καύσιμα, επιδότηση, fuel pass

Συνεχείς, έστω και μικρές, αυξητικές τάσεις στην τιμή της βενζίνης παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα και στην Κρήτη.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο ιδιοκτήτης Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων Σταύρος Κουμουλάς ανέφερε πως οι εξαγγελίες για το fuel pass 2 είναι στη σωστή κατεύθυνση, καθώς τα οικονομικά κίνητρα που δίνονται είναι αρκετά καλά. «Το ποσό μετά από μια πίεση έφτασε τα 100 ευρώ για τις νησιωτικές περιοχές όπως η Κρήτη. Αυτή τη φορά θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να ανασάνουν όσον αφορά την ακρίβεια της τιμής των καυσίμων».

Πρόσθεσε δε, πως είναι διευρυμένα τα εισοδηματικά κριτήρια που σημαίνει ότι θα μπει περισσότερος κόσμος στην πλατφόρμα. «Αυτό έχει να κάνει με τα εισοδηματικά κριτήρια και τις φορολογικές δηλώσεις για το 2021 και αυτός είναι ένας λόγος που θα καθυστερήσει λίγο να ανοίξει η πλατφόρμα».

Σύμφωνα με τον κ. Κουμουλά, το μόνο μελανό σημείο είναι ότι δεν υπάρχει κάποια σκέψη για το πετρέλαιο κίνησης. «Η Κρήτη έχει πολλά πετρελαιοκίνητα οχήματα, τουριστικά λεωφορεία. Είναι νησί που επειδή στηρίζεται στον τουρισμό έχουμε μεγάλη κατανάλωση στο πετρέλαιο της κίνησης. Περιμέναμε ένα μικρό ποσό διότι επιδοτείται κατά 15 λεπτά, αναμέναμε να γίνουν 20, προς το παρόν δεν το έχουν δεχτεί αλλά θα έρθει ο χρόνος που θα χρειαστεί να επέμβουν».

Ο κ. Κουμουλάς σημείωσε πως είναι δυσθεώρητα τα ποσά, με τους εργαζόμενους και τους ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν. «Τα ξενοδοχεία έχουν κλείσει τιμές και συμβόλαια από το χειμώνα, οπότε δεν έχουν μπει αυξήσεις σε εκείνους, είναι μια δύσκολη επίπονη και ψυχοφθόρα κατάσταση και διαδικασία. Εμείς το λέμε ότι πρέπει να τους κοιτάξει και αυτούς. Θα μπορούσαν για κάποιες περιοχές της Ελλάδος, όπως η Κρήτη να το πάνε εισοδηματικά και να βάζουν σε αυτούς μόνο κάποια αύξηση στην επιδότηση ώστε να ανταπεξέλθουν».

Όπως εξήγησε ο κ. Κουμουλάς, οι πρώτοι δικαιούχοι θα δουν χρήματα να πιστώνονται μετά τις 10 Αυγούστου. «Ο κόσμος τώρα είναι που ασφυκτιεί, που ζορίζεται, θα τα χρειαζόταν τώρα τα χρήματα. Οι διακοπές ξεκινούν, οι μετακινήσεις είναι στα ύψη και βλέπουμε μια κατάσταση όπως την περίοδο της κρίσης, που μαζευόταν 3 – 4 άνθρωποι σε ένα αυτοκίνητο για να μην καίνε όλοι βενζίνη».

Όπως επεσήμανε στις μεγάλες πόλεις η τιμή δεν ξεφεύγει πάνω από τα 2,50 ευρώ, στην ενδοχώρα διαφοροποιείται η τιμή, διότι τα κόστη τα μεταφορικά είναι υψηλά. «Στη Σαντορίνη, αν τη δούμε 2,70 δεν αισχροκερδούν οι συνάδελφοι, είναι ακριβά τα μεταφορικά κόστη. Στους αστικούς ιστούς δεν θα περάσει τα 2,50 ευρώ. Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν η πιο υψηλή από την περίοδο που ξεκίνησαν οι αυξήσεις φτάσαμε 2,45 αυτή την βδομάδα. Υπάρχει μια βελτίωση, έχουμε πέσει κάτω από τα 2,40 ευρώ θα δούμε να αποκλιμακώνεται η κατάσταση, αν ερχόταν τώρα και η επιδότηση θα ήταν μεγάλο όφελος και θα έβλεπε διαφορά ο καταναλωτής».

Ο κ. Κουμουλάς ανέφερε πως οι καταναλωτές δεν αλλάζουν τα ποσά που διαθέτουν για τα καύσιμα, όμως λιγοστεύουν οι διαδρομές. «Στο χωριό δεν πάμε, τώρα ξεκινάει το τρύγος οπότε αυτό το σύμπλεγμα κάνει τον κόσμο να είναι πιο περιορισμένος. Δεν είναι μόνο το καύσιμο, είναι το ρεύμα, η καθημερινότητα από όπου και αν το δούμε όλα έχουν ακριβύνει».

Κλείνοντας, ο κ. Κουμουλάς σημείωσε πως «τεφτέρια» υπήρχαν στο παρελθόν και θα υπάρχουν και στο μέλλον. «Οι περισσότεροι συνάδελφοι αφουγκράζονται, καταλαβαίνουν, ενστερνίζονται και βοηθούν τον κόσμο. Θα έρθει ο άνθρωπος να πει ότι θα πληρωθεί τάδε του μήνα, δεν μπορείς να του γυρίσεις την πλάτη, τουλάχιστον εμείς δεν το κάνουμε».