Στο «μικροσκόπιο» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ) βρίσκονται αναφορές περί εμφάνισης του συνδρόμου Guillain-Barré κατόπιν της χορήγησης του εμβολίου της AstraZeneca, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ευρωπαϊκή ρυθμιστή αρχή.

Η αρμόδια επιτροπή ασφαλείας του ΕΜΑ (PRAC) αναλύει τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα δεδομένα στο πλαίσιο της τακτικής αξιολόγησης του προφίλ ασφαλείας του εμβολίου Vaxzevria της AstraZeneca, και παράλληλα έχει ζητήσει περαιτέρω λεπτομερή στοιχεία από τη βρετανική φαρμακοβιομηχανία.

Το σύνδρομο Guillain-Barré πρόκειται για σπάνια, αυτοάνοση νευροεκφυλιστική διαταραχή· το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού επιτίθεται εναντίον των νεύρων, με αποτέλεσμα ο ασθενής να παρουσιάζει μούδιασμα και παράλυση συνήθως στα χέρια και τα πόδια.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, Παρασκευή, ο ΕΜΑ αναφέρεται παράλληλα πως έχει ενημερωθεί για περιστατικά μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας κατόπιν της χορήγησης εμβολίων, τεχνολογίας mRNA, της Pfizerκαι της Moderna.

Έχουν ζητηθεί από την Pfizer περαιτέρω στοιχεία αναφορικά με περιστατικά μυοκαρδίτιδας, ενώ ο ΕΜΑ αναφέρει πως ταυτόχρονα παρακολουθεί στενά το ενδεχόμενο εμβόλια τεχνολογίας mRNA να σχετίζονται επίσης με περιστατικά σπάνιων και ασυνήθιστων θρομβώσεων με χαμηλά αιμοπετάλια.

Η αρμόδια επιτροπή του ΕΜΑ υπογραμμίζει ότι σε αυτό το στάδιο δεν προκύπτει καμία ένδειξη ασφαλείας για τα εμβόλια τεχνολογίας mRNA. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που έχουν αναφερθεί σχετικά με θρομβώσεις.

Παράλληλα, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το σύνδρομο της θρόμβωσης και της θρομβοκυτταροπενίας θα προστεθεί ως «σημαντικός αναγνωρισμένος κίνδυνος» στο σχέδιο διαχείρισης κινδύνων για το εμβόλιο της Johnson & Johnson κατά της Covid-19.

Πηγή: cnn.gr