Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
14.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Χάκερ έκλεψαν 5,3 δισ. δολάρια το 2025 ξεγελώντας φαν της Τέιλορ Σουίφτ και άλλων ποπ σταρ

Πρέπει να διαβάσετε

Περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια δολάρια φέρονται να έχουν αποσπάσει από μουσικόφιλους μέσα στο 2025 οι χάκερ, παριστάνοντας διάσημους καλλιτέχνες της ποπ όπως η Τέιλορ Σουίφτ και η Σαμπρίνα Κάρπεντερ.

Σύμφωνα με νέα έκθεση της εταιρείας ασφάλειας κοινωνικών δικτύων Spikerz, τα κέρδη από απάτες που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη και ψεύτικες ψηφιακές ταυτότητες σε πλατφόρμες όπως το X, το TikTok και το Instagram, ανήλθαν φέτος στα 5,3 δισ. δολάρια, αναφέρει το μουσικό περιοδικό NME.

Η έκθεση επισημαίνει ότι τα κοινωνικά δίκτυα έχουν μετατραπεί σε «όλο και πιο υψηλού κινδύνου σημεία εισόδου για απάτη και ζημιά στα εμπορικά σήματα των καλλιτεχνών». Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης καθιστά τις απάτες ολοένα και πιο δύσκολα αναγνωρίσιμες, καθώς ψεύτικοι λογαριασμοί, διαφημίσεις και βίντεο μιμούνται με εντυπωσιακή ακρίβεια την εικόνα και τη φωνή γνωστών καλλιτεχνών.

Οι 10 καλλιτέχνες με τις περισσότερες «απομιμήσεις» είναι οι:

Τέιλορ Σουίφτ
Σαμπρίνα Κάρπεντερ
Μπίλι Άιλις
BTS
Αντέλ
Εντ Σίραν
Λούις Καπάλντι
BLACKPINK
Αριάνα Γκράντε
Ντρέικ

Όπως τονίζει ο σύμβουλος της Spikerz, Scott Cohen, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν σήμερα τον βασικό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ καλλιτεχνών και κοινού – και ταυτόχρονα το πιο ευάλωτο σημείο. «Αν θέλουμε οι καλλιτέχνες να καινοτομούν και να πειραματίζονται, πρέπει να τους προσφέρουμε ψηφιακά περιβάλλοντα όπου δεν θα βρίσκονται διαρκώς υπό επίθεση».

 Ζημιά και για τους καλλιτέχνες
Η ζημιά, ωστόσο, δεν περιορίζεται στα χρήματα που χάνουν οι φαν. Όταν κάποιος εξαπατάται αγοράζοντας ανύπαρκτα εμπορεύματα, εισιτήρια ή εμπειρίες (π.χ. ξενάγηση στη σκηνή της συναυλίας, συνάντηση με τον καλλιτέχνη κλπ) από ψεύτικους λογαριασμούς, ο ίδιος ο καλλιτέχνης χάνει έσοδα και πλήττεται σοβαρά η φήμη του. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό το πλήγμα μπορεί να επηρεάσει μελλοντικές πωλήσεις, την αφοσίωση του κοινού, αλλά και την αξία χορηγιών, συνεργασιών και συμφωνιών με δισκογραφικές εταιρείες.

Τα περιστατικά απάτης πολλαπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια. Πέρυσι, οι Arctic Monkeys βρέθηκαν στο στόχαστρο όταν άγνωστοι παρίσταναν τον μάνατζέρ τους, «κλείνοντας» καλλιτέχνες ως support για ανύπαρκτη παγκόσμια περιοδεία το 2025. Αντίστοιχα, θαυμαστές των Oasis έπεσαν θύματα απάτης κατά την πώληση εισιτηρίων για την πολυαναμενόμενη επανένωση του συγκροτήματος, χάνοντας κατά μέσο όρο 394 ευρώ ο καθένας. Έκθεση της Lloyds Bank ανέφερε ότι το 90% αυτών των απατών ξεκίνησε από ψεύτικες διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, με πιο ευάλωτη ηλικιακή ομάδα τους 35-44 ετών.

Την ίδια περίοδο, η Σόφι Έλις-Μπέξτορ προειδοποίησε τους φαν της για απάτη με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η οποία χρησιμοποιούσε το τραγούδι «Murder On The Dancefloor» σε ψεύτικη διαφήμιση, ενώ το Facebook κατηγορήθηκε ότι δεν αντέδρασε αποτελεσματικά σε απάτες που αφορούσαν τα εισιτήρια της περιοδείας Eras Tour της Τέιλορ Σουίφτ το περασμένο καλοκαίρι.

ΠηγήCnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα