Τα άτομα που έχουν υποβληθεί σε ενέσιμες θεραπείες προσώπου με τα λεγόμενα φίλερ ίσως αντιμετωπίζουν μικρό κίνδυνο να εμφανίσουν πρήξιμο στο πρόσωπο μετά τη λήψη του εμβολίου της Pfizer, ανακοίνωσε την Παρασκευή ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων.

Η Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του EMA αναφέρει ότι το φυλλάδιο οδηγιών του εμβολίου θα πρέπει να ενημερωθεί με νέα προειδοποίηση, τονίζει όμως ότι τα οφέλη του εμβολιασμού συνεχίζουν να υπερσταθμίζουν τον κίνδυνο.

Η σχέση των ενέσιμων θεραπειών με την εμφάνιση οιδήματος στο πρόσωπο δεν είναι αποδεδειγμένη, φαίνεται όμως πιθανή σύμφωνα με τις αναφορές που έχει δεχθεί ο οργανισμός.

Οι εν λόγω θεραπείες χρησιμοποιούνται για το γέμισμα ρυτίδων ή την αύξηση του πάχους των χειλιών. Περιέχουν ουσίες σαν τζελ που συνήθως απορροφούνται σταδιακά από τον οργανισμό, όπως για παράδειγμα το υαλουρονικό οξύ.

Έρευνα για το εμβόλιο της AstraZeneca

Ακόμα, ο ΕΜΑ ανακοίνωσε ότι ερευνά αν υπάρχει σχέση του εμβολίου της AstraZeneca με κρούσματα του σπάνιου νευρολογικού συνδρόμου Γκιγιέν-Μπαρέ.

Πρόκειται για διαταραχή στην οποία το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται στα νεύρα και προκαλεί πόνο, μούδιασμα, μυϊκή αδυναμία και δυσκολία στη βάδιση.

Το σύνδρομο, διευκρινίζει ο ΕΜΑ, είχε αναγνωριστεί ως πιθανή παρενέργεια κατά τη διαδικασία αδειοδότησης του εμβολίου της Astra.

Συστάσεις για το εμβόλιο της Johnson & Johnson

Στην ανακοίνωσή του, ο ΕΜΑ αναφέρει ακόμα ότι το φυλλάδιο οδηγιών του εμβολίου της Janssen, θυγατρικής της Johnson & Johnson, θα ενημερωθεί ώστε να συνιστά τους γιατρούς να παρακολουθούν τους λήπτες που εμφανίζουν θρομβοπενία (χαμηλά αιμοπετάλια) για τυχόν εμφάνιση θρόμων.

Το φυλλάδιο είχε ήδη ενημερωθεί ώστε να προειδοποιεί για πιθανό κίνδυνο εμφάνισης θρόμβων σε συνδυασμό με θρομβοπενία, μια σπάνια αλλά σοβαρή διαταραχή που έχει αναγνωριστεί ως πιθανή παρενέργεια και του εμβολίου της Astra.

Πηγή: in.gr