Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Η. στο CRETA: 55 εκ. ευρώ τη σαιζόν ξοδεύουν στο Ηράκλειο οι επιβάτες της κρουαζιέρας

Πρέπει να διαβάσετε

Έχοντας προσφάτως δώσει το παρών στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Κρουαζιέρας στο Αμβούργο, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ, Μηνάς Παπαδάκης, παρουσίασε στην εκπομπή Πρώτη Θέση της Τηλεόρασης CRETA και τον Κώστα Συλιγάρδο, αναλυτικά στοιχεία για την πορεία της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο, αλλά και σε τοπικό επίπεδο. Μάλιστα, έκανε λόγο για μια συγκυρία που αποτελεί “χρυσή” ευκαιρία για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Η πρόβλεψη για το 2023 είναι ότι θα πάμε σε 31,5 εκ. επιβάτες κρουαζιέρας, ξεπερνώντας δηλαδή το 2019 που ήταν η χρονιά – ρεκόρ με 21,7 εκ. επιβάτες. Πέρυσι είχαμε 20,4 εκ. επιβάτες. Το 2024 εκτιμάται ότι θα πάμε σε 36 εκ. επιβάτες και το 2027 σε 40 εκ. Επομένως, μιλάμε για για μια εκτιμώμενη ανάπτυξη περίπου 30%, την επόμενη τετραετία” ανέφερε χαρακτηριστικά κι εξήγησε πως στην ανάπτυξη αυτή θα παίξει ρόλο η αύξηση του στόλου. “14 νέα κρουαζιερόπλοια αναμένει ο Διεθνής Σύνδεσμος Εταιρειών Κρουαζιέρας – CLIA να μπουν στο στόλο του και 44 μέχρι το 2028“.

Ηλεκτροδότηση των πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

Η ενεργειακή κάλυψη των κρουαζιεροπλοίων, επίσης σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη θα καθορίσει τις διαδρομές. “Από τα νέα πλοία το 40% θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το LNG και το 11% τη μεθανόλη. Υπάρχει πλέον μια σαφέστατη στροφή των εταιρειών κρουαζιέρας προς τη μεθανόλη ως εναλλακτικό, φιλικό προς το περιβάλλον, καύσιμο. Επίσης, όλα τα καινούρια κρουαζιερόπλοια θα μπορούν να συνδεθούν με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο της πόλης κατά τη διάρκεια ελλιμενισμού τους. Γι’ αυτό το λόγο εμείς θα υποβάλουμε αίτημα για χρηματοδότηση αυτό το φθινόπωρο και πιστεύω ότι το 2026-2027 θα είμαστε έτοιμοι, αρκετά νωρίτερα δηλαδή από το 2030 που είναι η προθεσμία.

Η μέση κατανάλωση των επιβατών κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

Ως προς το οικονομικό όφελος της κρουαζιέρας στις τοπικές κοινωνίες, ο κ. Παπαδάκης ανέφερε ότι βάσει στοιχείων, 6 στους 10 επιβάτες κρουαζιέρας πηγαίνουν την επόμενη χρονιά σε ένα προορισμό που επισκέφθηκαν πρώτη φορά μέσω κρουαζιέρας. “Πάρα πολλοί προορισμοί αναδείχθηκαν μέσα από την κρουαζιέρα“.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει στοιχείων έρευνας στο λιμάνι του Ηρακλείου, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, η μέση κατανάλωση επιβάτη είναι 165 ευρώ, έναντι 100 ευρώ περίπου που είναι ο μέσος όρος κι έναντι 85 ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. “Αυτό σημαίνει ότι τη σαιζόν οι επιβάτες της κρουαζιέρας που φθάνουν στο λιμάνι του Ηρακλείου ξοδεύουν 50-55 εκ. ευρώ” διευκρίνισε ο κ. Παπαδάκης.

Ο υπερτουρισμός κι η “χρυσή” ευκαιρία του Ηρακλείου

Αναλύοντας τους παράγοντες που θα ευνοήσουν τα επόμενα χρόνια το λιμάνι του Ηρακλείου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Η. στάθηκε στον υπερτουρισμό που έχει προκύψει σε κάποιους προορισμούς. “Ήδη κάποιοι προορισμοί έχουν ωφεληθεί από τη στροφή αυτή, δηλαδή από τους προορισμούς που θεωρούν ότι έχουν υπερτουρισμό και διώχνουν την κρουαζιέρα. Η Κέρκυρα είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς έχει πάρει home port από τη Βενετία που έχει βάλει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια τα οποία δέχεται. Είναι η χρυσή ευκαιρία για την Ελλάδα και δει για το Ηράκλειο, διότι παρουσιάζεται αυτή η μεταστροφή από τη δυτική Μεσόγειο στην ανατολική. Και το Ηράκλειο έχει στρατηγική θέση στο κέντρο της ΝΑ Μεσογείου.” Η δυναμική του Ο.Λ.Η. είναι πέντε κρουαζιερόπλοια ημερησίως, με 10.000 επιβάτες.

Οι προσδοκίες μετά την παραχώρηση του λιμένα

Ως προς την παραχώρηση του λιμένα στον Όμιλο Grimaldi, ο κ. Παπαδάκης σε επαφές που είχε στο πλαίσιο της έκθεσης στη Γερμανία, εισέπραξε ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας περιμένουν από τον Όμιλο μια φιλική αντιμετώπιση στο θέμα της τιμολογιακής πολιτικής και επενδύσεις που θα βοηθήσουν τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδάκης τόνισε πως ο ΟΛΗ είναι ένα βήμα ακόμη πιο κοντά στη διοργάνωση του Ποσειδώνια Seatrade 2025 στο Ηράκλειο.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα