Την έντονη ανησυχία των κατοίκων των Κοινοτήτων που βρίσκονται στο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), από τη Γεωργιούπολη έως το Ρέθυμνο και επηρεάζονται άμεσα από την εξέλιξη του έργου στη διασταύρωση της Επισκοπής ανέδειξε ο Βουλευτής Ρεθύμνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλης Χνάρης, μέσω της Κοινοβουλευτικής παρέμβασης που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα.
Ειδικότερα, ο Βουλευτής Ρεθύμνης προέβη στην κατάθεση της εν λόγω Αναφοράς, σε συνέχεια της Ανακοίνωσης των αιρετών εκπροσώπων των κατοίκων της Δημοτικής Ενότητας Λαππαίων, των οικισμών της Δημοτικής Ενότητας Νικηφόρου Φωκά του Δήμου Ρεθύμνης, καθώς και της Ασή Γωνιάς του Δήμου Αποκορώνου.
Όπως οι κάτοικοι καταγγέλλουν: «οι πρόσφατες τεχνικές παρεμβάσεις που έγιναν – ανεπιτυχώς – με σκοπό την οδική ασφάλεια, έφεραν αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα».
Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνουν ότι: «το σημείο της διασταύρωσης της Επισκοπής που εξυπηρετεί όλες τις περιοχές που προαναφέραμε, αντί να αποτελεί Πύλη Ανάπτυξης και σύνδεσης των οικισμών μας με την βόρεια μεριά, έχει μετατραπεί σε παγίδα κινδύνου», με αποτέλεσμα να προκύπτουν σοβαρά προβλήματα μετακίνησης και προσβασιμότητας.
Επιπλέον, τονίζουν ότι η περιοχή της Επισκοπής εξυπηρετεί καθημερινά έντονη κυκλοφορία από και προς την ενδοχώρα, συμπεριλαμβανομένων γεωργικών μηχανημάτων, φορτηγών, τουριστικών λεωφορείων και ιδιωτικών οχημάτων και ταυτόχρονα υπογραμμίζουν ότι «είναι το κοντινότερο και λειτουργικότερο σημείο σύνδεσης της Βόρειας με την Νότια πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου προς τον Δήμο Αγίου Βασιλείου, από τα Δυτικά, αλλά και προς τον Δήμο Σφακίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων».
Στο σημείο αυτό, υπογραμμίζουν ότι: «Δεν είναι ένα “νεκρό” Επαρχιακό οδικό δίκτυο όπως κάποιοι θέλουν να το παρουσιάσουν επειδή ίσως έτσι τους βολεύει. Μιλάμε για ένα σημείο “ζωντανό”, όπου καθημερινά δοκιμάζονται ζωές και αυτό γιατί η απουσία ενός Ισόπεδου Κόμβου δημιουργεί συνθήκες ατυχημάτων και ανασφάλειας».
Ως εκ τούτου, εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στην Πολιτεία, η οποία «έχει ήδη ανεχθεί τη μετατροπή του σε δρόμο δευτερεύουσας ημιτοπικής λειτουργίας» και παράλληλα επισημαίνουν ότι «η μελέτη που έχει εκπονηθεί αναφέρεται στην Οδική Ασφάλεια και όχι σε Δρόμο Ταχείας κυκλοφορίας».
Κατόπιν όλων των ανωτέρω και με βάση «τις οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων, όπου επιτρέπεται η εφαρμογή ισόπεδων κόμβων», ζητούν θεσμικά και τεκμηριωμένα:
1.Tην επανεξέταση του χαρακτηρισμού του συγκεκριμένου τμήματος του ΒΟΑΚ, ώστε να καταστεί εφικτή η εκτέλεση του έργου κατασκευής ισόπεδου κόμβου, με σκοπό να εξασφαλιστεί η μείωση ταχυτήτων εισόδου και εξόδου από τον ΒΟΑΚ για τη αποφυγή ατυχημάτων.
2.Tην άμεση εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή Ισόπεδου Κόμβου στην Επισκοπή από τους αρμόδιους φορείς.
3.Την κατασκευή παράλληλων οδών στις απαλλοτριωμένες ζώνες βόρεια και νότια του ΒΟΑΚ για την υποβοήθηση του έργου.
4.Tην χωροθέτηση εκ νέου στάσεων λεωφορείων σε σημεία που εξυπηρετούν τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής, ώστε να γίνει εφικτή η υπεραστική συγκοινωνία ξανά.
Και τέλος, τη δέσμευση του Υπουργείου ότι οι ανωτέρω παρεμβάσεις θα υλοποιηθούν ανεξάρτητα από την πορεία κατασκευής του Νέου ΒΟΑΚ.
Δεδομένου, λοιπόν, ότι «Η οδική ασφάλεια δεν είναι θέμα Τοπικού Αιτήματος, είναι θέμα Δημόσιας Ευθύνης» και «όλοι οι φορείς που εμπλέκονται έχουν θεσμική υποχρέωση και ηθική ευθύνη να λάβουν αποφάσεις βασισμένες σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε Διοικητικές Ερμηνείες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αυτού του Δρόμου» και καθώς τα διαλαμβανόμενα στην ως άνω Ανακοίνωση τεκμηριώνουν εύλογα και δίκαια αιτήματα, ο Βουλευτής Ρεθύμνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής αιτήθηκε για την άμεση δρομολόγηση όλων των αναγκαίων σχετικών ενεργειών, καθώς και για την ενημέρωση της Βουλής.