Περίπου 1 στις 5 αιτήσεις συνταξιοδότησης απορρίπτονται σύμφωνα με τον εργατολόγο, Αλέξη Μητρόπουλο, ο οποίος σημειώνει πως περίπου 16.000 αιτήσεις είναι σε εκκρεμότητα με περισσότερες από τις μισές βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση για πάνω από 3 έτη.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο εργατολόγος, μιλώντας στο Mega, οι πολίτες βρίσκονται αντιμέτωποι με καθυστερήσεις, ενώ σε σχέση με τα αναδρομικά, δήλωσε: «Για πέντε χρόνια και αυτοί που έχουν προσφύγει και έπρεπε να έχουν εισπράξει τα ποσά τους, δεν τα έχουν πάρει».
Αξίζει να σημειωθεί πως τα στοιχεία του ΕΦΚΑ κάνουν λόγο για περίπου από 15.800 εκκρεμείς συντάξεις και σημαντική μείωση των καθυστερήσεων.
Πώς μπορούν να ενημερωθούν οι πολίτες
- Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, ο e-ΕΦΚΑ έχει θέσει σε λειτουργία διάφορες υπηρεσίες, οι οποίες τους διευκολύνουν σε όλα τα στάδια της συνταξιοδοτικής διαδικασίας.
Μέσω του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας, ο πολίτης μπορεί πλέον να καταθέτει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απονομή της σύνταξής του, ο υπάλληλος του φορέα μπορεί να επικοινωνεί μαζί του και να ζητάει σε ηλεκτρονική μορφή το δικαιολογητικό, που εκκρεμεί, για να συνεχίσει τη διαδικασία απονομής και ο πολίτης μπορεί να επικοινωνεί με τον υπάλληλο, προκειμένου να ενημερώνεται για την πορεία της διεκπεραίωσης του αιτήματός του.
Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι μια σύγχρονη εφαρμογή, η οποία αποτελεί το μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτών και του e-ΕΦΚΑ σε «πραγματικό χρόνο», καθώς υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής μηνυμάτων και της διαβίβασης εγγράφων.
Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας αφορά κάθε πολίτη, ο οποίος υποβάλλει το συνταξιοδοτικό αίτημά του, καθώς και τους υπαλλήλους του φορέα, που απασχολούνται με την απονομή συντάξεων και έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μια σύγχρονη εφαρμογή για την αποστολή ενημερώσεων και αιτημάτων πληροφορίας ή για την κοινοποίηση εγγράφων.
- Με το 1555
Χρήσιμες πληροφορίες μπορούν να αντλήσουν οι ασφαλισμένοι και από το Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο 1555, που είναι μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με σκοπό την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών, ενοποιώντας τα διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα, που λειτουργούσαν, μέχρι πρότινος.
Οι ασφαλισμένοι έχουν τη δυνατότητα επίσης να παρακολουθούν και να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για την πορεία του συνταξιοδοτικού αιτήματός τους, μετά την υποβολή του, από τον ιστότοπο του φορέα, επιλέγοντας από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για συνταξιούχους την ενότητα «παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης».
- Με προσωπική ενημέρωση μέσω του my.gov.gr
Ο e-ΕΦΚΑ εγκαινίασε έναν νέο, σύγχρονο τρόπο στην ενημέρωση των ασφαλισμένων, εισάγοντας την ηλεκτρονική κοινοποίηση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, μέσω της καινοτόμου Θυρίδας Πολίτη στην πλατφόρμα my.gov.gr, επιτυγχάνοντας έτσι άμεση και προσωπική ενημέρωση, απλούστευση διαδικασιών, ψηφιακή πρόσβαση, καθώς και αποδοτικότητα και οικονομία.
Σημειώνεται ότι η πρόσβαση στην ηλεκτρονική κοινοποίηση συνταξιοδοτικών αποφάσεων παρέχεται, εφόσον, κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, ζητήθηκε η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).