχώρησης, διαφορετικά δεν δεσμεύει την ανάδοχο εταιρεία, όπως  άλλωστε έγινε  σε  ανάλογες  περιπτώσεις σε δήμους της Αττικής, οι οποίοι αντέδρασαν ετεροχρονισμένα και ατύχησαν. Μετά ταύτα   οι αισιόδοξες   δηλώσεις Σας    με εξέπληξαν δυσάρεστα  και  με ανησύχησαν ,  όχι μόνο γιατί δεν τις   ανέμενα, αλλά γιατί φοβάμαι ότι δυστυχώς επικράτησαν  οι απόψεις   της  « άφωνης» αυτοδιοίκησης,  με άλλοθι  την «καθυστέρηση  της υπογραφής  της σύμβασης  του έργου», λόγω της «δικαστικής διαμάχης»  του Δήμου  με την Κυβέρνηση, η οποία (διαμάχη) παρά ταύτα  απέδωσε  μέχρι σήμερα,  την κατασκευή δύο σηράγγων εξακοσίων μέτρων κάθε μία   στο «Κακό Όρος», την μελέτη και την κατασκευή των υδραυλικών έργων η έλλειψη   των οποίων θα έβαζε σε κίνδυνο την ασφάλεια της πόλης και των κατοίκων της και  την υποτυπώδη   βελτίωση κάποιων κόμβων  για  τους οποίους  δεν υπήρχε καν  πρόβλεψη και πρόθεση  αδειοδότησης τους,   ενώ,  αν οι «ελάχιστοι γραφικοί» δεν αντιδρούσαν, όπως αντέδρασαν,  δεν θα γινόταν συζήτηση,   ούτε για  «το αντίδωρο» των διοδίων, ενδεχομένως δε,  δεν θα γινόταν  δεκτή η πρόταση για την  κατασκευή της σήραγγας  στη διαδρομή προς το  νέο  υπερσύγχρονο διεθνές  αεροδρόμιο Κρήτης.   

Ο φόβος μιας  νέας προσφυγής στη Δικαιοσύνη  λειτούργησε ευεργετικά για  την προστασία  του  δάσους, με  προβλεπόμενο όμως   κόστος κατασκευής τα   εκατό εξήντα εκατομμύρια (160.000.000)  ευρώ τα οποία ορθώς διετέθησαν. Εν αντιθέσει οι προτάσεις των  Δήμων  Ηρακλείου και Μαλεβυζίου,  οι οποίες κοστολογήθηκαν  από τον Οργανισμό Ανάπτυξη Κρήτης στα  εκατό εκατομμύρια (100.000.000)  ευρώ,  με την υλοποίηση των οποίων συνενώνονται μερικώς οι  δύο  πόλεις και αποδίδονται  στη χρήση των πολιτών εκατόν  τριάντα (130)  περίπου στρέμματα ελεύθερων χώρων, αντικειμενικής αξίας πενήντα  περίπου εκατομμυρίων ευρώ, απορρίπτονται  με ευκολία με μερικά χτυπήματα στην πλάτη, αντί «πινακίου φακής» και ΒΑΡΥΤΑΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, για την οποία  ευθύνεται αποκλειστικά  η  Κυβέρνηση, η οποία εκπροσωπούμενη από  την υπαίτια  σε βαθμό κακουργήματος  ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών  για το ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ,   αρνιόταν  να συζητήσει, αλλά και   όσους αποδέχτηκαν «αμάσητη»  τη λύση που δρομολογείται,  εξ ίσου με   όσους και όποιους γνωρίζουν και σιωπούν ή  είναι  ώριμοι και πρόθυμοι  να συμβιβαστούν,  επικαλούμενοι την δήθεν καθυστέρηση του μεγαλύτερου  έργου   της Κρήτης.

Οι δύο Δήμοι,  όπως ασφαλώς γνωρίζετε, ταυτόχρονα  με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη,  διακήρυξαν την αδιαπραγμάτευτη βούληση τους να διευκολύνουν την πρόοδο  του έργου, διατράνωσαν την απαίτηση τους για την έγκαιρη, ασφαλή,  αξιόπιστη και λειτουργική  ολοκλήρωση του,   γι αυτό και δεν κατέθεσαν, αίτηση αναστολής εκτελέσεως ,  έτσι,   η υπογραφή της σύμβασης   παραχώρησης θα  μπορούσε να έχει ήδη υπογραφεί εκκρεμούσης της Αιτήσεως Ακυρώσεως, για την οποία θα μπορούσε  να είχε  εκδοθεί προ πολλού  αμετάκλητη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, αν το Υπουργείο Υποδομών  δεν «πετούσε  τη  μπάλα στην εξέδρα».

Δηλαδή, ενώ οι δήμοι ήταν έτοιμοι για να συζητηθούν οι αιτήσεις τους, το Υπουργείο προκάλεσε  σκοπίμως ΤΡΕΙΣ (3) ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΒΟΛΕΣ , γιατί δεν κατέθεσε τις απόψεις του, αναμένοντας  την ανάδειξη αναδόχου, η οποία δεν ήταν προαπαιτούμενο για την εκδίκαση τους, αλλά  κυρίως  γιατί δεν είχε εξασφαλίσει  τους αναγκαίους για την ανάθεση του πόρους.  

Ασφαλώς γνωρίζετε ότι,  οι προτάσεις των δύο Δήμων είναι απολύτως ρεαλιστικές και σχετικά  χαμηλού κόστους, συγκρινόμενες  με το περιβαλλοντικό, κυκλοφοριακό και  κοινωνικό  όφελος για ολόκληρη την Κρήτη.  Κανείς δεν πρότεινε την κατασκευή των δύο σηράγγων  για την οριστική παράκαμψη   τώρα, αλλά μόνο  την ΑΜΕΣΗ  ΑΝΑΘΕΣΗ ΚΑΙ  ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ  ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ  ΑΥΤΩΝ, η οποία  μάλιστα μπορούσε να είχε   ανατεθεί πολύ πριν, ώστε  να δημοπρατηθεί  πριν  την ολοκλήρωση του υπολοίπου τμήματος του έργου.

Η ενδιάμεση λύση, της μερικής ΣΤΕΓΑΣΗΣ τμημάτων του υφιστάμενου ΒΟΑΚ,  εκτός του ότι συνενώνει στα αντίστοιχα τμήματα, το νότιο με το βόρειο Ηράκλειο και εξασφαλίζει 130.000 τμ ελεύθερων χώρων, αφήνει κυρίως  ως σημαντικότερη   παρακαταθήκη μία αμιγώς αστική παρακαμπτήρια οδό,   η οποία στο μεσοδιάστημα  θα λειτουργεί ούτως ή άλλως και ως Οδικός Άξονας  χωρίς  διόδια με  παράπλευρες οδούς κατασκευασμένες  από την ανάδοχο εταιρεία. 

Το κόστος της μελέτης  για την  οριστική,  πραγματική,    παράκαμψη των πόλεων, είναι  ασήμαντο σε σχέση με το όφελος, το οποίο  είμαι βέβαιος ότι θα αναληφθεί από  το Υπουργείο, αρκεί  κάποιος να   ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα  αυτό, αλλά, ακόμη και αν αρνηθεί το υπόχρεο υπουργείο ,  μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα της Περιφέρειας Κρήτης,  η οποία οφείλει να ασχοληθεί  με το μείζον αυτό θέμα,  πριν την υπογραφή της σύμβασης  και την  οριστικοποίηση των καταστροφικών αποφάσεων της Κυβέρνησης.

Ως δημότης   του Ηρακλείου, οπαδός  του  δήμου της καταγωγής μου,  φίλος των  δημάρχων τους, αλλά  και ως  απλός ψηφοφόρος σας, έχω χρέος να σας   υπενθυμίσω  την πρόταση που  καταθέσαμε,  ως Δημοτική Παράταξη  με τον  συμβολικό τίτλο «Συν/ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ», το έτος  2020, ήτοι ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ  ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ,  η οποία  αν και έγινε δεκτή ομόφωνα  δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ,  πλην όμως εξακολουθεί να είναι αναγκαία και εξαιρετικά επείγουσα  για να  πραγματοποιηθεί το ταχύτερο,   εντός του επόμενου μηνός με πρωτοβουλία των δύο Δήμων και της Περιφέρειας για να μη χαθεί η δυνατότητα που μας παρέχεται  για διαπραγμάτευση, από την  αναμενόμενη εκδίκαση των βάσιμων,  κατά την νομική μου άποψη,  Αιτήσεων Ακυρώσεως.

Όπως σας υποσχέθηκα κατά τη διάρκεια της  μετεκλογικής  επίσκεψης  Σας  στο γραφείο μου, παραμένω  στη διάθεση  Σας για τα θέματα αυτά με τα οποία ως παράταξη   ασχοληθήκαμε συστηματικά με την αξιοποίηση εξειδικευμένων και έμπειρων  μελετητών της πόλης μας.   Οι κλειστές  συσκέψεις και   οι αμφίσημες προσεγγίσεις  δεν αρμόζουν στην αυτοδιοίκηση,  το θεσμικό  ρόλο σας  ως  πρώτου πολίτη της ιστορικής πόλης, αλλά  και στην οικογενειακή σας ιστορία  και  παράδοση,  μέρος της οποίας  παρακολούθησα δια ζώσης,  ως  νέος και άπειρος   Δημοτικός Σύμβουλος  Ηρακλείου, όπου είχα την  τύχη και την εξαιρετική τιμή  να  κάνω τα πρώτα βήματα μου στην αυτοδιοίκηση παρακολουθώντας «άφωνος» για μεγάλο χρονικό διάστημα, τον αείμνηστο πατέρα Σας, εκλεγμένος  με τον «αντίπαλο» του, τον  πρώτο εκλεγμένο  Δήμαρχο  Ηρακλείου μετά την μεταπολίτευση,  τον ασυμβίβαστο αγωνιστή  για την αποκατάσταση της  δημοκρατίας, της διεκδικητικής και  οραματικής αυτοδιοίκησης  Μανόλη Καρέλλη, που ως αντιπρόεδρος της ΚΕΔΚΕ  εισηγήθηκε την καθιέρωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων!!!  

Αν και αντίπαλοι προεκλογικά, συνεργάστηκαν αρμονικά και δημιουργικά στη συνέχεια   με αποκλειστικό  γνώμονα  το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων της.  Έτσι, οραματίστηκαν, διεκδίκησαν και έβαλαν από κοινού  τις βάσεις για την  ίδρυση  και λειτουργία  της ΔΕΥΑΗ,  η οποία αντιμετώπισε  με δανεισμό κυρίως  και την εκούσια ή  και ακούσια  συμβολή των δημοτών την επέκταση του περιορισμένου εντός των τειχών  αποχετευτικού δικτύου,  την αναζήτηση νέων πηγών ύδρευσης,  όπως   το  φράγμα Αποσελέμη,  τη   μελέτη και κατασκευή του Βιολογικού καθαρισμού στη Φοινικιά,  την κατασκευή του   Πολιτιστικού  Κέντρου, την παραχώρηση  των υπό κατάρρευση  τειχών,  την πεζοδρόμηση του συνόλου του ιστορικού κέντρου κλπ,  δίδοντας ταυτόχρονα  απόλυτη προτεραιότητα στην πολιτιστική ανάπτυξη  της πόλης,  με αιχμή το μουσικό Αύγουστο, σε μια περίοδο ισχνών  αγελάδων για τα οικονομικά    της Αυτοδιοίκησης και της χώρας, χωρίς ευρωπαϊκούς η εξασφαλισμένους  εθνικούς πόρους. 

Η  συμμετοχή όλων  των φορέων του Ηρακλείου,  των βουλευτών και των κομμάτων, αλλά και απλών πολιτών   στην προτεινόμενη ημερίδα η και διημερίδα ακόμη,   αποτελεί μονόδρομο για την   αξιόπιστη ενημέρωση των πολιτών, της Κυβέρνησης και των κομμάτων, που   θα ωφελήσει τα μέγιστα το ίδιο το έργο, αρκεί  η Κυβέρνηση να ακούσει, να κατανοήσει και να  αποδεχτεί  τα απλά και αυτονόητα, όπως με σαφήνεια αποτυπώθηκαν στην ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ, η οποία δεν έχει ούτως ή άλλως  ανακληθεί ή τροποποιηθεί με νεότερη απόφαση του νέου  Δημοτικού Συμβουλίου. Τέλος, αν κάνετε δεκτή την πρόταση αυτή, θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέρον να προηγηθεί η συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου.

Ηράκλειο  22/04/2025   

Με εκτίμηση και πολλές προσδοκίες    

Ευριπίδης Κουκιαδάκης».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα