Από την αντλία … στην πρίζα – Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα (Αναλυτικά στοιχεία)

Πρέπει να διαβάσετε

Στο παρελθόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνονταν ένα σενάριο του μακρινού μέλλοντος, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν αλματώδη αύξηση της δημοφιλίας τους στην Ευρώπη, κάτι που αποτυπώνεται και στις πωλήσεις τους. Ενδεικτικά, τον Ιούλιο του 2023 ήταν αυξημένες κατά 62% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους.

Η Νορβηγία φαίνεται να “δείχνει το δρόμο” της ηλεκτροκίνησης. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι τον περασμένο χρόνο, το 80% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία ήταν ηλεκτρικά, μεταμορφώνοντας τη χώρα σε άτυπο εργαστήριο της ηλεκτρικής μηχανοκίνησης και παρατηρητήριο των επιπτώσεών της στο περιβάλλον, στους εργαζομένους και την καθημερινή ζωή. Η χώρα έχει λάβει την απόφαση να δώσει τέλος στις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2025.

Η Ελλάδα απέχει ακόμη πολύ από την τάση που επικρατεί στη Νορβηγία, εντούτοις, βάσει στοιχείων που παρέθεσε στο Creta24.gr o Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος, παρατηρείται και στη χώρα μας αυξητική τάση. “Περίπου 1 στα 10 αυτοκίνητααπό 1 στα 250 πριν 4 χρόνια– που ταξινομείται σήμερα, είναι ηλεκτρικό, δηλαδή είτε αμιγώς ηλεκτρικό (άρα κινείται μόνο με μπαταρία), είτε plug in hybrid, το οποίο κινείται είτε με μπαταρία, είτε με θερμικό κινητήρα, είτε και με τα δύο”.

Ως προς την επάρκεια των υποδομών στη χώρας μας για τα οχήματα νέας γενιάς, ο κ. Πάτσιος σημείωσε πως για τον πληθυσμό κυκλοφορούντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι υποδομές είναι επαρκείς, αν και παράλληλα τόνισε ότι η φόρτιση πρέπει να γίνεται στο σπίτι ή στην εργασία. “Η πυκνότητα φορτιστών στα εθνικά οδικά δίκτυα δεν είναι κακή, όμως απαιτείται εξοικείωση για τον σχετικό προγραμματισμό και τον επιπλέον χρόνο”.

Στην παρούσα φάση τα υβριδικά οχήματα προσελκύουν περισσότερους αγοραστές, αποτελώντας στην ουσία ένα μεταβατικό μέσο μεταξύ των συμβατικών και των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. “Η υβριδική τεχνολογία στα θερμικά αυτοκίνητα «κερδίζει» συνεχώς έδαφος και σήμερα περίπου 3 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα είναι υβριδικά. Πρόκειται για διαφορετική καταναλωτική προτίμηση έναντι των ηλεκτρικών (1 στα 10), καθώς  τα πρώτα παραμένουν αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα όμως με πολύ χαμηλή κατανάλωση”.

Ο κ. Πάτσιος ξεκαθάρισε πως ζητήματα συντήρησης είτε υβριδικών, είτε ηλεκτρικών οχημάτων, δε θα πρέπει να προβληματίζουν τους ενδιαφερόμενους, καθώς η τεχνική γνώση που ήδη υπάρχει είναι επαρκής. “Οι εθνικοί διανομείς πραγματοποιούν σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα με σκοπό την άρτια κατάρτιση των τεχνιτών οχημάτων υψηλής τάσης”.

Κι εφόσον ο ενδιαφερόμενος καταλήξει στο νέο αυτοκίνητο που θέλει να αγοράσει, είτε πρόκειται για ηλεκτρικό ή υβριδικό, είτε πρόκειται για συμβατικό, το ερώτημα είναι πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για να του παραδοθεί. “Οι χρόνοι παράδοσης στα καινούρια αυτοκίνητα έχουν μειωθεί σημαντικά και πλέον είναι πολλές οι περιπτώσεις που πολύ σύντομα ένας καταναλωτής θα εντοπίσει ένα αυτοκίνητο της επιθυμίας του” απάντησε ο κ. Πάτσιος.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας η αγορά των αυτοκινήτων στην Ελλάδα συγκρατήθηκε, ωστόσο τα έτη 2021 και 2022 καταγράφηκε συνολική αύξηση 29%, όση δηλαδή η υποχώρηση του 2020, ενώ για φέτος περιμένουμε μια αύξηση της τάξης του 25%, σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΑΑ.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα