Ένα νέο “χαράτσι” … απειλεί τους ταξιδιώτες που αναχωρούν από το αεροδρόμιο “Ν.Καζαντζάκης”, καθώς από την 1η Νοεμβρίου 2025, έχει προταθεί να επιβληθεί το Τέλος Επιβάτη (Passenger Fee) το οποίο αντιστοιχεί σε 3 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, με προοπτική να επιβάλλεται ως και τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Αυτή την ενημέρωση παρέχει ο Διοικητής της ΥΠΑ Γεώργιος Ε. Σαουνάτσος, κατόπιν ερώτησης της βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά, προ μηνών, με θέμα τις φθορές και την αποκαρδιωτική εικόνα στους χώρους του αεροδρομίου του Ηρακλείου (δείτε εδώ).
Εν μέσω της τουριστικής σεζόν, ο διοικητής της ΥΠΑ παρέχει λεπτομερή ενημέρωση για τα σχεδόν μηδενικά – πλέον – έσοδα της Υπηρεσίας από το αεροδρόμιο “Ν.Καζαντζάκης” μέσω του Τέλους Εκσυγχρονισμού κι Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), παρ’όλο που – όπως τονίζεται – “σήμερα επωμίζεται όλες τις λειτουργικές και επενδυτικές δαπάνες (και αεροναυτιλίας) διαχείρισης του αεροδρομίου που απορρέουν από την σύμβαση Παραχώρησης”.
Παράλληλα, όπως τονίζεται απαντώντας στην βουλευτή, “τα έσοδα από Τέλη Χρήσης Αερολιμένα που καταβάλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες για τις προσφερόμενες εξυπηρετήσεις, υπηρεσίες και διευκολύνσεις κατά την προσγείωση-απογείωση και παραμονή αεροσκάφους στον αερολιμένα, δεν διατίθενται στην ΥΠΑ αλλά ενισχύουν τα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού”.
Ως εκ τούτου, “η υποχρηματοδότηση αποτελεί το δεδομένο των τελευταίων ετών για το πολύπαθο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που σηκώνει το μεγαλύτερο φορτίο των αφίξεων στην Κρήτη” – τονίζει η βουλευτής Ηρακλείου, απέναντι στα πενιχρά οικονομικά μέσα του αεροδρομίου αλλά και τις χρονοβόρες διαδικασίες του νόμου 4412/2016 περί προμηθειών.
“Υπό την προοπτική ότι η λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι θα μετατεθεί χρονικά (τέλη του 2027 αρχές 2028) για να επιλυθεί το ζήτημα της χρηματοδότησης, η ΥΠΑ έχει καταθέσει στους χρήστες του αερολιμένα, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, πρόταση ενίσχυσης των εσόδων του ΚΑΗΚ, μέσω της επιβολής Τέλους Επιβάτη (Passenger Fee). Το εν λόγω τέλος υπολογίζεται στο ύψος των € 3 ανά αναχωρούντα επιβάτη και θα επιβληθεί από 1η Νοεμβρίου 2025, έως τη θέση σε λειτουργία του ΔΑΗΚ” – αναφέρει η έγγραφη απάντηση του κ.Σαουνάτσου, με την βουλευτή να κατακεραυνώνει το ενδεχόμενο ενός ακόμη “χαρατσιού” σε βάρος των πολιτών αλλά και των ταξιδιωτών.
“Το κεντρικό κράτος για άλλη μια φορά απεκδύεται των ευθυνών του. Ενόψει της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου – πότε άραγε; – εγκαταλείπει το αεροδρόμιο “Ν.Καζαντζάκης”, στερώντας του και τους λιγοστούς πόρους του. Αντί ενίσχυσης βλέπουμε μια ύστατη προσπάθεια της ΥΠΑ να διατηρήσει ένα minimum επιπέδου στην πρώτη εικόνα που αντικρίζουν οι επισκέπτες στην Κρήτη. Η χρηματοδότηση των αναγκών του νυν αερολιμένα όχι μόνο δεν πρέπει να αποτελεί επιλογή αλλά η Κυβέρνηση οφείλει να σταθεί αντάξια των περιστάσεων και να εξασφαλίσει πόρους από τα κρατικά ταμεία για το αεροδρόμιο από το οποίο εισπράττει αλλά στο οποίο δεν αποδίδει” – σχολιάζει η κ.Βατσινά.