Δύτης 3ης ΕΜΑΚ για το αεροπορικό δυστύχημα: Πως εντοπίσαμε τους επιβάτες – Τι φάνηκε στο flight radar

Πρέπει να διαβάσετε

Μόλις 4 λεπτά διήρκεσε η πτήση του μονοκινητήριου αεροσκάφους με δύο επιβάτες, το οποίο το πρωί της Πέμπτης προσθαλασσώθηκε αναγκαστικά στην περιοχή του Κακού Όρους, αφότου ο κυβερνήτης δήλωσε «emergency».

Αστυνομία, Λιμενικό Σώμα, ΕΚΑΒ και Πυροσβεστική ενημερώθηκαν αμέσως και προτού προσεγγίσει το σκάφος του Λιμενικού τους δύο ναυαγούς, βούτηξαν στην θάλασσα για να τους σώσουν τρία άτομα της 3ης ΕΜΑΚ κι ένας αστυνομικός της Άμεσης Δράσης.

«Δίχως δεύτερη σκέψη πετάξαμε τα ρούχα μας και βουτήξαμε»

Τη διάσωση λεπτό προς λεπτό, περιέγραψε στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη ο Αξιωματικός Υπηρεσίας της 3ης ΕΜΑΚ – Πυρονόμος Μιχάλης Δαφέρμος. «Μόλις αποκτήσαμε οπτική επαφή με το αεροσκάφος, το οποίο βρισκόταν στην επιφάνεια της θάλασσας, βουτήξαμε από την όχθη της περιοχής. Εμείς έπρεπε να τρέξουμε να κρατήσουμε τους ανθρώπους στην επιφάνεια, καθώς φώναζαν βοήθεια. Δε σκεφτήκαμε κάτι άλλο. Πετάξαμε τα ρούχα μας και μπήκαμε στη θάλασσα. Κολυμπήσαμε περίπου 400 μέτρα μέχρι το αεροσκάφος, το οποίο εντωμεταξύ είχε βουλιάξει. Είχαμε όμως οπτική επαφή με τα δύο άτομα τα οποία είχαν βγει από το αεροσκάφος.»

Ευτυχώς ο καιρός ήταν σύμμαχος, χωρίς μεγάλο κυματισμό. «Τη στιγμή που εμείς πέσαμε από την όχθη στο νερό, απ’ότι μπορούσαμε να δούμε, είχε τις αισθήσεις του και ο 68χρονος. Όταν όμως εμείς προσεγγίσαμε και διασώσαμε πρώτα τον 26χρονο, ο 68χρονος δε διατηρούσε τις αισθήσεις του. Μόλις ανεβήκαμε στο σκάφος ξεκινήσαμε ΚΑΡΠΑ και συνεχίσαμε μέχρι να φτάσουμε στο λιμάνι για περίπου 10-15 λεπτά. Έπειτα ανέλαβε ο γιατρός του ΕΚΑΒ.»

«Help me, I’m done!»

Οι διασώστες έφτασαν πρώτα στον 26χρονο, ο οποίος ήταν σε κατάσταση σοκ κι είχε υποθερμία. «Μας έλεγε «help me, I’m done (=βοηθήστε με, είμαι τελειωμένος)» και ζητούσε να βρούμε το φίλο του. Τον βλέπαμε ότι δε θα κράταγε για πολύ ακόμη στην επιφάνεια της θάλασσας.» πρόσθεσε ο κ. Δαφέρμος και παράλληλα διευκρίνισε πως δεν υπήρχαν στα δύο άτομα εμφανή τραύματα.

Ο 26χρονος σύμφωνα με πληροφορίες έκανε λόγο στην κατάθεσή του για μηχανική βλάβη. Τα ακριβή αίτια της πτώσης του αεροσκάφους θα τα διερευνήσει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.

Τι φάνηκε στο flight radar

Στο μεταξύ, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας Νίκος Μακράκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης και τη Φαίη Σφακιωτάκη, σημείωσε πως οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα ολοκαίνουριο αεροσκάφος, το οποίο είχε ξεκινήσει πριν δυο μέρες από το εργοστάσιο στην Ελβετία και πήγαινε για παράδοση στην Ινδονησία, μαζί με άλλο ένα αεροσκάφος.

«Η επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων θα επιληφθεί, διότι μην ξεχνάτε ότι ίσως να υπάρξει κι ανθρώπινο λάθος. Κάτι να μην έγινε σωστά στον έλεγχο ή κάτι να ξέχασαν. Σίγουρα αυτό που προδίδει το γράφημα που εκπέμπει το μηχάνημα του αεροσκάφους και μπορούμε να δούμε στο flight radar, είναι μια απώλεια ισχύος εκεί στην περιοχή του Αρίνα στο ύψος των 1.400 ποδιών, με αποτέλεσμα να είναι και το σημείο ενδεχομένως που έδωσε emergency ο κυβερνήτης. Έκανε στροφή δεξιά για να έρθει πίσω στο αεροδρόμιο να προσγειωθεί κι από την ώρα που αρχίζει να κάνει τη στροφή χάνει ύψος και ταχύτητα. Αυτό πάει να πει ότι δεν είχε ισχύ ο κινητήρας και αναγκάστηκε να κάνει προσθαλάσσωση ο άνθρωπος. Το αεροσκάφος προσθαλασσώθηκε ακέραιο, χωρίς ωστόσο να είναι αμφίβιο, οπότε αναγκαστικά μετά άρχισε να βουλιάζει. Αυτό έγινε περίπου σε 60 δευτερόλεπτα και συνήθως σε αυτόν το χρόνο, αυτό που λέμε οι πιλότοι είναι ότι η πρώτη σου ιδέα είναι αυτή που πρέπει να κάνεις. Αν αλλάξεις γνώμη στη συνέχεια μπορεί να σκοτωθείς ή και να σκοτώσεις κόσμο.»

Σχολιάζοντας το δυστύχημα με ίδιου τύπου αεροσκάφος πριν 4 μήνες στη Νότιο Αφρική ο κ. Μακράκης σημείωσε: «Όλα τα ατυχήματα που έχουν συμβεί με αυτού του τύπου το αεροσκάφος είναι λιγοστά, αν σκεφτείτε ότι έχει παραχθεί σε πολλά αντίτυπα από το 1959 που πρωτοβγήκε. 63 χρόνια είναι στην παραγωγή. Σίγουρα αν έχει παραχθεί σε πολλά αντίτυπα θα έχει κι ατυχήματα. Το θέμα είναι αν τα ατυχήματα αυτά οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος ή σε μηχανική βλάβη.»

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα